מפרסם: שטרן אריאלי יחסי ציבור
תאריך: 13/12/2016 13:34
נושא: תרבות
Museloop
Museloop
הודעה לעיתונות

מיוזלופ -אפליקציה חדשה שתהפוך כל ביקור במוזיאון למשחק

● המפתחים הם בוגרי מאיץ הסטארט-אפים של MindCET

הסטארט-אפ הישראלי, מיוזלופ (Museloop), בוגר חממת החדשנות MindCET מבית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), משיק היום אפליקצייה חדשה, שתהפוך את הביקור השגרתי במוזיאון לחוויה אינטראקטיבית, מסקרנת ומעודדת למידה משמעותית. האפליקציה מייצרת עבור המבקרים סיור משחקי עשיר בתוכן במוזיאון, היא קיימת בעברית ובאנגלית וזמינה להורדה ולשימוש ללא עלות בחנות Google Play ו - Appstore

מוזיאונים הם עוגן תרבותי חשוב, אולם לעתים נדרש תיווך של המידע למשתתפים. מסיבה זו מציעים מוזיאונים רבים סיורים מודרכים, אך גם הם בקצב ובהתקדמות מוכתבים מראש ולא נגישים לכל המבקרים.

האפליקציה מיוזלופ משמשת כלי לתיווך בין מוצגים במוזיאון לילדים ובני נוער, ומשלבת משחק ותוכן ליצירת למידה משמעותית. התכנים משתנים בין התערוכות והתצוגות השונות ומפותחים בשיתוף פעולה עם המוזיאון המארח. בשלב זה, האפליקציה זמינה לביקור בשלושה מוזיאונים (מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב ובית התפוצות) ובמהלך 2017 צפויה להשתלב בכ-10 מוזיאונים ברחבי הארץ.

כיצד מיוזלופ עובדת?

  1. לאחר הורדת האפליקציה, יש לבחור את המוזיאון בו מבקרים ומבין התערוכות הזמינות.
  2. כל תערוכה מציעה 10-20 "תחנות" כאשר בכל תחנה מתגלה חוייה משחקית אחרת.
  3. על מנת לשחק המבקרים צריכים לעמוד מול המוצגים בתערוכה עצמה, להתבונן בהם ולהשיב בהתאם.

לדברי קרן ברלר, מייסדת-שותפה ומנכ"לית מיוזלופ: "היופי בשימוש במשחקים הוא שהם כיפים ואינטואיטיבים ולכן הופכים כל למידה שנעשית דרכם למשמעותית יותר. למידה באמצעות משחקים הופכת את תהליך הלמידה לחווייתי, מעניין, מסקרן ומאתגר. מיוזלופ משתמשת בכלים המשחקיים ובמכשירים הניידים על מנת לעודד התבוננות במוצגים הפיזיים במוזיאון. דרך החוויה הטובה שנוצרת המבקרים שמים לב לפרטים ביצירה ומקבלים כלים להתבוננות. כל החוויה היא כיפית ואקטיבית, מהנה עבור מבקרים בכל הגילאים, הורים וילדים כאחד".

מפתחי האפליקציה הם בוגרי מאיץ הסטארט-אפים של MindCET מבית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) לחינוך ולמידה (EdTech – Education Technology). בתוכנית המאיץ, הנמשכת חמישה חודשים, מקבלים היזמים ליווי וייעוץ טכנולוגי ופדגוגי מידי מומחים בתחומים שונים, וחיבור לשותפים ומשקיעים בעולם ה-EdTech.

ברלר מוסיפה: "מערכות חינוך מבינות כיום את החשיבות שיש ללמידה הלא פורמלית על חוויית הלימוד המסורתית. כאשר הצטרפנו לתוכנית של MindCET לסטארטאפים ידענו שיש לנו רעיון ומוצר מצוין עבור מוזיאונים, ורצינו תמיכה והכוונה כיצד נוכל לייצר בעזרתו ערך מוסף בשוק החינוך הפורמלי".

לפרטים נוספים: אתר Museloop

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שטרן אריאלי יחסי ציבור.