כנס הארגון האירופאי למשחק הוגן ה-23

יום ג', 24 אוק' 2017 בשעה 09:00
מיקום: מלון לאונרדו פלזה חיפה
כתובת: מלון לאונרדו פלזה חיפה (מפה)
משך: יומיים
הודעה לעיתונות

הכנס האירופאי הבינלאומי למשחק הוגן יפתח מחר בחיפה

הכנס השנתי הבינלאומי ה-23 של הארגון האירופאי למשחק הוגן, יפתח מחר (שלישי) בחיפה והוא מאורגן על ידי הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם משרד התרבות והספורט, עיריית חיפה והמכללה האקדמית במכון וינגייט. בכנס ישתתפו 55 אורחים מחו"ל מ-26 מדינות, בהם נציג מיפן מארחת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

מי שיזמו את הבאת הכנס לישראל הם רו"ח איתן ברק חבר הנהלת הוועד האולימפי בישראל, נציג ישראל בארגון האירופאי המכהן כיו"ר ועדת הכספים של הארגון וע'אזי נוג'ידאת מפקח על החינוך הגופני. הארגון האירופאי למשחק הוגן בו חברים נציגים מכ-40 מדינות וארגוני ספורט הוקם ב-1994 והוא פועל בחסות הוועד האולימפי האירופאי .

שני גופים מישראל יקבלו פרסי הצטיינות מיוחדים של הארגון האירופאי במהלך הכנס : ספורט לחיים S4L של מינהל הספורט ומשרד התרבות והספורט הפועלים לפיתוח הספורט ככלי להעצמה חברתית רב תרבותית ויצירת גשרים רב תרבותיים, תוך הטמעת ערכים חינוכיים בילדים מקהילות שונות תוך שימת לב מיוחדת להעצמה נשית, והגדלת האמון וההבנה בין הישובים היהודים והערבים בישראל.
עופרה אברמוביץ' מייסדת ויו"ר מאמאנט המפעילה בישראל 16,000 (ששה עשר אלף) נשים. נציגים מפולין וטורקיה יקבלו גם הם פרסי הצטיינות על פעילותם בארצותיהם.

מטרתו העיקרית של הכנס היא לסייע לחבריו לקדם את המשחק ההוגן שהינו מאבני היסוד של הספורט האולימפי, בכל תחום בו ארגוני הספורט פועלים ולוקחים חלק. את הכנס יפתח כריסטיאן הינטרברגר נשיא הארגון האירופאי למשחק הוגן. רו"ח איתן ברק יביא את ברכת הוועד האולימפי בישראל, יונה יהב ראש עיריית חיפה יביא את בירכת העיר המארחת ואת דבר משרד התרבות והספורט יביא יוסי שרעבי מנכ"ל המשרד. בראש הוועדה המדעית של הכנס עומד פרופסור רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית במכון וינגייט .

הנושא המרכזי של הכנס בישראל -הספורט ככלי לפיוס. הרצאת הפתיחה בכנס תהיה זו של פרופ' ג'ון סאגדן, מרצה לסוציולוגיה של הספורט מאוניברסיטת ברייטון .נושא ההרצאה: ספורט ובניית-שלום בחברות שסועות.
מיד אחריו תופיע פרופסור הלינה זדבסקה-ביזיבסקה מרצה לפדגוגיה ופילוסופיה של הספורט באוניברסיטה לחינוך גופני בקרקוב . נושא הרצאתה: ספורט ככלי לפיתוח שלום בחברות רב-תרבותיות".

בהמשך היום יתקיים פאנל ספורטאים בהשתתפות החותרת הפארלימפית מורן סמואל, הכדורגלן מוחמד כליבאת מבני סכנין , המתאגרף דוד אלברידאן חבר הסגל האולימפי של ישראל לטוקיו 2020 , והאתלטית לשעבר דועה סלימן חטיב. מנחה: רוני יבלונובסקי.

רו"ח איתן ברק אמר: "הארגון האירופאי למשחק הוגן פועל רבות לשיתופי פעולה בין עמים שונים ודתות שונות ומדגיש בעשייתו את ערכי הספורט כמגשר בינלאומי המסייע בהפחתת המתח הבין חברתי. אנו שמחים לארח את הכנס בעיר חיפה, עיר בה חיים בשלום תושבים מעדות ודתות שונות"
יונה יהב, ראש עיריית חיפה אמר: "חיפה גאה לארח את הכנס העוסק בסובלנות. המושג "פיוס וקבלת האחר" מיושם מידי יום, הלכה למעשה, בחיפה, ואף מוטמע במערכת החינוך העירונית החל משלב גני הילדים, וכן בקבוצות הספורט החיפאיות, בהן ניתן למצוא פסיפס אנושי של מגוון האוכלוסיות המתגוררות בעיר".

ביום השני של הכנס (25.10) ירצו ד"ר יותם לוריא,, מרצה לאתיקה עסקית במחלקה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בנושא: יושרה בספורט ואתיקה ארגונית, ואנקי שפיצר אלמנת מינכן תרצה על הרמוניה אולימפית ושלום.

האירועים המרכזיים בכנס הארגון האירופאי למשחק הוגן ה-23:

24.10.17 - יום שלישי, מלון לאונרדו פלזה חיפה

9:15-10:00 טקס פתיחת הכנס
דוברים:
איתן ברק - נציג הוועד האולימפי בישראל
יוסי שרעבי - מנכ"ל משרד התרבות והספורט
כריסטיאן אינטרברגר - נשיא הארגון האירופאי למשחק הוגן
יונה יהב - ראש עריית חיפה
10:00-10:45 הרצאת פתיחה, מרצה: פרופ' ג'ון סאגדן

25.10.17 - יום רביעי
מיקום: אולם אלמוג, סמוך למלון לאונרדו פלזה חיפה
19:00-21:00 ערב גאלה וטקס הענקת פרסי המשחק ההוגן במעמד:
ראש עיריית חיפה - יונה יהב, נשיא הארגון האירופאי למשחק הוגן - כריסטיאן אינטרברגר
נשיא הארגון הבינלאומי למשחק הוגן - חנו קמוטי

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ברוריה ביגמן - שיווק יחסי ציבור ודוברות.