הזמנה לתערוכה נוף במעוף
הזמנה לתערוכה נוף במעוף
רותי סגל, ציירת
רותי סגל, ציירת
לאה שדמי, פיסול
לאה שדמי, פיסול
רונן הר נוף, פיסול בברזל
רונן הר נוף, פיסול בברזל
חגית בן עמי, פיסול
חגית בן עמי, פיסול
הודעה לעיתונות

"נוף במעוף" - תערוכה חדשה בגלריה החברתית בן עמי ביפו

"נוף במעוף" - תערוכה חדשה בגלריה החברתית בן עמי ביפו

== משתתפים: חגית בן עמי, רותי סגל, יוחנן הרסון, לאה שדמי, רונן הר-נוף. אוצרת : דורית טלמון
פתיחה :17-05-2016 נעילה : 26-06-2016
==

תערוכה זו, היא תערוכה הבאה להמשיג נוף והמתרחש בו. המראות הבנאליים, אותם אנו רואים ביום יום ובכל מקום, הופכים ע"י חמישה אמנים, למשהו אחר, מעורר ומלא מעוף.
ציורי הנוף של רותי סגל, העבודה בחומר של לאה שדמי, הפיסול הקראמי של חגית בן עמי, עבדות הברזל של יוחנן הרסון ועבודות המתכת של רונן הר-נוף , יוצרים את השינוי אצל המתבונן, ראיה שונה ואחרת. הנוף, הכל כך מוכר, בשילוב עם פסלי הציפורים, מתרגמים את הביקור בתערוכה לחוויה חדשה. בתיווכו של האמן, מתקבלת חוויה בעלת איכות, הסוחפת את המתבונן למחוזות אחרים. הכל "ממריא", משיכות המכחול, הנוף החולמני בפסלי החומר ובעלי הכנף המפוסלים. בציורי הנוף של רותי סגל ניתן לחוש ברוח בין העצים, רוח זו גם מסמלת את הרוחניות שביצירה. משיכות המכחול והצבעים מקבלים נפח חדש, נוכחות ותפקיד נוסף - הנוף מקבל רבדים נוספים. העצים של רותי סגל מסמלים את הצמיחה, הפריחה, שאיפה לגובה,לחוזק. העצים ממריאים מעלה, עצים שעברו תהפוכות כמו שהיו בחייה וביצירתה. לרותי סגל דו שיח אינטימי ואין סופי עם הנוף, התבוננותה היא פנימית תוך התעלמות מפרטים מדויקים חיצוניים. עיבוד המראות היא חוויה הנשארת איתנו הצופים.
לאה שדמי יוצרת עבודות אשר ביסודם הם מכלים השומרים על קו נקי וצורות מופשטות. הצורות הן פשוטות והן מתכנסות באלגנטיות פנימה. ליצירותיה סקאלה של צבעים בהירים עד גווני ביניים רכים, בעלי יופי ואסתטיקה נפלאים. כל אלה מתקבלים כתוצאה מהשריפה המסורתית בה היא משתמשת לשריפת העבודות, ההחתמות, כתמים וצלקות, גושים ונקודות, כל אלה מתהווים לכדי תמונת נוף. תמונות אלה הנוצרות על גבי הכלים מתארות עולם עשיר של דימיון, נופים ממחוזות רחוקים, ליריים המשרים אווירה של רוחניות, נופים שקטים ומדיטטיביים.
חגית בן עמי מציגה סדרה של ציפורים, עיטים מלכותיים ומסוגננים וכן מספר ציפורי שיר קטנות. הדימוי של העיט, סמל ליצור רב עוצמה שיש בו צדדים ארכיטיפיים רבים. פסלי העיט של חגית נראים הדורים ומלכותיים, הם דרוכים ומוכנים לעוף בכל רגע. עצור בעופות אלה הרבה כח המחכה לפרוץ החוצה לחלל התערוכה. הציפורים הקטנות רכות ועדינות ונראות כחלק בלתי נפרד מנוף אותו המתבונן משלים בדימיונו תוך כדי הסתכלות על הציפורים.
יוחנן הרסון, סגנון עבודתו הנוטה באופן ברור אל המופשט, מהווים גירוי חוויתי ייחודי וחזק במיוחד. יוחנן הוא צייר, פסל, שחקן אשר מציג בתערוכה זו ציפורי מתכת, חומר המהווה ניגוד מוחלט לקלילות והעדינות של הציפור. בידיו של יוחנן, המתכת משנה את פניה והופכת לציפורים העפות לכל עבר בחופשיות. הוא יוצר את קווי המתאר, ואת השאר משאיר למתבונן. התנועה של הצמחיה, צמרות העצים ברוח או כמשק כנפי הציפור היוצאת אל החופש. לציפורים היכולת התמידית להתבונן מלמעלה.
רונן הר-נוף יוצר בצינורות נחושת וחוטי ברזל. כמי שעסק בנעוריו בעבודות תחזוקה, נגרות ושיפוץ, הוא פיתח מיומנות גבוהה לעבודה בחומרים שונים. אל צינורות הנחושת התוודע לאחר שנות עבודה עם מזגנים. רונן מפסל בעלי חיים, הרבה בעלי כנף אבסטרקטיים. עבודותיו מתבססות הרבה על חקירה אישית של החומר, הרצאות מדעיות בתחומי עניין אלה. רונן נותן ביצירתו רמז, את היתר משאיר לצופה ודימיונו.
ישנה זרימה המחברת בין כל היצירות המוצגות בתערוכה. לכל אחד מהאמנים נסיון רב בתחום היצירה שלו, והדבר בא לידי ביטוי במיומנות הגבוהה של כל אמן בתחום היצירה שלו.
הכניסה חופשית לקהל הרחב – גלריה בן עמי , רח אילת 10 יפו
http://www.bagallery.co.il/ או בפייסבוק . 054-309-1821

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יח"צ גורר יח"צ – רותי ארן.