מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 24/11/2015 06:33
עדכון: 24/11/2015 15:18
נושא: אקטואליה, אמנות, בידור ופנאי, לייף סטייל, אדריכלות

פתיחה חגיגית

יום ו', 11 דצמ' 2015 בשעה 11:00
מיקום: מוזיאון עוקשי
כתובת: עכו העתיקה (מפה)
משך: חצי שעה
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
אירית קלכמן
הודעה לעיתונות

האמנית אירית קלכמן תציג תערוכת יחיד במוזיאון עוקשי בעכו החל מה11.12.2015

סיפור עם –

סיפור אהבה טבול בצבעים של אופטימיות

תערוכת יחיד: אירית קלכמן
אוצרת התערוכה: רחל זמר
פתיחה חגיגית :11.12.2015 בשעה:11:0
במוזיאון עוקשי, אולמות האבירים, עכו העתיקה
לאמנית אירית קלכמן סגנון ייחודי, לכסיקון פרטי ויכולת הבעה אישית, קולוריסטית. השפה החזותית של אירית הלכה והתפתחה במהלך השנים, סקלת הצבעים נפתחה לאפשרויות חדשות ואופן הנחת הצבע נעשה מלא יותר. (בעבודותיה המוקדמות נוכל לראות פלטת צבעים אחרת לגמרי, מאופקת יותר, דהויה וסוערת פחות.) בתערוכה "סיפור עם", המושתתת על הסיפור המקראי, על היצירה האלמותית המשמשת בסיס לקיומנו - "מותחת" האמנית את הדמויות המקראיות, מלהקת אותן לפי מיטב דמיונה והבנתה, על פי האינטרפרטציה שלה וכך, מניחה אותן על מצע עכשווי ונותנת בהן חיים חדשים. היכולת שלה לקחת מהסיפור המקראי את העלילה ואת התובנות ולהביאן לימינו אנו כאילו אומרת לנו: "לא למדנו לקח", או "מה נשתנה מאז ועד ימינו" מציבה בפנינו מראה שזועקת: "נשארנו באותו מקום..."
יתרה מזאת, אירית לוקחת את הדמויות ואת העלילה ויוצקת לתוכן גם את הביוגרפיה האישית, את סיפור חייה ובכך מגדילה את זווית ההתבוננות בסיפור המקראי ומנכיחה אותו לכאן ועכשיו. אירית עוסקת בייצוג הנשי, הפמיניסטי על כל היבטיו ומעניקה לנשים ביצירתה עוצמה, נוכחות וכוח שלא תמיד ניתנו להן על ידי הסיפור המקראי - ואולי דווקא.... בנוסף, משתמשת אירית בציטוטים מן הפרק הנדון ביצירה, ושוזרת מילים ומשפטים להוכחת "טענותיה"..... הזמן והמקום, אז ועכשיו, אי שם וכאן וכולם על הבד ולתפארת.
יש משום טקסיות בהעמדת הדמויות ובשימוש בעלי זהב להעצמת הסצנה ולהאדרת הדרמה התנכ"ית כפי שהיא משתקפת בעיני האמנית. בחירת הצבעוניות העזה והקומפוזיציה קשורים תמיד באור ובנופים של ארץ ישראל.
האתגר האינטלקטואלי שלקחה על עצמה אירית, בא בעקבות שיחה בינה ובין אוצרת התערוכה רחל זמר, אודות הפסוק : "ממעמקים קראתיך" (תהילים ק"ל) שהיה הנושא לתערוכה קבוצתית בה היא לקחה חלק. שיחה זו היוותה נקודת זינוק של האמנית אל עומק הטקסט המקראי וליצירה של גוף העבודות שנוצר במהלך כשנה וחצי במיוחד לתערוכה זו.

סירטון על התערוכה: https://www.youtube.com/watch?v=M0qF5zlWGo8
אתר האמנית:
http://artmi.net
04-9806254 054-7222834
האמנית בפייסבוק: https://www.facebook.com/irit.kalechman
נעילת התערוכה : 19.3.2016
שעות ביקור בתערוכה: ימים א'-ה ושבת : 0930-17:00
יום שישי :09:30-15:00

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.