פלפל בצבע שוקלוד
פלפל בצבע שוקלוד
הודעה לעיתונות

חדש מעין יהב: פלפל בצבע שוקולד הפלפל משלב מרכיבים ויתרונות תזונתיים של פלפל ירוק ואדום

חקלאי מושב עין יהב, מגדלי הפלפלים הגדולים בישראל, טיפחו יחד עם דר' יוני אלקינד מהפקולטה לחקלאות פלפל חום-שוקולד שמצטיין בערך בריאותי גבוה, טעם מתוק במיוחד וארומה חזקה.

לדברי רמי שדה, אגרונום אגודת "יופי של ירקות" של חקלאי עין יהב, בעת הבשלת הפלפל האדום כשצבעו משתנה מירוק לאדום, הכלורופיל מפנה את מקומו לקרטנואידים שמעניקים את הצבע האדום. בפלפל החום הכלורופיל לא מתפרק והקרטנואידים מצטרפים אליו. השילוב בין הירוק והאדום יוצר את הצבע חום-שוקולד, הטעם המתקתק והארומה המיוחדת. כיוון שלשני המרכיבים הללו ערך בריאותי כשלעצמם, לשילוב שלהם יחד יש יתרון רב.

הקרוטנואידים חשובים לבריאות העיניים, העור, העיכול, המערכת החיסונית וריריות שונות. הקרוטנואידים משמשים כנוגדי חמצון חזקים, וישנם מחקרים המצביעים עליהם גם כעוזרים במניעת סרטן בצורה מובהקת. הם כוללים מאות חומרים. המפורסמים שבהם - אלפא, בטא וגמא קרוטן, לוטאין, זאקסנטין, רטינול (ויטמין A) וליקופן.

הכלורופיל, הפיגמט החשוב כל כך בתהליך הפוטוסינטזה, נחשב ברפואה המשלימה כבעל כושר ריפוי ומסייע בהתמודדות עם חיידקים ופטריות. יש בו כמויות גדולות של חמצן המסייעות ליצירת איזון עם חיידקים מועילים במערכת העיכול. בין יתרונות הכלורופיל: נטרול ריחות גוף, הקלה על כאבים, שיפור ראיה, ברזל, נטרול רעלים והסדרת המחזור החודשי אצל נשים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רוני חסיד דוברות ויחסי ציבור.