הודעה לעיתונות

Merck תממן מחקרים במכון וייצמן למדע, בהיקף של עד שני מיליון אירו לשנה, לחקר הסרטן ומערכת החיסון

הרחיבה את שיתוף הפעולה עם מכון וייצמן וחתמה על הסכם מסגרת חדש לשלוש שנים

חברת מרק (Merck), חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם מכון וייצמן למדע וחותמת על הסכם מסגרת חדש לשלוש שנים הכולל מימון שנתי של עד שני מיליון אירו למחקרים בתחומי האימונו-אונקולוגיה, (טיפול בסרטן בעזרת שיפור יכולות המערכת החיסונית) והאימונולוגיה.

שיתוף הפעולה בתחומי המחקר והפיתוח של Merck עם מכון וייצמן החל כבר ב- 1978. כך, למשל, התרופה רביף (®Rebif) שהיא אחת הנמכרות ביותר של Merck עם מכירות שנתיות של 1.8 מיליארד אירו ב- 2014 המיועדת לחולי טרשת נפוצה – מבוססת על מחקר שהחל במכון וייצמן. בדומה לכך, גם התרופה לסרטן ארביטוקס (Erbitux®), עם מכירות בשנת 2014 בסך של 0.9 מיליארד אירו – פותחה במקורה במכון וייצמן.

Merck מעסיקה כיום יותר מ- 300 עובדים בישראל – רובם מדענים וחוקרים, באתרי החברה ביבנה, הרצליה, רחובות וירושלים. הפעילות בישראל מתמקדת במיוחד בייצור מוצרי ביו-טכנולוגיה המיועדים לשוק מדעי החיים, מחקר ופיתוח בתחום הבריאות ופיתוח חומרים ליישומי תצוגה.

ב- Merck מזכירים כי חדשנות היוותה מפתח להצלחתה לאורך כמעט 350 שנות פעילותה – והיא צפויה למלא את אותו תפקיד מכריע גם בעתיד החברה. הסכם המסגרת החדש לשיתוף פעולה מחקרי ורישיון שימוש בתוצאות מחקר נחתם אמש ברחובות על ידי סטפן אושמן, סגן יו"ר וסגן נשיא מועצת המנהלים של Merck, בלן גריג'ו, חברת מועצת המנהלים של Merck, פרופ' מודי שבס, סגן נשיא המכון ליישומים טכנולוגים במכון וייצמן ואמיר נייברג, מנכ"ל ידע, הזרוע המסחרית של מכון וייצמן למדע. ההסכם נחתם לשלוש שנים, עם אופציה להארכות עוקבות למספר תקופות המשך, כל אחת בת שנתיים.

לדברי אושמן, "Merck מיקדה את המחקר הרפואי שלה בתחומים המאוד מבטיחים של אימונו-אונקולוגיה, (טיפול בסרטן בעזרת שיפור יכולות המערכת החיסונית), אימונולוגיה ואונקולוגיה, על מנת להיות מסוגלים להציע פתרונות חדשים העונים לצרכים רפואיים שטרם מומשו" אושמן הוסיף: "אנו נרגשים מכך שההסכם החדש יכסה את שני התחומים הראשונים מבין שלושת תחומים אלה" והביע ציפייה להצעות אותן יציגו חוקרי המכון הנכבדים.

לדברי שבס, "מכון וייצמן גאה לנוכח הארכת שיתוף הפעולה הפורה עם Merck ולנוכח הסיכויים לקחת חלק בפיתוח פתרונות חדשניים בתחומים קריטיים למטופלים בהם חלו רבים כל כך סביב העולם."

אודות Merck
Merck עוסקת בתחומי הבריאות, מדעי החיים והחומרים. כ- 50,000 עובדי החברה ממשיכים לקדם טכנולוגיות המשפרות את כל תחומי החיים, החל מתרופות ביולוגיות למחלת הסרטן ולטרשת נפוצה, דרך מערכות מובילות מסוגן למחקר מדעי, ועד לגבישים נוזליים לטלפונים חכמים ולמסכי LCD. בשנת 2014 הסתכמו מכירות החברה ב- 11.3 מיליארד אירו, ב- 66 מדינות.
Merck נוסדה ב- 1668 והיא כיום חברת התרופות והכימיה הוותיקה בעולם. המשפחה המייסדת של החברה ממשיכה להחזיק גם בשליטה בקבוצת החברות הציבוריות. יוצאות מן הכלל הזה הן ארה"ב ובקנדה, שם פועלת החברה תחת השמות EMD Serono, MilliporeSigma ו- EMD Performance Materials.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.