מפרסם: שטרן אריאלי יחסי ציבור
תאריך: 21/11/2016 15:26
נושא:
לוגו מתודיקס
לוגו מתודיקס
הודעה לעיתונות

הסטארטאפ מתודיקס השיק פלטפורמה חדשה ללימוד מתמטיקה

מפתחי האפליקציה ללימוד מתמטיקה בכיתות ט׳-י׳ הם בוגרי מאיץ הסטארטאפים של MindCET. השימוש במערכת ניתן השנה בחינם לבתי ספר.

הסטארטאפ הישראלי, מתודיקס (MathodiX) בוגר חממת החדשנות MindCET, מבית מט"ח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית, שנוסד ע"י אופיר קורקוס CEO ודן גורארי CTO, השיק היום פלטפורמה חדשה ללימוד מתמטיקה בכיתות ט׳-י׳.

מתודיקס מאפשרת לימוד ותרגול אישי וכיתתי במתמטיקה, תוך מתן חיווי מיידי על שלבי הפתרון. האלגוריתם של מתודיקס בודק באופן אוטומטי את ביצועי התלמידים במהלך שלבי הפתרון, גם בשאלות, שאינן נמצאות במאגר השאלות במערכת, מתודיקס מתאימה אוטומטית את רמת המטלות בהתאם לרמה וליכולות שהפגין כל תלמיד, למימוש מלוא הפוטנציאל האישי וקצב ההתקדמות האישי.

בשנה החולפת התנסו במתודיקס כ-500 תלמידים במתכונת פיילוט. ממשק המשתמש זמין בעברית ובאנגלית, והשימוש במערכת ניתן השנה בחינם לבתי ספר.

פרטים נוספים והרשמה לתקופת התנסות

איך מתודיקס עובדת?
המורה בוחר מטלה כיתתית מהמאגר שבמערכת, או לחילופין מייצר בעצמו. השאלות במאגר הן מהספרים של מט״ח ושל בני גורן.
התלמידים פותרים את התרגילים בעזרת כל מכשירי הקצה שברשותם - טאבלט, מחשב נייד או סמארטפון.
התלמידים מקבלים משוב מיידי ואוטומטי על תשובתם וניתנת להם אפשרות לתקן תשובותיהם. בסיום המטלה מקבל כל תלמיד סיכום ביצועיו.
המורה מקבל דיווח מפורט הן על ביצועי הכיתה והן על כל תלמיד באופן פרטני.
מתודיקס מבצעת התאמה אישית של רמת התרגילים עפ"י רמתם המשתנה של התלמידים בנושא הנלמד.

אופיר קורקוס: "לאחר שנים כמורים פרטיים הבנו, שתלמידים זקוקים לפידבק בזמן אמת איפה הצליחו ואיפה טעו כדי להתקדם הלאה. לעומת זאת, מרבית הכלים הדיגיטליים הקיימים היום מתמקדים בתשובה הסופית ולא בדרך לפיתרון ולשם כך, פיתחנו את מתודיקס. המערכת מאפשרת לתלמידים תירגול מיטבי במתמטיקה וחושפת עבור המורים שכבת מידע חדשה על ביצועי התלמידים, שלא הייתה זמינה להם עד היום.

כאשר הצטרפנו לתוכנית של MindCET ידענו, שיש לנו רעיון מצוין, אבל היינו זקוקים להכוונה כדי ללמוד ולהכיר את עולם החינוך הדיגיטלי בארץ ובעולם. היה לנו מאוד חשוב ללמוד מודלים עסקיים בעולם החינוך, להכיר את השחקנים המרכזיים בתחום ולהפנים את הצרכים של השוק. בזכותMindCET נוצר החיבור עם המנטורים יובל לשם וליאור שלו, שמלווים אותנו בהתנדבות ובמסירות”.

אופיר שיזף, מורה למתמטיקה בבית החינוך המשותף חוף השרון: "מתודיקס תרם מאוד לעבודה בכיתה ובבית, הן לתלמידים בפתרון שאלות פתוחות וקבלת משוב מפורט על כל שלב בדרך הפתרון והן לי, כמורה. בעזרת מתודיקס מתאפשר לי לראות את דפוסי ההתנהגות ורמת הבנה של התלמידים כיחידים וכקבוצה, דבר המאפשר ניהול זמן מייטבי בבית ובכיתה.

הכלי ידידותי למשתמש ומתפתח כל הזמן. התמיכה, שקבלתי ממפתחי הממשק, היתה יוצאת דופן, משלב ההיכרות עם המערכת, דרך פתיחת המשתמש שלי, יצירת מטלות, הצגתן, הפעלתן בכיתה וניתוח הנתונים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שטרן אריאלי יחסי ציבור.