פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית
פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית
ויצו
ויצו
הודעה לעיתונות

מנהיגות הקהילות היהודיות מ- 25 מדינות בעולם מגיעות לישראל לאסיפת הנציגות השנתית של ויצו העולמית

נציגות ויצו מרחבי העולם מדווחות על עלייה דרמטית בגילוי האנטישמיות:

בכינוס העולמי בסימן "ויצו- ההסברה הטובה ביותר לישראל" יידונו הנציגות בדרכים להתמודד עם האנטישמיות הגואה באירופה וההתקפות האנטי ישראליות אחרי "צוק איתן"

בכינוס ישתתפו ראשי רשויות ומאות תושבי קיבוצי עוטף עזה שהתארחו בכפרי הנוער של ויצו בכל ימי "צוק איתן"

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית: "הקהילות היהודיות בתפוצות מתמודדות עם מציאות קשה, המאיימת על ביטחונן ושגרת חייהן. לצד פעילותן בחו"ל לתמיכה בישראל, מנהלות הקהילות מתקפת מנע כנגד ההשתלחות על ישראל ואנו מצדיעות להן על כך"

200 מנהיגות ויצו מ- 25 מדינות מרחבי העולם בהן- ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, גרמניה, מקסיקו, מדינות דרום אמריקה, הודו ועוד- מגיעות לישראל לרגל אסיפת הנציגות השנתית של ויצו העולמית. המשתתפות, נשיאות פדרציות ויצו מרחבי העולם, מייצגות את 250 אלף חברות התנועה בחו"ל.
אסיפת הנציגות של ויצו העולמית מתכנסת אחת לשנה בישראל במטרה לדון בסוגיות מרכזיות העומדות על סדר היום של העם היהודי והחברה בישראל ובכדי לגבש את מדיניות התנועה לתמיכה בחברה הישראלית לשנים הבאות. באסיפה מאשרת ויצו הפעלתם של פרויקטים קיימים וחדשים, לקידום מעמד האישה וטיפול באלימות במשפחה, חינוך ותמיכה בילדים ובני נוער בסיכון.

אסיפת הנציגות תחת הסיסמא: "ויצו- ההסברה הטובה ביותר לישראל", בחסות פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית ובהשתתפות הועד המנהל של התנועה, תתקיים בין התאריכים 18-22 בינואר במלון הילטון ת"א. ראשי רשויות מהדרום בהם, אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, חיים ילין, ראש מועצה אזורית אשכול, יאיר פרג'ון, ראש מועצת חוף אשקלון וראשי רשויות נוספות, ייקחו חלק בכינוס העולמי, כהוקרה ותודה על תמיכתה של ויצו בתושבי הדרום, במהלך "צוק איתן".

שני נושאים מרכזיים יידונו השנה במליאה: הצעדים שויצו תנקוט לחיזוק אוכלוסיות ילדים ונוער בדרום, אשר סובלות במשך שנים מהשפעות המצב הביטחוני. במהלך הכינוס, יסיירו נשות ויצו בקיבוצי עוטף עזה, כדי ללמוד מקרוב על הצרכים של האוכלוסייה ולאשר פרויקטים לשיקום ילדים ונוער, בדגש על אוכלוסייה בסיכון. בזמן מבצע "צוק איתן" התארחו בכפרי הנוער של ויצו ברחבי הארץ מאות משפחות מהדרום, זאת בזכות תמיכתן של חברות הפדרציות של ויצו. כעת תהיה לתושבים הזדמנות להודות להן על תרומתן.

נושא מרכזי נוסף שיידון, הוא הדרכים להתמודד עם העלייה בגילויי האנטישמיות בעולם ובאירופה בפרט, בעקבות מבצע "צוק איתן", וחשיבותן של הקהילות היהודיות בהגנה על מעמדה ותדמיתה של ישראל. נציגות ויצו בעולם מדווחות על עליה חדה בהתקפות אנטי ישראליות הנשמעות באירועים שונים ובתקשורת העולמית ועל אירועים אלימים של ממש. בכדי להדוף את ההתקפות הן זקוקות לכלים בתחום ההסברה שיסייעו להן. במהלך המליאה ישתתפו הנציגות בסדנאות והרצאות בנושא הסברת ישראל ממומחים בתחום.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פרו אסטרטגיה.