מפרסם: אור תקשורת ופרסום
תאריך: 11/06/2017 09:05
נושא: חברה, משפט
הודעה לעיתונות

הסיבות להקמת בית משפט לפשעי מין

כשאנחנו מדברות על אלימות מינית, אנחנו מדברות על פשעי שנאה שמבוצעים כלפי בעיקר חסרות אונים ולעתים חסרי אונים.

אנחנו מדברות על פשעי השנאה הנרחבים ביותר שבוצעו אי פעם. פשע שנאה שהותר לביצוע כבר בתנ"ך בשבויות מלחמה, פשע שנאה שנעשה במיליארדי ילדות ונשים במהלך ההיסטוריה.

אונס הוא פשע שנאה, ולכן הוא משמש ככלי לדיכוי אוכלוסיה במצבי מלחמה או כיבוש - נלחמים בגברים ואונסים את הנשים שלהם, ובכך משפילים אותם פעמיים. כי לא אונסים את הנשים כבנות אדם, אלא כרכוש השייך לגברים המובסים.

אונס הוא פשע שנאה, מכיוון שלא מדובר במעשה שנעשה מתוך תשוקה, אלא מתוך אלימות ורצון לכבוש ולשלוט. רצון להשפיל, ובעיקר ממקום של בוז ושנאה.

בשנת 2017 הילדה/אישה עדיין נתפסת כאחראית לאונס אם לא אשמה בו, ולא משנה אם את בת שנתיים או בת תשעים. אתם חושבים שאני הזויה? לילדות בנות שלוש אסור להתרחץ בבריכה שיש בה גברים דתיים, כדי לא לגרום לגברים למחשבות פריצות. זה פורסם רק בשבוע שעבר.

את אמורה לשמש את הגבר השליט, ואין זה משנה אם את אשת קריירה מצליחה או מנקת השירותים בקניון. לא משנה אם את ילדה, נערה, אישה צעירה / בוגרת או זקנה. יש לך תכלית אחת - לשמש את צרכיו אם תרצי ואם לא.

ולמרות שכיחותו של המעשה, ולמרות שהאמצעים לביצועו רק השתכללו עם השנים - עם מגוון סמי אונס שמקלים על האנסים את ביצועו - עדיין בעולם כולו, לא קיים בית משפט אחד שנוצר רק במטרה להגן על קורבנות האונס והפגיעה המינית, ובו בזמן להעניש את האנסים בצורה החמורה ביותר.

יש בישראל בתי משפט ל: תעבורה, עבודה, כלכלה, משפחה, תביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים, בתי דין צבאיים, בתי דין רבניים, בית משפט השלום, בית משפט מחוזי ואפילו בית משפט עליון, בית משפט שרעי ובתי הדין הדתיים הדרוזיים. כל כך הרבה בתי משפט חשובים, ועדיין לעבירה הנפוצה ביותר שקוראת לשליש מהנשים בישראל - אין בית משפט ייעודי.

חלק מהא/נשים שדיברו איתי בסופ"ש אמרו: זה לא יקרה. המערכת תתנגד להקמת בית משפט ייחודי.

אבל מאז פתיחת הקבוצה ביום חמישי ועד היום, בשלושת ימים הימים שחלפו, כבר חברות בה 1,171 נשים. במהלך השבת ביקשו כמאתיים נשים להצטרף אליה.

הצורך קיים ובוער.

התחושה של חוסר צדק מבני, כזה שלא רואה את הנאנסת כבר מהשלב הראשוני בו בחקירה המשטרתית היא עוברת תשאולים חודרניים, עימות עם הנאנס - לא אחת מבלי שהיא הוכנה לזה, בדיקה גניקולוגית בה מצלמים את איבריה - ואין שם איש שיחזק אותה במהלך החשיפה.

החקירות בה מנסים לברר את אשמתה באונס: מה היא לבשה? איך היא התנהגה? האם היא השתמשה בסמים או אלכוהול? למה בכלל היא הייתה לבד עם האנס? האם היא התנגדה מספיק? האם ההתנגדות הייתה משכנעת?.

לו יש עורך דין, לה יש טראומה.

אם היא מצליחה להגיע למשפט, זה יקרה לאחר שיעבור מספיק זמן בין האונס להעמדה לדין. בזמן הזה היא תחייה פחדים, לא אחת תוטרד או תאויים על ידי האנס או באי כוחו. עד שיתקיים המשפט, הוא יוכל לטעון שהוא חזר למוטב והשתקם. והיא?

היא תהיה עדה במשפט. שוב היא תיצלב על דוכן העדים, התובע לא ישמש כסנגור שלה אלא כמי שמנסה לסגור הרשעה - בחלק גדול מהמקרים בעסקת טיעון שאיש לא יבקש את הסכמתה לה.

בית משפט לפשעי מין, יעניק לנאנסת את ההגנה לה היא זקוקה ולה היא זכאית.

☆ כל נאנסת תקבל עו"ד צמוד/ה שתפקידה/ו להגן על האינטרס שלה.

☆ כל נאנסת תקבל עו"ס / פסיכולוג/ית שתגיש לבית המשפט תשקיף על מצבה הנפשי של הנפגעת מאז האונס.

☆ החקירה בבית המשפט לא תורשה לצאת מנקודת הפתיחה בה הנאנסת אשמה באונס שלה. זה לא יותר.

☆ כל נאשם זכאי עד להוכחת אשמתו, אבל ההגנה על הנאנסת תעמוד בראש מעייניו של בית המשפט - לאורך כל התהליך. מההחלטה על המעצר ועד לגזר הדין.

☆ כל מי שיקחו חלק בעבודת בית המשפט, יחוייבו לעבור הכשרה מיוחדת כולל של מרכזי הסיוע, כדי ללמוד איך לא לרסק עוד יותר את מי שכבר רוסקה נפשית על ידי מי שאנס אותה.

בנוסף, נדרוש מהמחוקקים לאלץ בחוק את השופטים, שבהרשעה באונס יופעל מאסר בפועל, ללא שיהיה להם שיקול הדעת לפסוק עונש על תנאי.

אלה רק נקודות ראשונות שנדרוש.

כדי לשנות מקצה אל קצה את התייחסות בית המשפט לנאנסות, לא מספיק שנשלח את השופטים לכמה קורסים. מדובר במכלול שמטרתו מאבק חסר פשרות בפשע השנאה הנפוץ ביותר בעולם.

אין בית משפט כזה בעולם? זו סיבה מצוינת להקים את הראשון כאן בישראל.

בואו נתחיל מאבק שיהפוך בהמשך לעולמי.

בואו נשים קץ לפשע השנאה המתועב הזה.

☆ הכתוב מתייחס גם לאונס בגברים. בשל מספרן העצום של הנשים הנאנסות, הטקסט נכתב בלשון נקבה בלבד.

https://www.facebook.com/groups/454821094866510

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אור תקשורת ופרסום.