מייסד לימוד FSU חיים צ'סלר ודוויד הופמן
מייסד לימוד FSU חיים צ'סלר ודוויד הופמן
הודעה לעיתונות

בריטניה : תערוכה של לימוד FSU לציון פועלו של שמעון פרס

יותר מ2,800 משתתפי לימוד בריטניה שהתקיים השבוע בברמינגהם לקחו השבוע חלק בפתיחת תערוכה לציון פועלו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס.

התערוכה ,"מרחוב וילנה בוישנייבה לרחוב הנשיא בירושלים", סוקרת במלל ובתמונות את קורות חייו של פרס, ומציגה בין השאר תעודות הלידה ההיסטוריות שהנפיקו שלטונות בלרוס, צילומים נדירים של סבו, של בית הכנסת אותו שרפו הנאצים על מתפלליו ועוד.

התערוכה היא פרי יצירתו של ארגון לימוד FSU ושל מייסדו חיים צ'סלר, והוצגה עד כה בארה"ב ובבלרוס.

בטקס הפתיחה המרשים נשאו דברי פתיחה הבכירים הבאים:
יו"ר הנכנס של לימוד בריטניה דוויד הופמן, יו"ר יוצא של לימוד בריטניה קווין ספטון, מייסד לימוד FSU חיים צ'סלר, יו"ר לימוד הבינלאומי דויד בילצ'יס ,יועץ בכיר לשמעון פרס ואוצר התערוכה יורם דורי , חבר הפרלמנט בריטי ויו"ר הועדה נגד האנטישמיות ג'ון מאן.

במסגרת התערוכה שוחח מאן עם צ'סלר ודורי, שסיפר בתורו למאן את סיפור סבו של פרס, צבי מלצר, שנרצח בשואה יחד עם עוד 2,500 יהודים בזמן תפילה בבית הכנסת.

מאן, שנפגש עם פרס בעת ביקורו בישראל, הביע את הזעזוע העמוק שלו מסיפורו ואמר כי יעשה כל מה שביכולתו במסגרת תפקידו על מנת "למגר תופעות של אלימות מכל צורה שהיא כנגד יהודי בריטניה ואירופה בכלל".

_________________________________________________

לימוד FSU הוא פרויקט חינוכי-תרבותי ייחודי לצעירים יהודים ממדינות חבר העמים לשעבר דוברי רוסית בעולם, מאפשר מסגרת פלורליסטית, שוויונית ובלתי תלויה לחייהם היהודים על מנת לחזק אצלם את הזהות היהודית, חיבור אל שורשיהם היהודיים והזיקה למדינת ישראל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פרסי צדוק קוצ'יק טריואקס.