הודעה לעיתונות

יותר אנשים מחפשים תעסוקה במגזר הממשלתי

תופעה: לצד המרדף אחרי הסטארט-אפים והאקזיט הבא, ויותר אנשי טכנולוגיה מובילים, מחפשים את הקביעות והיציבות שבמשרות הממשלתיות. הפשרת מכרזי כוח האדם לאחר הקמת ממשלה חדשה, עשויה להביא למבול של משרות חדשות.

לאחרונה יצא השב"ס (שירות בתי הסוהר) בקמפיין פרסומי "מחפשים תפקיד עם עתיד בטוח? תחשבו שב"ס!". הקמפיין מסתמך על מגמה של עובדים במגזר הפרטי לחפש משרות ממשלתיות. מתוך תפיסה שמשרות במגזר הממשלתי יציבות יותר ונתונות פחות לתנודות כתוצאה ממיתון או תחרות.
גיא סרוק מנהל מחלקת שירותים מקצועיים, בחברת קונסיסט, אומר שהוא רואה מגמה, שבה "גם עובדים בכירים, כולל עובדים ממגזרי ההיי-טק והפיננסים, מחפשים היום יותר ויותר את היציבות שבמגזר הממשלתי והמוניציפאלי".
קונסיסט מעסיקה כ- 200 עובדים במיקור חוץ במגזר הבנקאי, הממשלתי (גופים ממשלתיים ומוניציפאלים, קופות חולים, בתי חולים, משרדי ממשלה ועוד) וכן בחברות היי-טק גדולות. העובדים מועסקים ברובם בתפקידים טכנולוגיים בניהם כמחצית בתפקידים בכירים (מנמ"רים, מנתחי מערכות בכירים ועוד).
האם החלום לאקזיט בסטראט-אפ התחלף בשאיפה למשרה במגזר הממשלתי?
"אנחנו רואים שיותר יותר אנשים מבינים את היתרון שבעבודה במגזר הממשלתי וכן במגזרים יציבים נוספים: המוניציפאלי והבנקאי למשל. נכון שלעיתים השכר יכול להיות נמוך יותר מתפקיד מקביל בשוק הפרטי, אבל רמת הביטחון והיציבות של המשרה גבוהה יותר" אומר סרוק.
מה צפוי לקרות בתחום המשרות הממשלתיות, לאחר הבחירות ב 17 לפברואר?
סרוק אומר כי לאור פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, הוקפאו מכרזי הממשלה שעוסקים בקליטת עובדים חדשים. "ברגע שיהיה תקציב לממשלה, יפתחו משרות רבות שמתעכבות כרגע. מה שיכול ליצור לחץ לאיוש משרות והזדמנות עבור האנשים המתאמים להגיש מועמדות למשרות החדשות".
לדברי סרוק לרוב המכרזים נדרש העובד להגיע דרך חברת מיקור חוץ. על כן הוא מציע למי ששוקל לגשת למכרז דרך חברת מיקור חוץ לקחת בחשבון את הקשרים והניסיון של חברת מיקור החוץ בזכייה במכרזים ובהשמת עובדים במגזר הממשלתי.
מהי העצה שתיתן למי שרוצה לגשת למכרז על משרה במשרדי הממשלה דרך חברת מיקור חוץ?
"חשוב לטווח ארוך: בדוק איך היחס של החברה לעובדיה? האם בונה תוכניות קריירה? האם היא תדאג למצוא לך תפקיד הולם כשתרצה להתקדם לתפקיד יותר בכיר? האם היא תעמוד לצדך ותספק לך הכשרה במקרה שתצטרך לעזוב את מקום העבודה?
אם אתה מעוניין להגיש מועמדות לתפקיד בכיר, קח בחשבון גם את הקשרים והניסיון של החברה בהשמת עובדים בתפקידים אלה ובזכייה במכרזים. זכור כי חברת מיקור חוץ טובה עשויה ללוות אותך לאורך שנים רבות. לכן כדאי להקדיש מחשבה ולבחור את החברה דרכה תעבוד, לאחר שהתרשמת ממנה לחיוב".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מעוף תקשורת שיווקית.