הודעה לעיתונות

משרד החקלאות הורה על סגירת משחטת עופות בלוד

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הורו על סגירת משחטת עופות "עוף והודו ברקת" בלוד. ההחלטה על הסגירה התקבלה לאור ליקויים שנמצאו במקום, וכן לאור איומים, תקיפות מילוליות ואף איומים בתקיפה פיזית כלפי מפקחי המפעל, שאמונים על פיקוח עמידתו של המפעל בהוראות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בשטח.
בשבוע שעבר, עובדי המשחטה תקפו מילולית את המפקחים במהלך עבודת הפיקוח, על רקע הנחיית עבודה שנתן המפקח במקום לאחד העובדים. התקיפה כמעט הידרדרה לאלימות פיזית כלפי המפקחים. במקביל, מחוץ למשחטה, התפרעו עובדי משחטה נוספים. לאור האלימות במקום, נמנע מהמפקחים לבצע את עבודתם.

בעקבות התקרית האלימה, זומנו מנהלי המשחטה לשימוע בשירותים הווטרינרים במשרד, בסיומו הוחלט על סגירת המשחטה לאלתר לתקופה הקרובה. המשחטה תאושר לחזור לפעול רק לאחר הבטחת שלומם הפיזי של המפקחים בעת ביצוע ביקורת. בנוסף, המשרד דורש כי מלבד תיקון הליקויים התברואתיים במקום, המשחטה תגדיל את כמות השומרים במקום ותפסיק את ההתקשרות עם חברת הקבלן שאיימה על המפקחים.

יצוין כי, המשחטה זומנה פעמיים בעבר לשימוע במשרד בעקבות בעיות תחזוקה וניקיון, ולאחרונה, מציינים במשרד כי היה שיפור במשחטה וטיפול בליקויים שהתגלו.
בישראל פועלות 34 משחטות, המשחטה בלוד מהווה כ- 2.5% מהשוק (היקף פעילות של כ- 20,000 עופות ביום).

ד"ר סרחיו דולב, רופא וטרינר אחראי על פיקוח מוצרים מן החי, בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "לא נסבול אלימות כלפי מפקחי המשרד שבאים לבצע ביקורת במשחטות לטובת שמירה על בריאות הציבור. המשחטה תוכל לחזור ולפעול רק לאחר שנשתכנע כי המפקחים יוכלו לבצע ביקורת במקום ללא מורא, ולאחר שנשתכנע כי המקום עומד בכל דרישות המשרד לייצור מזון".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.