בשר שחיטה שחורה - ישוב דלית אל כרמל קרדיט צילום: משרד החקלאות
בשר שחיטה שחורה - ישוב דלית אל כרמל קרדיט צילום: משרד החקלאות
הודעה לעיתונות

משרד החקלאות ממשיך בפעולות אכיפה למען בריאות הציבור:

מפקחי משרד החקלאות חשפו שני מקרים ובהם 700 ק"ג בשר שהוחזק בתנאים אסורים, הוברח, נשחט בשחיטה שחורה ויועד למכירה באזור הצפון

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חשפו שני מקרים בהם בשר הוחזק בתנאים אסורים.

במקרה אחד, במסגרת צו של בית המשפט, ערכו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ביקורת בישוב דלית אל כרמל, שבצפון. במהלך הביקורת, חשפו המפקחים חצי טון (!) בשר בקר וכבש במעדנייה שבאותו הישוב. הבשר שנמצא, מקורו בשטחי הרשות הפלסטינאית, הוא עבר תהליך עיבוד, אריזה ותווית מאושרת. החשוד, בעל המקום, הועבר לחקירה ונפתחו כנגדו הליכים משפטיים. כבר במהלך החקירה הודה החשוד בעבירות של הברחת בשר מהשטחים, וכן בשחיטה שחורה.

במקרה השני, במהלך ביקורת שגרתית בישוב ברטעה, שבאזור ואדי ערה, עצרו המפקחים רכב, שהסב את תשומת ליבם. במהלך הבדיקה, חשפו המפקחים 200 ק"ג בשר קפוא שמקורו אינו ידוע. החשוד, בעל הרכב, הועבר לחקירה ונפתחו כנגדו הליכים משפטיים.

בשני המקרים, הבשר שנתפס הועבר להשמדה על פי צו רופא.
רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות: "המשרד רואה בחומרה כל מקרה ומקרה של הברחת מוצרים מן החי, שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח. על כן, אנשי המקצוע פועלים באופן מתמיד בכדי לאכוף ניסיונות אלו. כל אלו עלולים להשליך על בריאות הציבור, לכן יש להקפיד על צריכת בשר מפוקח עם האישורים הרלוונטיים".

במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד על רכישת בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. יש להקפיד על מוצר באריזתו המקורית, כאשר היא סגורה ונקייה, ונושאת תווית עם סימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.