הלוגו החדש של אוניברסיטת תל אביב
הלוגו החדש של אוניברסיטת תל אביב
הודעה לעיתונות

מיתוג חדש לאוניברסיטת תל- אביב – "בעקבות הלא נודע"

אוניברסיטת תל אביב משיקה בימים אלה מיתוג חדש.

לאחר 60 שנים של עשייה מוצלחת ומובילות בתחום ההשכלה הגבוהה, החליטה הנהלת אוניברסיטת תל אביב ובראשה נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר לחדד את "הסיפור" שלה ולעצב את האופן שבו יוצג כלפי פנים וכלפי חוץ.
המיתוג החדש גובש בתהליך מקיף שנמשך למעלה משנה וחצי. המרכיב האסטרטגי שמאחורי התהליך, עליו הייתה אמונה היועצת האסטרטגית עטרה בילר, מעמיד את המחקר בלב הנרטיב של האוניברסיטה, תוך שהוא עושה שימוש בסיסמה "בעקבות הלא נודע" (ובאנגלית -"Pursuing the Unknown").

מתוך עבודה אסטרטגית ומחקרי עומק בקרב קהלים שונים, זיהתה אוניברסיטת תל-אביב שהכמיהה לגילוי ולמחקר מושרשת אצל כולם, ושקיים דחף מולד אצל כל אדם לגלות נושאים שעדיין אינם ידועים לו. כמיהה זו משותפת לסגל האקדמי של אוניברסיטת תל-אביב, המצוי במרדף תמידי אחר גילויים חדשים, אך גם לילד החוקר את העולם סביבו, לציבור הרחב המגיע בהמוניו לאירועים הנערכים באוניברסיטה במטרה ללמוד את מה שאינו יודע, לבוגר האוניברסיטה, המתמודדים בהצלחה עם עולם משתנה ומאתגר, ולתורמים שאת תרומתם למחקר ניתן להשוות להשקעה בסטארט-אפ בסיכון גבוה.

בקבוצות מיקוד ובראיונות בקרב סטודנטים ומועמדים ללימודים, נמצא שהסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב מתמודדים בהצלחה עם סביבת למידה מאתגרת, ושהם מבינים היטב את ההבדל בין לימודים במוסד חוקר המכשיר אותם להתמודד עם "הלא נודע" ועם השינויים והאתגרים שייתקלו בהם במהלך חייהם, לבין לימודים הממוקדים בהכשרה לקריירה קרובה בלבד.
המושג "בעקבות הלא נודע" משקף שני ערכים מרכזיים נוספים בחזונה של האוניברסיטה: הבין-תחומיות הצובעת את המחקר ומאירה אותו מכיוונים שונים, ו"התל אביביות", אותה רוח של חופש וליברליות המאפשרת לחקור ולהעלות כל רעיון ללא מגבלות וללא כבלים.

על המרכיב היצירתי (ה"קריאייטיב") של תהליך המיתוג אחראים המעצב אורי נוה והרעיונאית טל ברקוביץ'. הקריאייטיב המודגם במצגת המצורפת - מייצר שפה עשירה שתתקשר את האסטרטגיה המיתוגית של אוניברסיטת תל אביב ותסמל אותה. הלוגו החדש מייצג למעשה "סיפור בשלושה שלבים": הוא מתחיל כמו המחקר ברעיון מופשט, מתפתח ונעשה ברור יותר, ומסתיים בעיגול מלא שבתוכו סמל האוניברסיטה הנוכחי. עם אימוצו של הלוגו החדש החליטה האוניברסיטה לשמור בתוכו את הסמל הקיים שלה, מתוך כבוד למורשת שהביאה אותה עד הלום.

השפה החדשה תאפשר גם לתת ביטוי לייצוג הייחודי של הפקולטות באוניברסיטה: שני העיגולים הראשונים יתנו ביטוי למאפיינים המיוחדים של כל פקולטה, והעיגול השלישי יכיל את סמלה הנוכחי של האוניברסיטה וישמר את זהותה הברורה.
בשבועות הקרובים תתחיל האוניברסיטה לתקשר את כלל פעילותה תחת השפה המיתוגית החדשה: באתר האוניברסיטה וברשתות החברתיות; באירועי האוניברסיטה, ובהם חבר הנאמנים, אתנחתא, חגיגות ה-60 להיווסדה ועוד.
המופע הגדול הראשון שבו יוצג המיתוג החדש של האוניברסיטה יהיה קמפיין הפרסום של היום הפתוח הקרוב, אשר יושק בדצמבר 2015 (היום הפתוח יתקיים ב-5 בפברואר 2016).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אוניברסיטת תל אביב.