שחזור היסטורי חי של מסע וקרב "קרני חיטין"

יום ה', 30 יונ' 2016 בשעה 12:00
מיקום: קרני חיטין
כתובת: הר קרני חיטין (מפה)
משך: 3 ימים
לעיתונאים/צלמים ניתן לצלם מבחוץ בנקודות וזמנים שפורטו לעיל או להיות משתתף מן השורה. השנה לראשונה יתקיים קרב פרשים בנוסף לירי חצים. חשוב מאוד מטעמי זהירות וביטחון להישמע להוראות סדרנים במקום.
1-קרני חיטין- צלם זורה בצלי Zura Bazeli
1-קרני חיטין- צלם זורה בצלי Zura Bazeli
2- קרני חיטין- צלם זורה בצלי Zura Bazeli
2- קרני חיטין- צלם זורה בצלי Zura Bazeli
3- קרני חיטין- צלם זורה בצלי Zura Bazeli
3- קרני חיטין- צלם זורה בצלי Zura Bazeli
הודעה לעיתונות

שחזור היסטורי של מסע וקרב קרני חיטין 2016 יתקיים בין התאריכים 30.6-2.7

מיזם שחזור המסע והקרב הגורלי יתקיים בין התאריכים 30 ביוני עד 2 ביולי ויכלול הפעם גם קרבות פרשים

"ממלכת ירושלים" אשר מתמחה בשחזור היסטורי מהתקופה הצלבנית עד נפילת ממלכת ירושלים (בקרב הגורלי ב"קרני חיטין"), מלכד את מועדוני השחזור והסייף ההיסטורי מישראל ומחו"ל וביחד מחזירים לחיים את המסע והקרב ההיסטורי שהביא לנפילת ממלכת הצלבנים בארץ ישראל בקרני חיטין.

מיזם השחזור ההיסטורי של מסע וקרב קרני חיטין שהחל לפני כשבע שנים תופס תאוצה ומתרחב מדי שנה לממדים של אירוע ציבורי מרתק ואטרקציה תירותית. משתתפים מרחבי העולם ובתוכם חובבי שחזור היסטורי והיסטוריה חווייתית מגיעים במיוחד לקחת חלק באירוע השחזור החי כמו גם צופים רבים מכל הגילאים.
שחזור המסע והקרב מתבצע במתכונת של "היסטוריה חיה" (Historical reenactment/ Living History) על הכנת המיזם עובדים חברי מועדון השחזור ההיסטורי לאורך כל השנה- החל מתכנון מסלול המסע דרך הכנת הציוד, ביגוד-הנעלה, ייצור אביזרים וכלי הנשק בשיטות ימי הביניים, מוסיקה וריקודים אותנטיים של התקופה המשולבים במשתה שמתקיים בלילה שלפני הקרב ועד שיטות הלחימה אשר היו מקובלות (סייף היסטורי או ירי בחץ וקשת) כל אלה מיושמים בשטח על בסיס מחקרים היסטוריים על תקופת המאה ה-12.

פעילות יוזמי ומשתתפי המיזם הינה על בסיס התנדבותי וממומנת מכיסם הפרטי. בשנתיים האחרונות נתמך המיזם על ידי המועצה האזורית גליל תחתון התורמת אוטובוס שמסיע את המשתתפים וכן דואגת לאספקת מים. השנה המועצה האזורית גליל תחתון מעוניינת לקחת חלק פעיל יותר ולקדם את המיזם כפרויקט תיירותי שימשוך מבקרים רבים לאתר קרני חיטין שנמצא בשטחה שכן מדובר באתר בעל חשיבות וערך היסטורי רב לכל הדתות והעמים באזור כך גם רשות הטבע והגנים הלאומיים שמבקשת לסייע לקיום המיזם באמצעים העומדים לרשותה.

חברי מועדון השחזור ההיסטורי ישמחו לכל סיוע ותמיכה מגורמים מוסדיים ופרטיים כדי שניתן יהיה לשתף במיזם ציבור רחב של משתתפים וצופים שיוכלו לקחת חלק בחוויה המיוחדת ולא שגרתית שיזמו.

שחזור המסע והקרב בקרני חיטין הפך למסורת בשנים האחרונות, חברי המועדונים אינם נרתעים מהחום הכבד של יולי ומהעומס הכרוך בהכנות למסע ובעיקר מתנאי השטח הקשים. הם עושים את דרכם בחום המתיש עטויים בשריון האבירים והקסדות ועם כלי הנשק הכבדים (מגנים, חרבות, רומחים וכד'), חלקם רכובים על סוסים וחלקם הולכים ברגל לאורך מסלול של כ-30 קילומטר.
מדובר במיזם אותנטי אשר במהלכו קמה לתחיה סצנה מרהיבה שמחזירה את האזור כ-800 שנים לאחור.
במסגרת השחזור ישמשו חלקם של המשחזרים בתפקידי פיקוד העליון (המלך, מפקדי הכוחות ומקבלי ההחלטות וכן צלאח א-דין) חלקם ידמו את הצלבנים וחלקם ידמה את גדודי צאלח א-דין (אבירים עם חניתות, חיילים שכירי חרב מקצועיים, חברי מסדרים צבאיים, ממלוקים, עולי הרגל, תושבי הכפר ותושבי העיר, בדואים, פנאטים שמנהלים מלחמת קודש או צוותי תובלה של פשוטי העם). השחזור מתנהל בהתאם להשתלשלות האירועים שקדמו לקרב, כולל שחזור תהליך קבלת ההחלטה לצאת לקרב בלילה שלפני המסע ועד הסוף המר של הצלבנים וכריתת ראשו של רנו משאטיון על ידי צאלח א-דין.
שיירות האבירים, המחנות, משתה אבירים במחנה הלילה, המתקפות של גדודי צלאח א-דין לאורך המסע, המכשפה שמקללת אותם בשולי הדרך (בהתאם לסיפור ההיסטורי) והקרבות עד הסיום המר יוצרים מחזה מרהיב מרתק ולא שגרתי. עשרות צלמי עיתונות מהארץ ומהעולם מלווים את המיזם, צילומים ופרסומים אודותיו ראו אור בכלי תקשורת רבים בישראל ובמדינות רבות (צילומים מהמיזם זיכו את הצלם ניצן הפנר בתחרות הבינלאומית לצילום "עדות מקומית" לשנת 2015).

נושא השחזור ההיסטורי מקובל ומתקיים במקומות רבים בעולם המודרני המערבי ומושך השתתפות של אלפי וגם עשרות אלפי משתתפים (דוגמאות בנספח). הרעיון המרכזי, להפוך את מיזם שחזור מסע וקרב קרני חיטין לאירוע שחזור בינלאומי כפי שקיים כבר בפרויקטים דומים בעולם. נכון להיום קיימת התעניינות גוברת והולכת הן של ישראלים והן של אורחים רבים מחו"ל במיזם שחזור קרב "קרני חיטין" בעיקר על רקע האותנטיות של נופי ארץ ישראל, התרבות הרבגונית וההיסטוריה אשר קושרת את בני כל הדתות לאזור הגליל והצפון בכלל. השנה ישתתפו גם נציגי מועדונים מחו"ל מתוך כוונה להרחיב את המיזם לכדי פסטיבל בינלאומי אשר ימשוך אליו קהל ישראלי ומועדוני משחזרים מרחבי העולם.

צלמים וכתבים אשר מעוניינים לסקר את האירוע מוזמנים ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים ולו"ז מעודכן.

כיצד להגיע לקרני חיטין:
לקרני חיטין ניתן להגיע ברכב בכביש מס' 77, המחבר את צומת גולני לטבריה. בין הקילומטרים 73 ו-74 פונים ימינה דרומה לכיוון פוריה, מבצעים פניית פרסה, חוזרים לכביש 77, פונים שמאלה חזרה לכיוון צומת גולני ומיד ימינה משם יוצאת צפונה דרך צרה, מתעקלת שמאלה וימינה ושוב שמאלה, עוברת בקבוצת האקליפטוסים, ומסתיימת אחרי כקילומטר וחצי ברחבת חנייה למרגלות גבעת קרני חיטין.

אנשי קשר לפני תחילת האירוע :
יחסי ציבור וקשרי עיתונות: אביבה שורץ: 052-3244769 [email protected]
מועדון שחזור היסטורי: גנאדי ניזניק: 052-5696037 [email protected]

איש קשר במהלך האירוע עצמו:
מועדון שחזור היסטורי: אנה שטרן – טל': 054-4704687.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אביבה שורץ יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.