השוטר ניסן לוי בהרצאה במחלקת נוער. צילמה מירי אמדו
השוטר ניסן לוי בהרצאה במחלקת נוער. צילמה מירי אמדו
הודעה לעיתונות

שוטר מצוות למניעת בריונות הרצה למתבגרים המאושפזים במחלקת נוער במרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה הכרמל

השוטר ניסן לוי מצוות למניעת בריונות של משטרת זבולון, העביר הרצאה מרתקת למאושפזים במחלקת נוער במרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה הכרמל. הוא נגע בנושאים כמו צריכת אלכוהול, שוטטות נוער, סמים, ועבודת המשטרה והצוות שלו בעניינים אלו, ענה לשאלותיהם הרבות של המתבגרים וחילק להם שי.

המתבגרים מאוד התרגשו לקראת בואו של "השוטר" וביקורו עורר המון סקרנות ותהיות ואפילו חששות, כי יש ביניהם כאלה שמכירים את המשטרה מחוויות פחות סימפטיות. לוי הומטר בשאלות לגבי בריונות של שוטרים כלפי אזרחים, והוא הסביר שהשוטרים מגינים על האזרח שומר החוק. מטרתו, בין השאר, הייתה לשנות את תדמית המשטרה בעיניי המתבגרים הללו וליצור עמם אמון. הם ישבו והקשיבו בעניין רב להרצאה שכללה הסבר על עבודת הצוות למניעת בריונות. לוי הראה במצגת תמונות מהשטח, את ההשלכות של שתיית אלכוהול באופן לא מבוקר וללא אחריות, של צריכת סמים, של שימוש לא נכון ברשתות חברתיות, והקרין סרטונים על פעילות הצוות.

מירי אמדו – המרפאה בעיסוק של מחלקת נוער שיזמה את ההרצאה, הסבירה כי מפגש כזה הינו משמעותי וחשוב עבור מתבגרים אלה, אשר חלקם נחשפו בחייהם לאירועים מהסוג הנזכר הן ברמה האישית והן ברמת הסביבה החברתית. הבנתם לא ברורה מאליה ויש להסביר להם כדי לחנכם לאזרחות טובה יותר, למנוע השתתפותם בתקריות, וליצור אמון עם המשטרה.

המתבגרים שאלו שאלות רלוונטיות כגון: האם אפשר לדווח למשטרה על מישהו שמוכר אלכוהול לנוער, מה לעשות במקרה של תקיפה ועוד. בסוף ההרצאה הנערים הביעו את הערכתם ותודתם לשוטר.

ניסן לוי אמר שהוא נרגש מאד מההזדמנות להרצות למתבגרים המאושפזים, והוסיף: "יש לחבק את כל המטופלים ואת הצוות שעושה עבודת קודש".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עדנה דור-און יחסי ציבור.