לוגו
לוגו
הודעה לעיתונות

סך מכירות תרופת הרביף המתחרה בקופקסון של טבע הסתכם ב- 468 מיליון אירו

ענקית הכימיה והתרופות מרק מדווחת על צמיחה חזקה
בתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי 2015:

הרווח נקי זינק ב- 46.3%
כל המגזרים העסקיים תרמו לעלייה של 6.8% במכירות הקבוצה
ה- EBIDTA צמחה ב- 10.2%

חברת מרק, חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, הנסחרת בגרמניה (MRGG.DE), מדווחת הבוקר (חמישי, 12 בנובמבר 2015) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2015.

מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של מרק בישראל.

מכירותיה של מרק רשמו צמיחה חזקה של 6.8% ברבעון השלישי 2015 והגיעו לסך של 3.1 מיליארד אירו, בהשוואה ל- 2.9 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה האורגנית במכירות החברה הסתכמה ב -3.3% ואילו השפעות מטבע חיוביות הגדילו את המכירות ב -3.5%.

ה- EBIDTA , שהיא המדד הפיננסי המרכזי המשמש לבחינת התוצאות הכספיות של חברה, צמחה ב- 10.2% לסך של 944 אירו, לפני אירועים יוצאי דופן, בהשוואה ל- 857 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. צמיחה זו נבעה בעיקר מביצועים תפעוליים טובים ברבעון השלישי.

EBIT הקבוצה עלה בשיעור חד של 31.4% ל- 564 מיליון אירו, לעומת סך של 429 מיליון אירו ברבעון השלישי 2014.

הרווח הנקי של הקבוצה זינק ב -46.3% ל- 364 מיליון אירו, בהשוואה לרווח נקי בסך 249 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למנייה לפני אירועים יוצאי דופן עלה רבעון זה ב- 14.8% ל- 1.32 אירו, לעומת רווח של 1.15 אירו למנייה ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי קרל-לודוויג קליי, יו"ר מועצת המנהלים של מרק: "הצמיחה האורגנית שלנו בכל שלושת המגזרים העסקיים ובכל האזורים מראה כי האסטרטגיה שלנו נושאת פרי. כמו כן, אנו ממוצבים היטב לצמיחה עתידית. אנו מעלים את התחזית שלנו לשנה הנוכחית המלאה בשל הביצועים התפעוליים הטובים של העסקים שלנו, כמו גם בשל הרכישה של סיגמא אולדריץ."

מכירות חטיבת ה- Healthcare צמחו ברבעון השלישי 2015 ב- 1.4% לסך של 1.7 מיליארד דולר.

מכירות תרופת הרביף, לטיפול בטרשת נפוצה, אשר מתחרה בקופקסון של טבע, ופותחה על ידי אינטר-לאב הישראלית, שמרו על יציבות ברבעון השלישי 2015 והסתכמו בסך של 468 מיליון אירו, למרות התחרות החזקה מצד תרופות אוראליות.

מכירות התרופה האונקולוגית Erbitux®, שמקורה בישראל עמדו על 223 מיליון אירו ברבעון זה, בהשוואה למכירות בסך 232 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נבעה מירידה אורגנית והשפעות מטבע שליליות.

מכירות תכשיר ה- Gonal –f המשמש לטיפול בבעיות פוריות צמחו לסך של 167 מיליון אירו ברבעון השלישי 2015, בהשוואה למכירות בסך 147 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה מצמיחה אורגנית ומהשפעות מטבע חיוביות.

אינטר-לאב, המנוהלת על-ידי רג'ין שבח, נוסדה ב-1978, על-ידי "סרונו", אשר נרכשה ב-2006 על-ידי מרק. לאחר הרכישה הפכה סרונו לחטיבה הביופרמצבטית של מרק.

אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של מרק בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של חברת מרק. אינטר-לאב זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. בנוסף היא מפתחת תאים חדשים עם מאפיינים שמאפשרים פיתוח של תרופות חדשות יעילות יותר. אינטר-לאב גם מפתחת כלים חדשניים לגילוי תרופות.

ב- 2012 השיקה אינטר-לאב את חממת הביומד הראשונה מסוגה בישראל. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.

קבוצת מרק משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברת בת, המנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. החברה משווקת בשוק המקומי את מוצרי הפוריות: גונאל-אף, לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ופרגובריס, את הרביף לטיפול
בטרשת נפוצה, את היוטירוקס לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס וכן את התרופה האונקולוגית ארביטוקס. ארביטוקס רשומה היום בישראל לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי בכל קו טיפולי ובשילוב כל כימותרפיה, לטיפול בסרטן ראש צוואר מקומי בשילוב עם קרינה ולטיפול בסרטן ראש צוואר גרורתי בשילוב כימותרפיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.