מפרסם: גלאי תקשורת
תאריך: 10/03/2015 15:21
נושא: מוזיקה
התזמורת הסימפונית ירושלים - צילום ששון תירם
התזמורת הסימפונית ירושלים - צילום ששון תירם
הודעה לעיתונות

התזמורת הסימפונית ירושלים עורכת קונצרט מיוחד לזכרו של דוד עזריאלי, בהשתתפות השחקן זוכה האוסקר, ריצ'ארד דרייפוס

בקונצרט שייערך ביום שני 23.3 בשעה 20:00 באולם "הנרי קראון" בתיאטרון ירושלים ישתתפו השחקן זוכה האוסקר ריצ'רד דרייפוס, זמרת הסופרן וביתו של דוד עזריאלי שרון עזריאלי-פרץ, המנצח סטיבן מרקוריו והצ'לן מייקל פיצפטריק

בקונצרט תנוגן היצירה "קדיש - סימפוניה מס.3 " של ליאונרד ברנשטיין לציון 25 שנים למות המלחין והיצירות "שלמה" של בלוך ו"אודה לשלום" שהלחין פרדריק שאזלן, המנהל המוסיקאלי של התזמורת

התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור, תקיים ביום שני, 23.3 בשעה 20:00 קונצרט מיוחד בשיתוף קרן עזריאלי לזכרו של דוד עזריאלי. בקונצרט תנוגן היצירה "קדיש- סימפוניה מס.3" של ליאונרד ברנשטיין לציון 25 שנים למות המלחין. עוד ינוגנו היצירות "שלמה" של בלוך ו"אודה לשלום" שהלחין פרדריק שאזלן, המנהל המוסיקאלי של התזמורת.

על הקונצרט ינצח המנצח הבינלאומי המוערך והמלחין סטיבן מרקוריו בליווי שתי מקהלות וישתתפו השחקן זוכה האוסקר ריצ'רד דרייפוס שישמש בתפקיד הקריין, זמרת הסופרן וביתו של דוד עזריאלי שרון עזריאלי-פרץ והצ'לן מייקל פיצפטריק. הקונצרט המיוחד הוא תולדה של שיתוף פעולה בין זמרת הסופרן שרון עזריאלי-פרץ, והמנצח סטיבן מרקוריו, שאוהבים ומעריכים מוסיקה יהודית מסורתית ומודרנית, ולשניהם חיבה עמוקה ליצירתו של ברנשטיין. מרקוריו אף נמנה על תלמידיו של המלחין היהודי המנוח. עזריאלי-פרז ציינה כי: "המשאלה הגדולה שלי היא שתפילה מוסיקאלית זו תהיה בעלת השפעה מרפאת ומנחמת והמטרה היא להביא את היצירה המיוחדת הזו לתודעה הבינלאומית".

מרקוריו שימש כמנצח הראשי של האופרה בפילדלפיה ולשעבר המנהל המוסיקאלי של פסטיבל "ספאלטו". ניצח על יותר מ-50 אופרות מעל ל-7 שפות ברומא, קטאניה, ורונה, טורינו, בריסל, בון, פאלרמו, האופרה הלאומית של אנגליה, סן פרנסיסקו, וושינגטון, פילדלפיה, סיאטל, דטרויט, פלורידה, פיטסבורג, סינסנטי ועוד. מרקוריו עבד עם מיטב התזמורות, ביניהן הפילהרמונית של לונדון, הסימפונייטה של לונדון, הפילהרמונית המלכותית, הסימפונית של וינה, הפילהרמונית של פראג, הסימפונית של פיטסבורג ועוד. מרקוריו ניצח על שני סיבובי הופעות בינלאומיים של סטינג ("סימפוניסיטיז" ו"לייב מברלין") והוביל את הפקת ה-DVD של הופעות אלו. במסגרת החוזה שלו עם חברת סוני קלאסיקל שיתף פעולה, בין היתר, עם שלושת הטנורים (דומינגו, פאווארוטי וקארראס) ועם צ'יק קוריאה. היצירה שלו "פתיחה כספיתית" נוגנה בבכורה בקונצרט באוסלו בניצוחו, במסגרת שידור הוקרה מיוחד לזוכים בפרס נובל.

עבור ריצ'רד דרייפוס, תהיה זו הופעה ראשונה מסוגה בקונצרט. הבחירה בדרייפוס לתפקיד זה נבעה מהיכולת של שחקן ברמתו להגיע לעומק הרגשי של הטקסט ביצירה בצורה הטובה ביותר. השחקן ההוליוודי המוערך, זוכה פרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר לשנת 1977 על תפקידו בסרט "דירה לשניים", כיכב בין היתר בסרטים "רד" בו שיחק לצידו של ברוס וויליס, סרט הפולחן "מלתעות" בו שיחק את התפקיד הראשי "אני והחבר'ה" בבימויו של רוב ריינר ועוד.

זמרת הסופרן שרון עזריאלי-פרץ, ביתו של דוד עזריאלי, שתשתתף בקונצרט, היא בוגרת בית הספר הגבוה למוסיקה "ג'וליארד" בניו-יורק. עזריאלי-פרז, זמרת סופרן מוערכת שזכתה בפרסים רבים, גילמה בין היתר את מימי ב"לה בוהם" (פוצ'יני) בלהקת האופרה הקנדית, סוזנה ב"נישואי פיגארו" (מוצרט) של אופרת סרסוטה, נדה ב"פליאצ'י" (הליצנים) מאת לאונקאוואלו בפסטיבל האופרה של ניו-יורק, אלבירה ב"דון ג'ובאני" (מוצרט) בפסטיבל האופרה של ורמונט, ליו ב"טורנדוט" (פוצ'יני) של האופרה הישראלית ועוד. הופיעה בין היתר עם התזמורת הסימפונית של טוקיו, התזמורת הלאומית של קנדה, התזמורת הסימפונית חיפה ועוד.

כמו כן, ישתתף בקונצרט הצ'לן האמריקני מייקל פיצפטריק, חתן פרס הנסיך צ'ארלס למצוינות מוסיקאלית שמוענק על ידי הנסיך מווילס.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גלאי תקשורת.