מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון מעניק מתנה לשר אלקין צילום: אלון לויטה
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון מעניק מתנה לשר אלקין צילום: אלון לויטה
יונה יהב, סגן השר ירון מזוז והשר זאב אלקין נוטעים את העצים הראשונים צילום: אלון לויטה
יונה יהב, סגן השר ירון מזוז והשר זאב אלקין נוטעים את העצים הראשונים צילום: אלון לויטה
השר אלקין ומנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי צילום: אלון לויטה
השר אלקין ומנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי צילום: אלון לויטה
הודעה לעיתונות

השר להגנת הסביבה במהלך ביקור במפרץ חיפה: נקדם החלטת ממשלה להקמת הפארק המטרופוליני בקישון

השר זאב אלקין אמר את הדברים בטקס נטיעת שדרת העצים הראשונה באזור שיהפוך בעתיד לפארק הקישון * ראש עיריית חיפה יונה יהב: "הקמתו של הפארק המטרופוליני שבו נטענו היום את שדרת העצים הראשונה - תביא לשינוי פניו של מפרץ חיפה כפי שהכרנו אותו עד היום" * מנכ"ל רשות ניקוז קישון חיים חמי: "חשוב להמשיך את המהלך ההיסטורי שהחל לפני 4 שנים בקטע הקישון הזורם במפרץ חיפה. שיקמנו את קרקעית הנחל והחזרנו לציבור קטע נחל שהיה מזוהם"

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, נטע אתמול, על גדת הקישון במפרץ חיפה, את העץ הראשון בשדרת האלות והאלונים שתהיה חלק מהפארק המטרופולוני שמתוכנן לקום במקום. ביחד איתו נטעו את עצי השדרה ראש עיריית חיפה, יונה יהב, יו"ר רשות ניקוז ונחלים קישון, דב ישורון, מנכ"ל רשות הניקוז, חיים חמי ומנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון ניסים.
הפרוייקט הלאומי לשיקום והעמקת קרקעית נחל הקישון הושלם לפני כארבעה חודשים וכעת החלו המשרד להגנת הסביבה ורשות ניקוז ונחלים קישון לקדם את הקמתו של הפארק שיהפוך את גדות נחל הקישון לפארק רחב ידיים שיעמוד לרשות הציבור.
השר זאב אלקין אמר במהלך ביקורו באתר הקישון: "פרוייקט ניקוי נחל הקישון חסר תקדים בהיקפו במדינת ישראל וייזקף לזכותו של ידידי השר גלעד ארדן. השלמת הפרוייקט מהווה בשורה לתושבי חיפה והרשויות מסביב. מגיעה לכם תודה גדולה על ההתעקשות, האמונה והביצוע שלכם שהביאו לסיומו של הפרוייקט. האזור הזה נמצא בעדיפות גבוהה של הממשלה ולא בכדי מונה על ידי ראש הממשלה ועל ידי סגן השר מזוז לטפל דווקא באזור זה. כעת, בשיתוף ראשי הרשויות, נקדם החלטת ממשלה כדי לסייע במימוש החזון של הקמת הפארק".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב אמר : "ניקוי ושיקום נחל הקישון כמו גם הקמתו של הפארק המטרופוליני בו נטענו היום את העצים הראשונים יביאו לשינוי פניו של מפרץ חיפה כפי שהכרנו אותו עד היום וכהמשך למאמצי העיריה ומדיניותה להפוך את האזור לליבו הירוק של המטרופולין".

מנכ"ל רשות הניקוז חיים חמי אמר לאחר הטקס: "חשוב מאד להמשיך את המהלך ההיסטורי שהחל לפני 4 שנים בקטע הקישון הזורם במפרץ חיפה. שיקמנו את קרקעית הנחל והחזרנו לציבור קטע נחל שהיה מזוהם במשך עשרות שנים. כעת, בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות באזור, אנו רוצים להעניק לציבור פארק רחב ידיים שבו יוכלו אנשים לבלות בכל שעות היממה, בכל עונות השנה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עמי כברי תהודה ויחסי ציבור.