מפרסם: עדנה דור-און יחסי ציבור
תאריך: 26/06/2016 09:11
נושא: חינוך
הסטודנטיות במחלקת נוער בביה'ח. צילמה אילנה חן
הסטודנטיות במחלקת נוער בביה'ח. צילמה אילנה חן
הודעה לעיתונות

פרויקט פעילויות לשעות הפנאי שיזמו סטודנטיות תורם לרווחת בני נוער המאושפזים במרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה הכרמל

הקמת פינת פעילויות לשעות הפנאי, למאושפזים במחלקת נוער של המרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה הכרמל ובשיתופם, פרויקט שיזמו סטודנטיות שנה ג' לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, בהנחיית רחל פרל – עובדת סוציאלית בביה"ח, הביאה לשיפור איכות החיים והעשרה של פעילות שעות הפנאי למאושפזים.

כחלק מהכשרתן במסגרת שעות ההתמחות שלהן בביה"ח, היה על הסטודנטיות רואן חמאיסי, ספיר שטרית וויקי קמצן– להכין פרויקט קהילתי "נותנים בחזרה". בעקבות הרעיון שהן העלו, העבירה רואן שניהלה את הפרויקט, שאלון מיפוי צרכים לצוות המחלקה ששיתף פעולה ועודד, ולבני הנוער המאושפזים. מהשאלון התברר כי יש ביקוש לפעילויות לשעות הפנאי אחה"צ במחלקה.

רואן הצליחה לגייס תרומות מבעלי חנויות ומאישה פרטית בכפר כנא: מחנות "מרכז שאם לספרים" מחנות "נזייה עואודה לילדים", וממונאי עואודה – סטודנטית לעבודה סוציאלית, שתרמו בנדיבות משחקים (כמו באולינג, קליעה למטרה ועוד), ספרים וציוד יצירה (כמו צבעים, חרוזים ועוד), וכן שולחן ושטיחון לפינת היצירה, וכולם אמרו שהם שמחים לעזור לצעירים המאושפזים.

בני הנוער המאושפזים היו מעורבים ביצירת הפינה לשעות הפנאי. במפגש שלהם ושל צוות המחלקה עם הסטודנטיות, רואן הציגה את הפרויקט ואת מטרתו,
וכל אחד מהמתבגרים הציג את עצמו ואמר מה הוא יכול לתרום לביצוע המשימה. הם התחלקו לקבוצות והכינו משימות בסיוע הסטודנטיות ספיר וויקי, כגון: מיון הספרים עפ"י שפות ונושאים, מיון וסידור המשחקים וציוד היצירה, ארגון פינת היצירה, קישוט המחלקה. אחזקת הפינה, השמירה על תקינותה ותפעולה, יבוצעו ע"י בני הנוער ויהיו על אחריותם, בהנחיית הצוות הרב מקצועי במחלקה, כחלק מתהליך השיקום שלהם.

מנחת הפרויקט עו"ס רחל פרל, שיבחה את הסטודנטיות ואמרה שהפרויקט השיג את מטרתו, בכך שבני הנוער המאושפזים חוו והשתתפו בהקמת הפינה עבורם, מה שנתן להם סיפוק רב ותרם לגיבושם. הם גם שמחים על שנוספו במחלקה פעילויות מהנות לטעמם בשעות הפנאי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עדנה דור-און יחסי ציבור.