הודעה לעיתונות

לראשונה ניתן צו הפטר מחובות לחייבת בהוצאה לפועל

אתמול החליט רשם ההוצאה לפועל בתל אביב ליתן הפטר מחובות לחייבת בת 86

אתמול, 16.3.16, החליט לראשונה רשם ההוצאה לפועל, עוזי מאיר, לשכת תל אביב, ליתן צו הפטר מחובות בהתאם לתיקון 47 לחוק ההוצאה לפועל (הפטר לחייב מוגבל באמצעים).

מדובר בחייבת מוגבלת באמצעים בת 85, שהגישה בקשה לקבלת הפטר מחובות באוקטובר 2015. היקף חובותיה עמד על 180 אלף ₪, תיקיה אוחדו והיא שילמה על פי צו חיוב בתשלומים, 100 ₪ בחודש.
החייבת מתגוררת בדיור מוגן וסובלת מבעיות בריאותיות שונות. הכנסתה היחידה של החייבת היא קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי.

רשם ההוצאה לפועל ציין בהחלטתו כי כל הזוכים הסכימו לבקשת החייבת למעט חברה אחת שהתנגדה, אולם הרשם דחה את ההתנגדות וכאמור נתן צו הפטר.
הרשם מאיר התייחס בהחלטתו לדברי ההסבר לתיקון חוק ההוצאה לפועל (הפטר לחייב מוגבל באמצעים) וציין כי "החשיבות במתן צו הפטר לחייבים שהם פושטי רגל נשענת, בין היתר, על תפיסה סוציאלית ועל הרצון לשקם חייבים שכשלו כלכלית.

מנהל רשות האכיפה והגבייה, תומר מוסקוביץ ציין, כי הוא מברך על ההחלטה וכי "מדובר בסנונית הראשונה ובתקופה הקרובה צפוי שינתנו החלטות נוספות בבקשות ההפטר שהוגשו. חשוב לציין, כי מדובר בהצעת החוק הראשונה ששרת המשפטים, איילת שקד, קידמה עם כניסתה לתפקיד, אשר מטרתה שמיטת חובות ברוח עקרונות שנת השמיטה. ההפטר נועד לכל אותם חייבים מוגבלים באמצעים שלעולם לא יוכלו לשלם את חובותיהם, שאין להם נכסים והכנסות, ולכן נכון שיקבלו הפטר ויצאו לדרך חדשה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לשכת עורכי הדין בישראל.