הודעה לעיתונות

חגיגת אביב ביקב הרצברג בסתריה: סיורים בכרם וביקב לקהל הרחב, השקת יינות וטעימות

בסיורים בכרם יוצגו שיטות ואמצעים המאפשרים גידול אורגני והלכות השמיטה עליהם מקפיד היקב.

יום שישי, 20 במרץ, 9:00-15:00. היקב שומר כשרות.
ההשתתפות ללא תשלום.

יקב הרצברג במושב סתריה עורך חגיגת אביב עם סיורים בכרם שמתעורר לאחר החורף בשלל פרחים צבעוניים וביקור ביקב המשפחתי עם טעימת יינות שעד עכשיו לא יצאו לאור.

בסיור בכרם, בהדרכתם של מקס הרצברג מייסד היקב וסטודנטים מהפקולטה לחקלאות שעובדים במקום, ניתן יהיה להכיר את שיטות העבודה המיוחדות במטרה לגדל את הגפנים בדרך אורגנית, נקייה ובריאה. המבקרים יכירו בסיור את ההיסטוריה של אזור שפלת יהודה והעדויות לגידול ענבי היין באזור בעת העתיקה. עוד ילמדו על השפעת הרכב הקרקע וכיוון המדרון על איכות היין וטעמו, תהליכי ייצור היין ויוזמנו לטעום ממבחר היינות. דגש מיוחד ינתן להלכות של טיפול בכרם בשנת השמיטה, עליהן מקפיד היקב. הכניסה והסיורים ללא תשלום.

היקב נמצא בבעלות משפחת הרצברג, שעלתה לארץ מצרפת בשנת 1968. אהבת היין הביאה את מקס הרצברג, ביוטכנולוג במקצועו, לטעת כרם ולהקים יקב ביתי. הזנים בכרם הם קברנה סובוניון, מרלו ומלבק והשיטות מסורתיות, ברוח היקבים של בורדו וסנט אמיליון. יינות יקב הרצברג הם בכשרות של הרבנות הראשית והאיחוד האורתודוקסי של אמריקה, ידידותיים לטבעונים ובגידול אורגני ללא חומרים זרים ומשמרים.
במהלך היום תערך מכירה של גבינות צאן אורגניות של משק עפאים, דבש טבעי של גדעון לווינגר ושמן זית אורגני של היקב.

הארוע ילווה במוזיקת רקע ואוירת חג והוא הזדמנות להצטייד ביינות אורגנים במחירים מיוחדים לארוחות חג הפסח. מעבר ליינות החדשים משנת 2011, יהיו באירוע גם מעט יינות שנותרו משנת 2010.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רוני חסיד דוברות ויחסי ציבור.