הודעה לעיתונות

תגובת האיחוד החקלאי לתכנית האוצר והחקלאות

בתגובה לתכנית משרדי האוצר והחקלאות, בתנועת כפרי האיחוד החקלאי אומרים שבמקום שיתקיים תהליך של אבולוציה, הממשלה מבקשת לעשות רבולוציה.
לדברי עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי, מדובר בזריית חול בעינים שכן הצעדים האלה לא רק שלא יורידו את יוקר המחיה אלא יפגעו בפרנסת עשרות אלפי חקלאים. עובדה שמחירי הגבינה הצהובה כמעט ולא ירדו למרות שנפתחה ליבוא.

היתה תחושה שיש עם מי לדבר אולם אנו מאוכזבים מהתנהלותו של שר האוצר שכן הוא הצהיר לא פעם שהוא מבין את מצבם של החקלאים. החקלאים בשרשרת היצור הם החלק הכי פגיע שאין להם מחיר מובטח, הם לוקחים על עצמם את כל הסיכונים של כשלי השוק, פגעי מזג האויר וכיוב'.
לאור מצבם העגום של החקלאים נדרשת תכנית ארוכת טווח להבטחת החקלאות בארץ ועתיד החקלאים ובעיקר הבטחתם פרנסתם.

לדברי ירון סולומון, מנהל המחלקה להתיישבות בתנועת כפרי האיחוד החקלאי, זה הרס החקלאות הישראלית ותושבי מדינת ישראל ישלמו ביוקר על שרלטנות משרדי האוצר והחקלאות. אי אפשר לעשות תכנית כוללת אלא להתייחס לכל ענף וענף בפינצטה. ראוי לעשות פיילוט בענף אחד ולבדוק כיצד מתנהל השוק על ידי פתיחת המכסים ולא לשפוך את התינוק עם המים. ודי להזכיר את הפגנות הרפתנים בצרפת לפני מספר חודשים שהמעבר לתמיכה ישירה הותירה אותם חסרי כל.

עו"ד קוכמן מוסיף ומסביר כי בעוד שבעולם המערבי רואים גידול ביחידות היצור תוך שימור המודל של המשק המשפחתי, בארץ חקלאים פושטים רגל וזאת למרות איכות התוצרת ששמה הולך לפניה בכל העולם. לשם ההמחשה, באירופה מקדישים לתכנית החומש לתמיכה בחקלאות 350 מיליארד אירו בין 2014-2019.
בעולם המודרני כבר הבינו את הצורך להגן על יכולתם של החקלאים להתפרנס בכבוד לאורך זמן. המשק המשפחתי הוא אחד הבסיסים ליציבותה של הכלכלה המודרנית. יש להכין תכנית ארוכת טווח שתרתום את ההתיישבות מחדש לצרכים הלאומיים עימם מתמודדת הממשלה - בטחון המזון, יוקר המחיה, עידוד תיירות ושמירה על איכות הסביבה. התועלת שתצמח למדינה תהיה גדולה פי עשרות מונים מהכספים שהיא מפיקה כיום מגזרות המיסים על החקלאים ומחסכון בנטל הפיכתם של מאות רבות של חקלאים למקרי סעד הסמוכים על טובת המדינה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מוני מרדכי תקשורת שיווקית.