מפרסם: לשכת עורכי הדין בישראל
תאריך: 04/05/2016 00:00
נושא: משפט
הודעה לעיתונות

מנהל רשות האכיפה והגבייה בועדה לענייני ביקורת המדינה בעקבות דוח המבקר:

דוח הביקורת הוא בראש ובראשונה כלי ניהולי . הרשות פעלה נמרצות לתיקון הליקויים וחיזקה את מערך הבקרה על פתיחת התיקים
בהוצאה לפועל

כך אמר היום, 4.5.16, מנהל רשות האכיפה והגבייה, תומר מוסקוביץ, בועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת בראשות חה"כ קארין אלהרר בדיון שהתקיים בנושא דוח מבקר המדינה על מנגנון ההוצאה לפועל.

לדברי מנהל הרשות דוח הביקורת הוא בראש ובראשונה כלי ניהולי . "קיבלנו המלצות ורובן הגדול כבר יושם. הרשות פעלה נמרצות לתיקון הליקויים וחיזקה את מערך הבקרה על פתיחת התיקים בהוצאה לפועל".

עוד ציין מנהל הרשות, כי מערך הבקרה על מנגנון פתיחת התיקים היה קיים עוד קודם, אולם המערכת היתה עסוקה בתקופה שקדמה לדוח בהחלפת מערכת מחשוב חדשה, ולפיכך היה מקום לחזק את מערך הבקרה בלשכות ולחזק את הבקרה שמבצע האגף המקצועי על פתיחת התיקים, וכך נעשה.

אשר להיקף התיקים שנבדקו ציין מנהל הרשות, כי לא מדובר במדגם מייצג של תיקים וכן שיעור התיקים השגויים היה נמוך יותר מהנטען על ידי המבקר.

יודגש, כי רשות האכיפה והגבייה היא הראשונה שהציגה לציבור בדוחותיה השנתיים את פערי הייצוג שבין הזוכים לחייבים בהוצאה לפועל ולכן יזמה הקמת מסלול מקוצר לגביית חובות קטנים וכן מסלול מזונות שבמסגרתם עובדי הרשות מבצעים את הליכי גביית החוב ללא שכר טרחה והוצאות. בנוסף, עובדי הרשות יוזמים פעולות רבות שמטרתן לסייע בצמצום החוב והגעה להסדרים בין זוכים לחייבים ואף הקימה יחידה לחייב הנזקק שבמסגרתה מסייעת הרשות לחיילים, קשישים וקבוצות חלשות באוכלוסייה.

במהלך הדיון בקשה יו"ר הועדה להתייחס לליקויים שצוינו בדוח ובין היתר ציינה, כי היה על הרשויות המקומיות ועל הבנקים לעדכן את שיעור הריבית הנכון בעת פתיחת התיקים בהוצאה לפועל.

עו"ד שמרית רגב, דוברת רשות האכיפה והגביה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לשכת עורכי הדין בישראל.