מפרסם: כרמי & נאומן
תאריך: 02/11/2017 10:51
נושא: ספרות
מבחן האומץ של בורינה
מבחן האומץ של בורינה
הודעה לעיתונות

רימונים הוצאה לאור גאה להציג - ספר ילדים חדש בסדרת "קוראים צעירים"

מבחן האומץ של בורינה
מאת: דנה עמבר | איורים: אודי טאוב

מיועד לגילאי 7-6 | 42 עמודים | מחיר: 64 ₪ | להשיג בחנויות וברשתות הספרים
מִבְחַן הָאומֶץ שֶׁל בּוּרִינָה הוא סיפורה של ברבורה ביישנית שנעזרת בעצותיו של ברבור חכם. הברבור המלמד אותה כי עליה להתגבר על ביישנותה ולפרוץ גבולות חדשים, על מנת לזכות באהבתו של בורי הברבור שכבש את לבה. בורינה לומדת כי האומץ וההצלחה נמצאים בידיים שלה.
"ספר שמתאים בעיקר לילדים אבל גם למבוגרים ומומלץ לכל נפש אנושית." (נורית זרחי)
זהו סיפורה של בּוּרִינָה הַבַּרְבּוּרָה הביישנית שבעקבות היכרותה עִם בּוּרִי הַבַּרְבּוּר ושיחותיה עם בַּרְהוֹד הַבַּרְבּוּר החכם, העיזה והצליחה להתגבר על ביישנותה כדי לזכות באהבה.
לצד העלילה הסיפורית המרגשת המתאימה לקוראים הצעירים, לספר ערך ביבליותרפי נפלא, בעיקר עבור ילדים ביישנים שסובלים מחרדה חברתית, והוא נוטע תקווה כי בדרך של התפתחות אישית ועבודה עצמית, ניתן בכל זאת לצמוח.

במִבְחַן הָאֹמֶץ שֶׁל בּוּרִינָה נראה כי הסופרת דנה עמבר יודעת את נפש הברבורה, מבינה היטב מה עובר עליה עד האהבה ואחריה, בתוך הזוגיות עם בורי הברבור.

דנה עמבר, 35, ילידת באר שבע, היא מידענית העוסקת בספרנות ובמוזיקה. כבת למשפחה תומכת הייתה לה ילדות מאושרת וחיי חברה טובים, אלא שהביישנות הטבועה בה הפריעה לה מאוד. כשעברו לשכונה חדשה, התקשתה ביצירת קשרים חברתיים והקדישה את מלוא תשומת לבה ללימודים. אחרי שירותה הצבאי, יצאה ללמוד באוניברסיטת בר אילן והתגוררה במעונות עם שותפות לדירה. שם צברה חוויות חברתיות טובות ומכרים חדשים וגם הכירה את יואב, עורך ספרים וכותב שירה, פרוזה ומחזות (שהיה גם כן ביישן בילדותו, ורק משהגיע לתל אביב, החל לפרוח מבחינה מקצועית וחברתית). הוא עודד אותה להיפתח יותר בפני אנשים והתנסויות, ולימים, היא נישאה לו והחלה לעבוד בספרייה ציבורית בתל אביב. כיום היא לומדת מוזיקה, מנגנת ויוצרת וכתבה ביחד עם בעלה שירים שאף הלחינה.

עמבר: "היום במבט לאחור נראה לי שהשתניתי, מצאתי את דרכי. אני מוצאת שעבודה עם אנשים ועם ספרים מתאימה לי יותר. המפגש הישיר עם ילדים הפך אותי קשובה לצרכים ולמצוקות שלהם. אני ממשיכה ללמוד ולהתפתח בסדנאות שונות לרבות כתיבה ויצירה. למדתי שכדי להתגבר על חוסר ביטחון, צריך להתנסות, ואני מרבה להתנסות. 'מבחן האומץ של בורינה' אינו סיפור חיי, אך בורינה היא בעצם בת דמותי וקורותיה בכל זאת משקפים חלק מהותי של חיי."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כרמי & נאומן.