מפרסם: כרמי & נאומן
תאריך: 11/09/2017 11:40
נושא: ילדים ונוער, ספרות
כריכת הספר - תאטרון הילדים
כריכת הספר - תאטרון הילדים
הודעה לעיתונות

הוצאת רימונים גאה להציג – ספר ילדים חדש

תֵּאַטְרוֹן הַיּלְָדִים

מאת: שְׁלוֹמִית הַרְטְמָיֶיר

איורים: ענבל אבן
144 עמודים, 78 ₪ להשיג בחנויות וברשתות הספרים.
מיועד לילדים בכתות ב'-ד'.

תאטרון הילדים – מבוסס על סיפור אמתי והוא מנציח את עדותו של לאון הרטהיימר, ניצול שואה ואביה של המחברת, אודות תאטרון הילדים שהקים בילדותו, עם אחותו בפולין ערב פריצתה של מלחמת העולם השנייה. הספר מגולל מוטיבים מהמסורת של יהדות פולין, הווי חייהם בעיירה, את רגעי השמחה הפשוטים וחייהם התוססים של הילדים ואת הכאב שבהתמודדותם עם גילויים אנטישמיות – גזענות ובריונות. זאת, לצד נושאים אנושיים המועלים בחן: יוזמה אישית ותושייה, מנהיגות ואחריות, חברות ועבודת צוות, דמיון אישי ויצירתיות, תשוקה לחיים, לאמנות והגשמת חלום

תֵּאַטְרוֹן הַיְּלָדִים הוא סיפור הרפתקה של לאון ובטקה, אח ואחות, בני שמונה ושש, שהקימו במרתף ביתם שבפולין, ביחד עם שלושה חברים בני גילם ובעזרת הדוד רפאל, תאטרון בובות מיוחד. בתאטרון שלהם לא חסר היה דבר, היו בובות גדולות וקטנות, תפאורה, מסך מווילון קטיפה אדום ומחזה מרתק, אליו עשו חזרות לקראת ההצגה שאליה הוזמנו ילדי הכיתה והשכונה.

ללאון ולבטקה וגם לחבריהם, הייתה ילדות מאושרת. אך זו נגדעה בסערה בשנת 1939 ערב מלחמת העולם השנייה. סיפורם מגולל את רגעי השמחה הפשוטים ואת הכאב שבהתמודדותם עם גילויים אנטישמיות – גזענות ובריונות. מעבר לכך זהו ספר שמעלה בחן נושאים אנושיים כמו: יוזמה אישית ותושייה, מנהיגות ואחריות, חברות, ועבודת צוות, דמיון אישי ויצירתיות, תשוקה לחיים ולאמנות והגשמת חלום.

זהו ספרה הראשון של שְׁלוֹמִית הַרְטְמָיֶיר, בתו של לאון (אריה) הרטמייר, ניצול שואה שהיה ממקימי תאטרון הילדים. לאון, הספיק בעודו בחיים לספר לבתו את סיפורו והיא העלתה אותו על הכתב. הוא נפטר בלילה שלאחר יום החתימה על הוצאת הספר ובתו הספיקה לספר לו שהספר מצא בית ויראה אור.

שלומית הרטמייר, ילידת חולון, היא כותבת ויוצרת לילדים ולמבוגרים, עובדת בעריכת פרסומים מדעיים ובספרנות. למדה ספרות ובלשנות ותעודת הוראה בשפות באוניברסיטת תל אביב, ולימודי תעודה בעריכת לשון באוניברסיטת בר-אילן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כרמי & נאומן.