מפרסם: Connections PR
תאריך: 25/10/2016 12:50
נושא: איכות הסביבה
הודעה לעיתונות

תערוכה חדשה לאמנית הדרה רתם –מבט מ-תל חירייה

לראשונה בתערוכותיה של רתם עיסוק באקולוגיה ואיכות הסביבה
בית האמנים ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9 תל אביב 10/11/16-3/12/16

בשנת 1981 פנה רון רתם, בעלה של האמנית הדרה רתם, מהנדס סביבתי מומחה באקולוגיה ונציג חברה אמריקאית גדולה, והציע לאיגוד ערים דן ולעיריית תל אביב, רעיון מהפכני – להפוך את הפסולת בחירייה לגז מתאן וליצור ממנו חשמל לתעשייה. ההצעה נתפסה לא מציאותית ונדחתה על הסף. רתם, יצא לקדם יוזמות אקולוגיות אחרות והיה מראשוני המטמיעים שינויים בסביבה ובהקמת מכוני טיהור רבים בארץ ובעולם.

בשנת 1999 נסגרה מטמנת האשפה בחירייה והחלו תהליכים לשיקום האתר. בשנת 2005 החליטה ממשלת ישראל להפוך את אתר חירייה, ממטרד סביבתי לפארק מחזור. כך נולד פארק אריאל שרון "חירייה" שעתיד להשתרע על 8000 דונם.

כמחווה לחלום שהתגשם והפך ממטרד סביבתי לפארק מטרופוליני וממחקר והתבוננות אחרת על הנוף, נבחר תל חירייה - פארק אריאל שרון, כהשראה ליצירת סדרת העבודות החדשה.
בעבודותיה בתערוכה "מבט מתל חירייה", מציגה רתם, מראש התל הנישא לגובה 60 מטרים נוף מרהיב של השטחים הירוקים והעצים המקיפים את האתר, השדות המוריקים של חוות שלם, מקווה ישראל, השבילים, חלקות השדה החקלאיות, תוואי נחל איילון ונחל שפירים, הים התיכון, ההתפתחות האורבנית וגורדי השחקים של גוש דן. בשפה יצירתית ועשירה ובתרגום מקורי, תוך חיבור ודיאלוג עם עולם האקולוגיה.

ממרומי התל, צילמה, ציירה וחקרה במשך ימים רבים את הנוף. סקיצות שציירה ותמונות שצילמה שהועברו למחשב בסטודיו הפכו לחלק מתוך עבודותיה.

עם השנים, הפכה "חירייה" לפארק אריאל שרון, שהפך מאי האשפה הגדול בישראל לפארק סביבתי ולפנינת חמד קסומה, שטח פתוח וחיוני במרחב האקולוגי של תל אביב. רתם מציגה את יופיו של המקום במבט על. תערוכה זו מאפשרת לראשונה לחשוף טפח מעולם התוכן אליו נחשפה במשך שנים רבות. כמחווה לבעלה שעסק שנים רבות בפיתוח התעשייה אקולוגית והמחזור בישראל, היא בוחרת בהר האשפה שהפך לפארק כנקודת המבט והמוצא לעבודות בתערוכה.
רתם, עסקה שנים רבות בהוראת האמנות והעיצוב. עבודות רבות בתערוכה נוצרו מתוך דיאלוג עם סגנונות שונים ומעבודותיו של האמן, חיים סוטין, שבסגנונו הייחודי הרבה גם הוא לצייר תמונות נוף ובניינים עקומים תוך שימוש בצבעים חמים ובהנחות צבע עבות שהעניקו תחושת עוצמה לציור.
מיומנותה בשימוש בצבע ובגווניו, ובצבעים אופטימיים ומתמזגים מורגשת במיוחד בעבודותיה. הדרה רתם, בעלת תואר M.A בחינוך, ותואר באמנות מהאקדמיה בצלאל, ואשר השתלמה בארה"ב- ב Art Institute Of Chicago
עבודותיה של רתם הוצגו בתערוכות רבות בארץ וברחבי העולם. את עבודותיה ניתן למצוא באוספים פרטיים בישראל, באוספים שונים וכן אצל אספנים בארה"ב, איטליה, יפן, גרמניה.

התערוכה הנוכחית מהווה, הזדמנות ייחודית להצצה אל עולמה של היוצרת ולמסע משותף בדרך חוויותיה.
אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ב10/11/16 בשעה 20:00.
אוצר התערוכה: אריה ברקוביץ.
לפרטים נוספים: ליאורה לייבוביץ 0522-944237

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Connections PR.