הודעה לעיתונות

ברשת בתי האבות "עמל בשרון" משיקים בימים אלה סדרת תוכניות ספורטיביות לשיפור איכות חייהם של הדיירים במוסד

מחקרים שפורסמו לאחרונה הוכיחו שאנשים שהחלו פעילות גופנית בגיל 80 העלו את תוחלת החיים שלהם ושיפרו את המערכת הפיזיולוגית בהדרגה.

ברשת בתי האבות "עמל בשרון" משיקים בימים אלה סדרת תוכניות ספורטיביות בקבוצות קטנות עם מטפלים ייעודיים וזאת במטרה לשפר את איכות החיים של הדיירים במוסד הרפואי
בין הפעילויות: עמידה ושיווי משקל, תיפוף על דרבוקות, הליכה, טאי צ'י, מדיטציה ועוד.

רשת בתי האבות "עמל בשרון", מקבוצת "עמל ומעבר" שמה לה למטרה לשים דגש על איכות חייו של הדייר ועל כן פועלת כל העת להציע לדיירי המרכזים הרפואיים תוכניות מתקדמות וחדשניות, מותאמות למצבם, צרכיהם ואורח חייהם.
עם השנים, וכחלק מתהליך ההזדקנות, חלה ירידה במסת השריר הבאה לידי ביטוי בירידה בכוח השרירים, ירידה בשיווי משקל הגורמת לנפילות חוזרות בקרב קשישים על כל השלכותיהן וכן התמודדות עם מחלות שונות המשפיעות על תפקודו של האדם המבוגר .
את העובדה שלפעילות גופנית יש תרומה רבה לבריאות כולנו כבר יודעים זה מכבר, אך מחקרים חדשים שפורסמו לאחרונה הוכיחו כי אפילו אנשים שהחלו פעילות גופנית בסביבות גיל 80 העלו את תוחלת החיים שלהם ושיפרו את תפקוד המערכת הפיזיולוגית בהדרגה.
לאור הממצאים החדשים הוחלט ברשת "עמל בשרון" להעמיק ולהרחיב את מגוון תוכניות הספורט אשר מוצעות לדיירי המקום, כאשר הדגש הוא על מגוון רחב ביותר לבחירה. תוכניות אלה מוצעות בקבוצות קטנות יחסית (עד 12 איש) המותאמות למגבלותיו של הדיירים ולצרכיהם. זאת ועוד: חלק מן הקבוצות מונחות בעזרת שיתופי פעולה בין מומחי הפיזיותרפיה למומחי הריפוי בעיסוק, כך ששילוב בין התחומים מעניק ערך מוסף ייחודי לפעילויות. בין הקבוצות הפועלות בימים אלה:

קבוצת עמידה ושיווי משקל – הקבוצה מתקיימת באולם הפיזיותרפיה בהנחייתו של פיזיותרפיסט מוסמך. המשתתפים בקבוצה הם בעלי יכולת עמידה כאשר הדגש הניתן הינו על תרגילים לשיפור כוח שרירים לגפיים תחתונות וכן תרגול שיווי משקל בעמידה והליכה. התרגול בקבוצה משולב באביזרי עזר שונים בליווי מוסיקה במקצבים שונים.

קבוצת תיפוף על דרבוקות – הקבוצה בהנחייתו של פיזיותרפיסט עם קצב ומוסיקה מתאימים מתופפים הקשישים על תופי הדרבוקה , שילוב של מוסיקה במקצבים שונים תנועתיות לגפיים עליונות ומצב רוח מרומם יוצרים קבוצה מיוחדת במינה.

קבוצת הליכה לתשושי נפש – הקבוצה היא בהנחיתם של פיזיותרפיסט ומרפא בעיסוק ,קיימת חשיבות רבה על תרגול הליכה במשטחים שונים ובתנאים שונים . בקבוצת ההליכה מתהלכים הדיירים בטבע , על משטחים שונים כגון דשא, אדמה ,אספלט ועוד . וזאת תוך כדי הנאה משמיעת ציוץ הציפורים ,משב הרוח והנאה מהסביבה .

קבוצת טאי צ'י – ה קבוצה מונחית על ידי שני פיזיותרפיסטים מוסמכים והיא מתכנסת על הדשא בישיבה על כסאות, שם נהנים הדיירים מתרגילי טאי צ'י, מהאוויר הצח וציוץ הציפורים. הקבוצה מתקיימת בחצר האחורית של המוסד. התרגול מתמקד בתנועות איטיות, משוחררות וזורמות תוך מתן דגש על מודעות הגוף.

קבוצת מדיטציה – קבוצה המועברת על ידי מטפל באנרגיות. מדיטציה היא כלי לביצוע פעולה עצמית בנפש האדם. הדיירים יושבים בעת התרגול בקבוצות קטנות בחדר ייעודי אשר הותאם במיוחד למטרה זו .

קבוצת פרקינסון – הקבוצה מועברת על ידי פיזיותרפיסט ומרפא בעיסוק. משתתפי הקבוצה הינם דיירים שאובחנו כסובלים מפרקינסון ברמות חומרה שונות. במחלת הפרקינסון קיימת פגיעה בשיווי משקל, תכנון תנועות, איכות ומהירות התנועה – כאשר בקבוצה ניתן דגש על תרגול מכוון לתחומים אלה.

טיפולי פיזיותרפיה בגישה כוללנית – ב"עמל בשרון" מתקיים מגון רחב של טיפולי פיזיותרפיה וזאת כחלק ממתן דגש על פעילות גופנית בגיל המבוגר. צוות הפיזיותרפיה כולל 7 פיזיותרפיסטים מנוסים ומקצועיים בתחום הגריאטריה. תוכנית הטיפול בפיזיותרפיה היא מותאמת אישית לכל דייר על פי מצבו. הדגש הינו על שיפור התפקוד תוך שימוש באביזרים רבים כגון עמידונים, הליכונים תומכים מסוגים שונים, מיטות העמדה, מקבילים ועוד.

הייחודיות בטיפולי הפיזיותרפיה הינה בגישה הכוללנית ובהתייחסות לדייר מעבר לטיפול עצמו. דוגמא לכך היא השמעת מוסיקה לדיירים בעת הטיפול על פי בקשתם כך שבמהלך היום ניתן לשמוע סוגי מוסיקה שונים החל מצרפתית, יידיש, ערבית ועוד. בנוסף באולם הפיזיותרפיה כורסאות אשר מיועדות למנוחת הדיירים במהלך או בסוף טיפול, כאשר יש אפשרות להציע להם שתייה חמה בעת המנוחה.
לדיירים המעשנים ניתנת האפשרות לעשן במרפסת הפיזיותרפיה ולנוח לאחר הטיפול.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ליאת אריאב תקשורת ויחסי ציבור.