תערוכת חנוכיות מאוסף החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי במוזיאון גוטמן לאמנות. צילום אסף ורן ארדה
תערוכת חנוכיות מאוסף החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי במוזיאון גוטמן לאמנות. צילום אסף ורן ארדה
הודעה לעיתונות

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג: "חנוכייה לי יש"

תערוכת חנוכיות מקהילות ישראל
מאוסף דרורה ופנחס זכאי
התערוכה תוצג בין התאריכים 20.11.17 - 20.12.17

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק הציורית והקסומה, מציג לכבוד חנוכה, תערוכה שהפכה למסורת - "חנוכייה לי יש", בה יוצגו כ-60 חנוכיות מקהילות ישראל השונות.

התערוכה המציגה חנוכיות, אשר נאספו על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי במהלך 46 שנות נישואיהם, משקפת מגוון סגנונות אמנותיים של קהילות ישראל בארצות מוצאן, ותקופות שונות בהן החנוכיות נוצרו. תערוכה ייחודית זו, מאפשרת למתבוננים בחנוכיות לצאת למסע בחיי העם היהודי בישראל ובתפוצות, להתוודע לגלגוליה של החנוכייה במרוצת הדורות, ולהעמיק את ההיכרות עם סיפור חג החנוכה ומנהגיו.

בני הזוג זכאי הם ממשפחת לובינסקי. הגברת דרורה זכאי היתה בתו של דוד לובינסקי, יבואן מכוניות פיג'ו וסיטרואן, ואמה לאה הייתה בתו של יעקב שלוש, ממקימי שכונת נווה צדק, שם שוכן מוזיאון נחום גוטמן כיום. בעלה של דרורה, פנחס זכאי היה במשך עשרות שנים מנכ"ל משותף בחברת דוד לובינסקי בע"מ.

בני הזוג זכאי - נהגו לארח בביתם את נכדיהם ובני כיתתם והציגו בפניהם את אוסף החנוכיות העשיר כפעילות העשרה לקראת חג החנוכה. האירועים הכיתתיים זכו להצלחה מרובה והיוו מקור השראה לתערוכה זו. בתם של בני הזוג זכאי, ד"ר יעל אלמוג זכאי שהיא שותפה בבנק איגוד וחברת הפרסום "גיתם", יזמה את התערוכה לאחר פטירת הוריה, כדי לאפשר לקהל הרחב ליהנות מהאוסף העשיר.

במהלך ימי החנוכה ובתקופה בה תוצג התערוכה במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, יתקיימו לקהל הרחב המבקר בתערוכה, פעילויות חווייתיות בהנחיית צוות ההדרכה של המוזיאון.

משאבים רבים הושקעו בחקר המוצא של החנוכיות המוצגות בתערוכה והחנוכיות שוחזרו למראן הזוהר והמרשים, כפי שהיו במקורן. כל אלו מקנים לחנוכיות המוצגות ערך היסטורי ורגשי רב.

אוצרת התערוכה: ניצה בהרוזי ברעוז

הכניסה לתערוכת החנוכיות כוללת כניסה לכל התערוכות במוזיאון.

שעות פתיחת המוזיאון: מחירי כניסה למוזיאון:
יום א': סגור הכניסה לילדים עד גיל 18 ללא תשלום
ב'-ה': 10:00 - 16:00 מבוגר: 24 ₪.
ו': 10:00 - 14:00 גמלאי: 12 ₪
שבת: 10:00 - 15:00 סטודנט: 12 ₪
תושב ת"א: 18 ₪.
* ביום ו' הכניסה ב-50% הנחה

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א | טלפון: 03-5161970

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דניאלה רייבנבך תקשורת.