מפרסם: האגודה לזכויות האזרח
תאריך: 23/03/2015 14:07
נושא: חברה
הודעה לעיתונות

כנס: האם הגזענות ניתנת למחיקה? מחר (שלישי) החל מ- 14:00 , מכללת סמינר הקיבוצים, ת"א

האם הגזענות ניתנת למחיקה?
כנס מיוחד לציון היום הבינלאומי למאבק בגזענות

האגודה לזכויות האזרח, המטה לחינוך אזרחי במשרד החינוך ומכללת סמינר הקיבוצים מקיימים כנס בנושא התמודדות חינוכית עם תופעות של גזענות, אפליה, תיוג והדרה, לציון היום הבינלאומי לביעור כל צורות האפליה הגזעית.

הכנס נעסוק בשאלת הגזענות כפי שהיא באה לידי ביטוי בחברה, בהשלכות הגזענות על האקלים הבית ספרי ובדרכי התמודדות חינוכיות עם תופעות של גזענות, אפליה, תיוג והדרה.

בתכנית: פרופ' יהודה שנהב יציע הגדרה מחודשת לתופעת הגזענות; פרופ' מרסלו וקסלר יציג גישה להתמודדות עם גזענות ב"כאן ועכשיו" הכיתתי, ותלמידים מקבוצת הדיבייט של תיכון "אהל שם" ברמת גן יציעו דרך התמודדות עם התבטאויות גזעניות, וידונו בשאלת הגבול שאותו אסור לחצות. בכנס ישתתפו גם נשות חינוך ממסגרות שונות, שיציגו דילמות ודרכי התמודדות מהיומיום החינוכי שלהן.

לדברי שרף חסאן, מנהל מחלקת חינוך לזכויות אדם באגודה לזכויות האזרח, "במערכת הבחירות האחרונה הרגשנו היטב את הגזענות ואת חוסר הסובלנות כלפי ערבים, כלפי מזרחים, כלפי הקהילה הגאה ועוד. כדי להתמודד עם זה, מערכת החינוך צריכה לעמת את התלמידים עם המציאות המפלה והגזענית שסביבם, ולא להשאיר את ערכי הסובלנות על תקן פלקט סתמי שתלוי על הקיר".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- האגודה לזכויות האזרח.