הודעה לעיתונות

תרופת הרביף המתחרה בקופקסון של טבע הניבה בשנת 2014 מכירות בסך 1.8 מיליארד אירו

ענקית הכימיה והתרופות מרק מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2014:

חברת מרק, חברה מובילה למוצרי היי טק חדשניים וייחודיים ביותר בתחומי הפרמצבטיקה והכימיה, הנסחרת בגרמניה (MRGG.DE), מדווחת הבוקר (שלישי, 3 במרץ 2015) על תוצאותיה הכספיות לשנת 2014.
החטיבה הביופרמצבטית של מרק, מרק סרונו, הינה חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ויצרנית תרופת ה- ®Rebif לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב מהווה את מרכז הפיתוח של מרק סרונו בישראל.

הכנסות קבוצת מרק (כולל הכנסות חטיבת מרק סרונו) בשנת 2014 עלו ב -3.7% לסך של 11.5 מיליארד אירו. מכירות החברה גדלו ב -5.5% לסך של 11.3 מיליארד אירו, לעומת מכירות בסך 10.7 מיליארד אירו בשנת 2013. עיקר הגידול במכירות נבע מצמיחה אורגנית של 4%, כמו גם מעלייה של 3.3% הקשורה לרכישת AZ. השפעות מט"ח הורידו את המכירות ב -1.8%.

התוצאות התפעוליות של מרק (EBIT) רשמו עלייה ניכרת של -9.4% לסך של 1.8 מיליארד אירו, לעומת 1.6 מיליארד אירו ב- 2013.

EBITDA pre one-time items, שהוא המדד הפיננסי המרכזי המשמש לבחינת התוצאות הכספיות של חברה, עלתה ב-4.1% ל- 3.4 מיליארד אירו לעומת 3.3 מיליארד אירו ב- 2013, גם הודות לביצועים תפעוליים טובים ולרכישה של AZ.

הרווח נקי, המיוחס לבעלי המניות בשנת 2014 ירד ב- 3.7% ועמד על היה 1.157 מיליארד אירו לעומת 1.202 מיליארד אירו ב- 2013, בה נהנתה החברה מהשפעה חד פעמית נמוכה של יחס מס של 13%.

מרק סרונו, החטיבה הביופרמצבטית של מרק, רשמה גידול של 3.6% במכירות האורגניות בשנת 2014. למרות השפעות מט"ח שליליות של 1.9%, מכירות החטיבה עלו בסך כולל של 1.7% ל -5.8 מיליארד אירו. כמעט כל תחומי הטיפול של מרק- סרונו תרמו לצמיחה, כשהגידול המוחלט הגבוה ביותר במכירות הגיע מתחום הפוריות. מבחינה גיאוגרפית מרק סרונו השיגה את הצמיחה החזקה ביותר בשווקים המתפתחים.

בשנת 2014, מכירות תרופת ה- ®Rebif לטיפול בטרשת נפוצה, שהיא התרופה הנמכרת ביותר של חברת מרק, אשר מתחרה בקופקסון של חברת טבע, ופותחה על ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), עמדו על 1.8 מיליארד אירו,ירידה קלה של 0.2%, למרות הגברת התחרות מצד מוצרים אוראליים ובשל השפעות מטבע.

בשנת 2014, מכירות של התרופה האונקולוגית Erbitux, שמקורה בישראל, רשמו גידול אורגני של5.9%. למרות השפעות מט"ח שליליות של 3.4%, מכירות ה- Erbitux עלו ב- 22 מיליון אירו לסך של 904 מיליון אירו.

ה- Gonal-f, ההורמון הרקומביננטי המוביל המשמש לטיפול בבעיות פוריות, רשם צמיחה אורגנית במכירות של 9.1% בשנת 2014. כולל השפעות מט"ח שליליות, מכירות של Gonal-f עלו לסך של 628 מיליון אירו.

אינטר-לאב, המנוהלת על-ידי רג'ין שבח, נוסדה ב-1978, על-ידי "סרונו", אשר נרכשה ב-2006 על-ידי מרק. לאחר הרכישה הפכה סרונו לחטיבה הביופרמצבטית של מרק.

אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של חברת מרק סרונו בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של חברת מרק סרונו. אינטר-לאב זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. בנוסף היא מפתחת תאים חדשים עם מאפיינים שמאפשרים פיתוח של תרופות חדשות יעילות יותר. אינטר-לאב גם מפתחת כלים חדשניים לגילוי תרופות.

ב- 2012 השיקה אינטר-לאב את חממת הביומד הראשונה מסוגה בישראל. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.

קבוצת מרק משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברת הבת מרק סרונו. מרק סרונו בישראל מנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. מרק סרונו משווקת בשוק המקומי את מוצרי הפוריות: גונאל-אף, לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ופרגובריס, את הרביף לטיפול
בטרשת נפוצה, את היוטירוקס לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס וכן את התרופה האונקולוגית ארביטוקס. ארביטוקס רשומה היום בישראל לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי בכל קו טיפולי ובשילוב כל כימותרפיה, לטיפול בסרטן ראש צוואר מקומי בשילוב עם קרינה ולטיפול בסרטן ראש צוואר גרורתי בשילוב כימותרפיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.