מפרסם: לשכת עורכי הדין בישראל
תאריך: 17/09/2017 15:27
נושא: משפט
הודעה לעיתונות

רשם ההוצאה לפועל בתל אביב עוזי מאיר חייב בנק להשיב כספים שעוקלו לאחר שהחייב כבר נכנס למסלול הפטר

החלטתו של רשם ההוצאה לפועל בתל אביב, עוזי מאיר, נתנה במסגרת בקשת ההפטר שהגיש החייב בהתאם לתיקון 47 לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 (מתן הפטר לחייב מוגבל באמצעים ). המדובר בחייב מוגבל באמצעים משנת 2002. החייב יליד 1995, נשוי ואב לילד בן 17, העובד כמטפל בקשישים ומשתכר 4,000 ש"ח נטו בממוצע, ומהווה מפרנס יחיד. החייב מוכר כנכה במוסד לביטוח לאומי ובנוסף מטופל במחלקת הרווחה "חוצות-יפו" במנהל השירותים החברתיים בעיריית תל אביב-יפו. החייב מתגורר בדירת עמידר ואין בבעלותו נכסים כלשהם. על פי הצהרות החייב, חובותיו נוצרו בעקבות שימוש בסמים בעבר.

במסגרת הליך ההפטר הצהיר החייב על חוב חיצוני לבנק בסכום של 4,595 ש"ח. מחקירתו התברר, כי הבנק גבה מן החייב סכום של 2,000 ש"ח, שהתקבל בחשבון הבנק ממשכורתו של החייב. בכך, פרע הבנק את החוב שהינו חוב בר הפטר במסגרת הליך זה.

לאור זאת, קבע הרשם עוזי מאיר, כי הבנק פעל שלא כדין שעה שפרע את חוב ההלוואה בזמן שהחייב מצוי בהליך הפטר. הרשם הורה לבנק להשיב לידי החייב סכום של 2,000 ש"ח אשר נגבו מחשבון הבנק, והבהיר כי יתרת החובה שתיווצר בחשבון הבנק תחשב כחוב בר הפטר לעניין הליך זה.

עוד קבע הרשם מאיר בהחלטתו, כי נסיבותיו של החייב, כפי שעולות מבקשת החייב ומהחקירה שנערכה לו, מצדיקות מתן צו הפטר. "אחת ממטרותיו של תיקון 47 לחוק הינה הענקת האפשרות לחייבים, שאין ביכולתם לשלם את חובותיהם, לצאת ממעגל החובות לדרך חדשה. החשיבות במתן ההפטר נובעת מתפיסה הסוציאלית והכרה בערך החברתי שבמתן הזדמנות נוספת, לאנשים שכשלו כלכלית, להשתלב מחדש בחיי הכלכלה" (תיק 01-99492-02-6).

ההחלטה המלאה בקישור המצורף http://www.eca.gov.il/index2.php?id=621&lang=HEB

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לשכת עורכי הדין בישראל.