מנסף אוסובוקו טלה באלביק קרדיט צילום: יפית בשבקין
מנסף אוסובוקו טלה באלביק קרדיט צילום: יפית בשבקין
קבב חלאבי באלביק קרדיט צילום: יפית בשבקין
קבב חלאבי באלביק קרדיט צילום: יפית בשבקין
עוגת ליאלי אל ביירות באלביק קרדיט צילום: יפית בשבקין
עוגת ליאלי אל ביירות באלביק קרדיט צילום: יפית בשבקין
הודעה לעיתונות

מטעמי הגביר הגיעו לחיפה - מסעדת אלביק החדשה מציעה מנות ערביות מהטאבון בניחוח סורי

למרות שמה התורכי המובהק, מסעדת "אלביק" החדשה במושבה הגרמנית בחיפה, מביאה דווקא מטבח ערבי אותנטי שנשען על השפעות מהמטבח הסורי חלאבי. גולת הכותרת שלה, הוא טאבון האבן שצולה ממושכות את המנות ומשווה להם ארומה מיוחדת.

באחת השכונות הציוריות והעתיקות של חיפה, המושבה הגרמנית, מול נמל חיפה המרהיב נפתחה לאחרונה מסעדת "אלביק", בבעלותם של נאיף ראשד ואברהים בים שמציעה מגוון מנות אותנטיות מהמטבח הערבי המסורתי עם השפעות מהמטבח הסורי חלאבי המותאמות לחיך הישראלי. השם "אלביק" הינו תורכי דווקא, ובתקופה העותמנית הוא היה כינוי לאיש חשוב, גביר, בעל כח שלטון ורם מעלה. התפריט עשיר ומציע מנות דגל כמו: צוואר טלה ממולא בשר אורז וצנוברים, מנסף אוסבוקו, מסחן עוף וקבב חלאבי ובנוסף מנות בשרים שהונחו על שיפוד, דגים ופירות ים וארוחות בוקר מיוחדות בסגנון ערבי. את קירות המסעדה מעטרות תמונות מימיה ראשיתה של חיפה, חפצי נוי אותנטיים פזורים בה ומוזיקה ערבית בוקעת ברקע. כיאה למסעדה ערבית אותנטית מציעים באלביק בהזמנת ארוחה ליהנות מ-12 סוגי סלטים טריים (בסיסיים ומשתנים מדי יום), המוכרים והאהובים שניתנים למילוי חוזר (25 לסועד). הסלטים הבסיסיים: חומוס טרי במקום, סלט טאבולה, סלט פאתוש, סלט גרגיר נחלים, סלט חסה עם ויניגרט וסלטים משתנים מדי יום ביניהם: סלט חציל קלוי בטחינה, סלט באבא גנוז' (חציל עם ירקות), סלט סורימי, סלט בקדונסיה (טחינה עם פטרוזיליה ועוד. הבשרים וחומרי הגלם האיכותיים כמו גם הירקות והתבלינים מגיעים טרי בכל יום.
גולת הכותרת של המסעדה הינו טאבון האבן שצולה את מנות הדגל העיקריות שהושרו במרינדה מיוחדת של תבלינים ארומטיים למשך 3 שעות, מה שמשווה להן ארומה עשירה, אך עם זה מעודנת ולא משתלטת בזכות התבלינים ושומן הבשר. בין מנות הדגל העיקריות המוצעות: תבשיל צוואר טלה ממולא באורז, צנוברים ובשר טחון המוגש על מצע אורז וירקות מאודים בעיטור שקדים. (190 ₪); מנסף אוסובוקו, בשר כבש מוגש עם אורז, שקדים וירקות מאודים (95 ₪); טאג'ין מסח'ן עוף מוגש עם אורז ושקדים וירקות מוקפצים על מצע פיתה כפרית, בצל מאודה סומק ושקדים; (75 ₪); קבב חלאבי מוגש בטאג'ין ברוטב עגבניות בליווי אורז ובצק אלביק. (80 ₪). עוד בתפריט מנות דגים ופירות ים כמו: פלטת פירות ים לזוג הכוללת: שרימפס, קלמארי, סרטנים וצדפות (210 ₪); דג לברק עשוי בטאבון/מטוגן (70 ₪); בשרים המוגשים כדואטים על שיפוד כמו: דואט פרגית וטלה (80 ₪); דואט טלה ועגל (90 ₪) ועוד. בבקרים מוגשות ארוחות בוקר עשירות ביניהן ניתן למצוא את ארוחת הבוקר הערבית לזוג המציעה: שתי ביצים לסועד,פיתות חמות מהטאבון, ומאזה שכוללת: (זיתים,לאבנה, חומוס, סלט חצילים, חמאה, ריבה, סלט ערבי קצוץ, מיץ טבעי סחוט במקום ושתייה חמה וזוג מאפים מהטאבון (סמבוסק או פיתה בטעמים. (105 ₪ ). עוד מוצעים מהטאבון מנות חפי'ף מבחר מאפים כמו סמבוסק (22 ₪); ופיתות בטעמים (15 ₪); בגזרת הקינוחים כנאפה הבית (40 ₪);סחלב מייפל (27 ₪); ועוגת ליאלי אל ביירות (25 ₪).
שף המסעדה חנא טורק הינו בוגר דן אכדיה הרצליה ובעל 30 שנות וותק וניסיון בענף המסעדנות. הוא מתמחה באוכל ערבי אותנטי וברזומה שלו גם מסעדת השף הידועה "דיאנא" של שף דוחול ספאדי. המסעדה רחבת הידיים מציעה גם מרפסת נעימה וניתנת האפשרות לאירועים פרטיים עד 150. בימים א'-ה' מוגשות 2 ארוחות עסקיות (55 ₪, ו 69 ₪).
מסעדת אלביק, שד' בן גוריון 6, המושבה הגרמנית חיפה, שעות פתיחה: א'-שבת: 09:30 עד אחרון הלקוחות טל': 04-8552201

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מזי וורצל יחסי ציבור.