מפרסם: Kliger יחסי ציבור ותקשורת
תאריך: 19/03/2015 11:08
נושא: תיירות
הודעה לעיתונות

ריקושט מציגה טרנד טיולי אבות ובנים לפסח

בימינו כמעט כל אם ובת נוהגות לפנות זמן לבילוי משותף בקניון, מריחת לק או סידור השיער במתחמי יופי שונים. אין כמו זמן איכות שמשלב יופי ושיחת בנות צפופה לחיבור משפחתי. ומהן האופציות העומדות בפני אב ובנו אשר רוצים לעשות "בונדינג" איכותי אחד על אחד מבלי להשתעמם?

כמו בארה"ב כך גם בישראל אימצו משפחות רבות את טרנד הבילוי המשותף של אב ובן במתכונת של טיולי דיג וקמפינג ויש כאלה שמעדיפים את גרסת האקסטרים עם רכיבת אופניים בשטח.

שלא כמו בילוי משותף של אם ובת אשר אינה מצריכה הכנה מוקדמת חוץ מלהתניע את הרכב ולקפוץ לקניון הקרוב למקום המגורים עם כרטיס אשראי בתוקף, לטיולים בפורמט "אב ובן" יש להצטייד תחילה בציוד מתאים כדי לא להגיע למצב של מחסור בתאורה, חשמל, מים וכל ציוד מקצועי אחר בשטח.

בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש לציוד דייג וקמפינג מקצועי בקרב משפחות. מדובר בבילוי איכותי וייחודי המשלב טבע, נופים, לינה בשטח והתנסות בפעילויות שלא נחשפים אליהן דרך קבע. בישראל עוסקים בדיג בחכה עשרות אלפי אנשים מכל שכבות הציבור וקבוצות הגיל והתחביב זוכה לתנופה אדירה בשנים האחרונות.

בין הפריטים המבוקשים בתחום הדיג והקמפינג ניתן למצוא אוהל איגלו איכותי, חכות לחוף ולסירה, חוטים לדיג, פיתיונות ורולרים. כדאי לשלב את פעילות הדייג בקמפינג ולשם כך חשוב להצטייד באוהל איכותי משולב בכילה נגד יתושים, שקי שינה ומזרוני שטח לנוחות מרבית, שולחנות וכסאות קמפינג, צידניות לאחסון מזון וקולרים למים, אולר לדרמן".

לפינוק אפשר להצטייד בערכת קפה, גזיה ומיכל גז, כוסות וקעריות מתקפלות. לחובבי בילוי הקמפינג המושבעים יש ציוד נלווה כמו כיור שדה מתקפל, סיר לפויקה עם ידית ומקל אש. את כל הציוד כדאי לארוז בתרמיל נוח לנשיאה המותאם אישית לכל מטייל לפי מידותיו, וכמובן לא לשכוח פנס לד וביגוד תרמי מחמם לשעות המאוחרות של הלילה.
איפה דגים?

מומחי הטיולים של ריקושט, הנמצאת בבעלות חברת הנסיעות "אופיר טורס", ממליצים לצאת לדיג בכל מקום שאפשר להגיע למים ולהתמקם בנוחות יחסית ובביטחון. שעות היממה המומלצות לדיג הן השעות שבין אור ראשון לשלוש שעות לאחר הזריחה, ובין שעתיים לפני השקיעה לאור אחרון.

מבחינת חופים מומלצים לדיג, ישנה עדיפות לקטעי חוף שקרקעית הים מולם סלעית או סלעית וגם חולית. בצפון הארץ אפשר להתמקם בראש הנקרה, חופי בצת ואכזיב, חופי חיפה, חוף דור והבונים. במרכז הארץ, באזור גבעת אולגה, נתניה, רצועת חוף השרון משפיים ועד הרצליה, אזור פלמחים ותל ברוך. בדרום הארץ מומלצים חופי אשדוד, חוף ניצנים עד אשקלון וחופי אילת.
למי שמעדיף דיג במים מתוקים כדאי להתמקם במתחמי הקמפינג הייעודיים סביב לכנרת.
כך בשעות הקטנות של הלילה, לאור גיצי מדורה, לאחר יום ארוך של דיג נוצרת אווירה מרגיעה ומתאימה לנהל שיחת עומק גלוית לב, וכל אב יכול להכיר יותר מקרוב את יוצא חלציו אשר ביום רגיל מסתגר שעות בחדר מול המחשב.

למעדיפים את גרסת האקסטרים על פני ישיבה ממושכת בציפייה לדג שייתפס בחכה, יש את ספורט רכיבת אופני שטח כאן מדובר בזמן איכות שמצריך אימון מוקדם והתנסות בתחום. אולם אפשר גם להסתפק ברכיבה חובבנית ולא סופר תחרותית כאשר מדובר בטיול פנאי. חווית הרכיבה המשותפת של אב ובן בהחלט מקרבת בין השניים ומעודדת תחרותיות בריאה ופעילות מלאת אדרנלין שבסופה סיפוק וחיבור רב.

השבילים המוכרים בארץ לרכיבת אופני שטח נמצאים באתרים כמו בן-שמן, פארק קנדה, לאורך נחל הירקון, שולי רמת הגולן ומקורות הירדן. ברכישת ציוד לרכיבה בשטח חשוב לזכור כי אופניים קונים קודם כל בשביל הכיף ולא כדאי להשקיע הרבה כסף במידה ומדובר בטיול "בונדינג" של שבתות.

בטרנד הזה של טיול אב ובן ברכיבה משותפת יש אפשרות לרכיבת שבילים. עם קבוצה זו נמנים יותר מ-90% מכלל הרוכבים, והיא מתאימה לחובבי מסלולים הכוללים עליות, שבילים צרים, ירידות אתגריות, קצת קפיצות ומכשולים וטיולי טבע ארוכים. במקרה זה, כדאי לרכוש אופני הרים בעלי בולמי זעזועים קדמי ואחורי ו-24 הילוכים.

לצד האופניים יידרש גם ציוד נלווה כמו קסדה בעלת תקן בטיחות וגודל מתאים, ומתקן ייעודי לחיבור בקבוקי מים לשלדת האופניים. פרט לאלה, אפשר להתפנק בביגוד מתאים לרכיבה בשטח כמו מכנסי רכיבה וכפפות רכיבה, משקפי שמש ומגני מרפקים וברכיים. כדאי לקחת גם ערכת תיקון ותחזוקה ומצפן לניווט שלא תסטו מהדרך.

בין אם בספורט מאתגר או בפעילות נינוחה, חשוב לזכור כי המטרה שלשמה יצאתם לטיול היא בחינת הקשר המשפחתי והרצון לקרב בין אב לבן באמצעות פעילות מהנה ולא שגרתית שיוצרת חוויות מרגשות ומשאירה טעם של עוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Kliger יחסי ציבור ותקשורת.