הודעה לעיתונות

משרד החקלאות פתח בחקירה בבית מטבחיים חיפה. במקביל לפתיחת החקירה, הורה המשרד על הפסקת השחיטה בבית המטבחיים לאלתר. בעלי המ

משרד החקלאות פתח בחקירה רשמית נגד בית מטבחיים חיפה בעקבות הכתבה והסרטון ששודרו אמש בחדשות ערוץ 2, שהציגו חשד סביר להפרות של חוק צער בעל חיים, תקנות שחיטת בהמות וליקויים ביישום נוהלי השירותים הווטרינריים. במקביל לחקירה, הורה המשרד על הפסקת פעילות השחיטה בבית המטבחיים עד לשימוע. בעלי המפעל יוזמנו לשימוע במשרד בשבוע הבא.

בית המטבחיים מפוקח על ידי רופא וטרינר מטעם הרשות המקומית, ולכן השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות יבדקו במקביל לעובדי ובעלי המפעל גם את מערך הפיקוח הרשותי של העיר חיפה. בית המטבחיים בחיפה אחראי על שחיטה בהיקף של 20% משוק הבשר המקומי.

מפקחי המשרד ביקרו בבית המטבחיים, אחרי שהצטיידו בצו בית משפט לתפיסת ציוד, מסמכים וצילומים ממצלמות המקום. בביקורת נצפו ליקויים הן מבחינת תברואתית והן מבחינת צער בעלי חיים, ולכן הוחלט להפסיק את פעילות השחיטה במקום לאלתר, עד לקיום שימוע.

המשרד קורא לגופים שמחזיקים בידיהם מידע אודות עבירות צער בעלי חיים, לדווח לו באופן מידי וללא דיחוי, ולהעביר לידי הרשויות המוסמכות את מלוא המידע המצוי בידיהם, בכדי למצות את הליכי החקירה ולמנוע סבל נוסף ומתמשך לבעלי החיים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.