ד"ר סיגל שלח, מנכ"לית תבת- ג'וינט ישראל
ד"ר סיגל שלח, מנכ"לית תבת- ג'וינט ישראל
הודעה לעיתונות

עשרות מעסיקים מהמובילים במשק ישתתפו ביריד התעסוקה לאנשים עם מוגבלות בעכו

יריד תעסוקה יחודי לקידום ושילוב אנשים עם מוגבלות ייערך ביום שלישי הקרוב (3.11.15) בעכו ביוזמת רשות מקדמת תעסוקה מרכז הון אנושי עכו ותוכנית רמפה מיסודן של ממשלת ישראל, קרן משפחת רודרמן וג'וינט ישראל תבת. ביריד שותף מרכז התמיכה למעסיקים צפון של משרד הכלכלה .

בין המעסיקים שעד כה אישרו את השתתפותם במטרה לאתר מועמדים להעסקה, ניתן למצוא מעסיקים מהמובילים במשק: איקאה, רפאל, שטראוס, דבאח, רמי לוי, פלאפון, זוגלובק, ארומה, מלון חוף התמרים, באבקום, אסטרון וסילורה. מלבד ראיונות והיכרות ראשונית עם המעסיקים 500 הפונים שצפויים להגיע ליריד יהנו מתמיכת צוות התכנית אשר יעמיד לרשותם עמדות סיוע בכתיבת קורות חיים, הכנה אישית לראיונות עבודה ועמדות להנגשת שירותים ומיצוי זכויות מטעם הביטוח הלאומי.
מעסיקים שיחליטו לקלוט אדם עם מוגבלות, יקבלו מידע והדרכה בדבר מיצוי זכויותיהם כמעסיק ממשרד הכלכלה, וכן יזכו לליווי וקשר שוטף לצורכיהם מטעם מרכז התמיכה למעסיקים ורכזי המעסיקים של צוות תכנית רמפה.

דפנה מאור, מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה: "מעסיקים כיום פתוחים ונדרשים לקלוט עובדים עם מוגבלות אך זקוקים לשם כך לסיוע הן בגיוס והן בליווי הקליטה בעבודה. המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה מקדם את המענה לצרכי המעסיקים באמצעות מערך הדרכות לדרגי הארגון השונים וליווי מקצועי שוטף הניתן למעסיקים ללא תשלום."

שמעון לנקר, ראש עיריית עכו: "יריד התעסוקה הוא יוזמה מבורכת ויש לו חשיבות רבה בסיוע לבעלי מוגבלות באיתור תעסוקה. כמו כן, אנו רואים בכל התכנית והמיזם של רמפה, דרך נכונה לשילוב צעירים בעלי מוגבלויות בחברה הישראלית בכלל ובכניסה למעגל העבודה בפרט".

ד"ר סיגל שלח, מנכ"לית תבת- ג'וינט ישראל: "לאור הצלחת יריד התעסוקה לאנשים עם מוגבלות בשנה שעברה בכרמיאל, החלטנו גם השנה לקיים יריד דומה והפעם בעיר עכו. אנו בג'וינט ישראל- תבת עוסקים כל העת בפיתוח פתרונות תעסוקה שיובילו לכניסת מגוון רחב של אנשים למעגל התעסוקה וזאת מתוך הכרה כי תעסוקה, ותעסוקה מגוונת היא המפתח ליציאה ממעל העוני, למוביליות חברתית ולקידום החוסן הכלכלי- חברתי בישראל."

רקע לתכנית רמפה:

לתכנית רמפה לשילוב וקידום צעירים עם מוגבלות בעולם התעסוקה, שותפים: משרד הכלכלה, ג'וינט ישראל-תבת, קרן משפחת רודרמן, המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד הבריאות, שירות התעסוקה, קואליציית זה עובד, מרכזי צעירים, רשות מקדמת תעסוקה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרמר דוידוביץ' ג'י.סי.אס בע"מ.