קרדיט: שמואל כהן
קרדיט: שמואל כהן
הודעה לעיתונות

במעמד שר הביטחון, שר ירושלים ומורשת וראש העיר הונחה אבן הפינה למרכז מחקר ופיתוח חדש לרפאל בהר חוצבים

ליברמן: "בוויכוח על סדר העדיפויות בתקציב המדינה, צריך להבין שהתקציב שניתן לביטחון הוא הרבה מעבר לכך.
מה שראינו אתמול - עליונות טכנולוגית, הישגים טכנולוגיים - יש גם בזה חלק בלתי מבוטל לרפאל.. אנחנו רואים תוצאות לעבודה ולהשקעה שתורמת לביטחון אזרחי מדינת ישראל."

"ירושלים בירת ישראל הופכת להיות גם לבירת הטכנולוגיה"
"אנחנו מעבירים לירושלים את גלי צה"ל והמכללות הצבאיות"

הבוקר (ג'), בנוכחות שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חימובסקי, יו"ר רפאל, עוזי לנדאו ומנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר-אבן, ובהשתתפות אישים נוספים, הונחה אבן הפינה להקמת מרכז מחקר ופיתוח חדש של חברת "רפאל" בפארק ההיי-טק הר חוצבים בירושלים.

במעמד הטקס אמר שר הביטחון, חה"כ אביגדור ליברמן: "אין השקעה יותר משתלמת מהשקעה בפיתוח. ואין השקעה יותר משתלמת מפיתוח בתחום הביטחון. כל מה שאנחנו רואים היום, זה תוצר לוואי של אותו פיתוח שהחל ברפאל ובכל התעשיות הביטחונית ובגופים הביטחוניים. לכן, בוויכוח על סדר העדיפויות בתקציב המדינה, צריך להבין שהתקציב שניתן לביטחון הוא הרבה מעבר לכך. מה שראינו אתמול - עליונות טכנולוגית, הישגים טכנולוגיים - יש גם בזה חלק בלתי מבוטל לרפאל. אנחנו רואים תוצאות לעבודה ולהשקעה שתורמת לביטחון אזרחי מדינת ישראל.

משרד הביטחון מפנה יותר משאבים ויותר מקומות עבודה לירושלים. אנחנו מעבירים לירושלים את גלי צה"ל והמכללות הצבאיות. אנחנו מתכוונים לבנות את מוזיאון צה"ל בירושלים, וכמובן שלוחת הפיתוח של רפאל שתגיע לכאן ותתרום לחיזוקה וביצורה של בירתנו. ירושלים בירת ישראל הופכת גם לבירת הטכנולוגיה. לבירת הקדמה וליצירת עוד מקומות עבודה. הקמת מרכז הפיתוח של רפאל הוא תרומה ממשית לירושלים. משרד הביטחון זה לא רק ביטחון ישראל, זה גם כלכלת ישראל. פתחנו מפעל בערד, ומפעלים ובסיסים נוספים בפריפריה, שמייצרים אלפי מקומות עבודה. זה מנוע צמיחה ותרומה ממשית לפריפריה, ואני בטוח שלרפאל בירושלים תהיה תרומה משמעותית גם לביטחון ישראל וגם לשגשוגה של ירושלים".

בניית המרכז החדש, שצפוי להתפרס על שטח כולל של 15,000 מ"ר, תושלם בשנת 2022. השלמת הפרויקט עתידה להגדיל את גיוסם של סטודנטים ובוגרים אל שורות החברה. ירושלים הפכה בשנים האחרונות למרכז הייטק לאומי ועולמי ולעיר המקדמת ומטפחת חדשנות טכנולוגית. הפרויקט ירחיב את פארק ההיי-טק הר חוצבים בכ-50%.

מדובר כאמור במרכז מחקר ופיתוח שיתפרס על פני שטח כולל של כ-15,000 מ"ר, ויכלול שטחי משרדים ומעבדות, שטחי ייצור ושטחים ציבוריים. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 220 מיליון ₪.
בכך מממשת רפאל את האסטרטגיה שלה לשנים הבאות, הגדלת מאגר כוח האדם שלה, בין היתר על-ידי הקמת מתחמי פעילות נוספים ברחבי הארץ. פריסה זו תאפשר לחברה להגדיל את גיוסם של סטודנטים ובוגרים לשורותיה, בעיקר מתחומי המדעים וההנדסה, ממספר גדול יותר של אוניברסיטאות מובילות ברחבי הארץ כגון האוניברסיטה העברית בירושלים הסמוכה. כיום רפאל מעסיקה כ-7,500 עובדים, מתוכם כ-65% הנם בעלי תארים אקדמיים במקצועות המדעים וההנדסה. מתוך נתון זה, למעלה מ-300 הנם בעלי תוארי PhD.

שר ירושלים ומורשת, חה"כ זאב אלקין: "למרכזי פיתוח מהסוג הזה שמקימה רפאל בירושלים יש תרומה גדולה ליכולת של צה"ל כפי שראינו אתמול, ולכך שקרבות הגבורה בדורנו של צהל מסתיימים בניצחון, אך לא תמיד היה כך המצב. אני מארח היום באופן סמלי את תלמידי שנה א של החוגים להיסטוריה במדינת ישראל במבצר יודפת בגליל. יודפת היתה מקום של קרב גבורה בין החשובים במרד הגדול לפני אלפיים שנה, אבל למרות הנחישות והגבורה הקרב הזה והמרד הסתיימו בכישלון. אין ספק שתרומתה של רפאל מכרעת ביותר בימינו ואני רוצה לברך בהזדמנות זו את שר הביטחון ואת צהל על הפעולה המוצלחת והחשובה אתמול״.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "חזון ירושלים כבירת הייטק הפך למציאות בשטח והצטרפותה של רפאל למשפחת הטכנולוגיה העילית בבירה יחד עם מובילאיי, טבע, אינטל וחברות מובילות נוספות, היא הוכחה מבורכת לתהליך זה. ירושלים הוכתרה כאחד ממרכזי ההיי-טק הצומחים בעולם ומספר העובדים בה צמח ב- 28%. רפאל היא אחת החברות החשובות בפיתוח הטכנולוגי ובתחום הביטחוני בישראל ואנו בטוחים שהן החברה והן תושבי העיר יהנו מפתיחת המרכז החדש בהר חוצבים. בירת ישראל הפכה לבירה עולמית של מחקר וחדשנות ואנו ממשיכים כל העת להגדיל את אזורי התעשייה ולהביא עוד ועוד חברות לירושלים ולהוסיף עוד עשרות אלפי משרות בעיר".

יו"ר רפאל, עוזי לנדאו: "היום אנחנו ממשיכים במימוש החזון שלנו להוות נדבך משמעותי בביטחונה של מדינת ישראל ומשרישים שורש נוסף ומשמעותי בעיר ירושלים כדי לאפשר את צמיחתן ואת המשך התפתחותן של חברות הבת של רפאל הממוקמות בעיר. אנחנו עושים זאת כהמשך לתהליך מימוש האסטרטגיה של החברה להגדלת מאגר כוח האדם הפוטנציאלי שלה ולפיתוח מערכות פורצות-דרך המפותחות על ידי מיטב המדענים והחוקרים שיש למדינת ישראל להציע. זה יום בו אנו חשים גאווה מיוחדת."
מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אייל חימובסקי: " השנה דורגה ירושלים ברשימת הערים בעלות האקוסיסטמים המובילים בעולם לפיתוח וטיפוח חדשנות טכנולוגית. בזכות שילוב ידיים של כל הגורמים האמונים – בעירייה ובממשלה, ובזכות מערכת שיתוף פעולה ומידע יוצאת דופן בין אקדמיה לתעשייה – יותר ויותר חברות היי-טק וסטארטאפים רואים בירושלים כבית לפעול, לצמוח ולהתרחב בו".

רקע:
מאז הוקם, בתחילת שנות ה-70, משמש פארק ההיי-טק הר חוצבים מרכז לכ-10,000 עובדות ועובדי היי-טק מחברות מהגדולות והמובילות בשוק הבינלאומי והישראלי כגון: אינטל, טבע, Cisco, מעבדות רפא, Omrix ועוד. הפארק משמש גם בית לחברות היי-טק בינוניות, קטנות וסטארט-אפים. חברת רפאל תצטרף לחברת "מובילאי" שבונה בימים אלו מרכז פיתוח בשטח כולל של 50,000 מ"ר, ולחברות נוספות, העתידות להגדיל בשנים הקרובות את שטח הר חוצבים לכ-500 אלף מ"ר ואת מספר העובדים בו לכ-25 אלף.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דבי תקשורת - יחסי ציבור ואסטרטגיה.