שירה גפן- קרדיט אייל נבו
שירה גפן- קרדיט אייל נבו
רועי אופנהיים - קרדיט- יפים גרובוי
רועי אופנהיים - קרדיט- יפים גרובוי
הודעה לעיתונות

"בלונה"- יצירת תאטרון מוזיקלית בהפקת הסימפונית של חיפה, על פי ספרה של שירה גפן- נבחר כמופע הפתיחה של פסטיבל חיפה

"בלונה"- יצירת תאטרון מוזיקלית בהפקת הסימפונית של חיפה, על פי ספרה של שירה גפן- נבחר כמופע הפתיחה של פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-28 להצגות ילדים

זו הפעם הראשונה בה "בלונה" – ספרה הרגיש ומעורר ההשראה של שירה גפן- זוכה לעיבוד לתיאטרון

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ה-28 יתקיים ב-1-3 באפריל, חול המועד פסח. הפסטיבל, אשר מארח כל שנה עשרות אלפי ילדים והורים ומספק חוויה תרבותית ומעשירה לכל המשפחה, הפך לתו תקן לאיכות בעולם הצגות הילדים.

היום נודע כי המופע שנבחר לפתוח את הפסטיבל הוא "בלונה"- יצירת תיאטרון מוזיקלית לילדים המבוססת על ספרה של שירה גפן, בניהול מוזיקלי של נדב ויקינסקי, בניצוחו של רועי אופנהיים, ובבימויה של גליה פרדקין. במופע, פנטזיה מוזיקלית המציעה חוויה מוזיקלית מעשירה ומרגשת לכל המשפחה על חברות, ועל היכולת לשחרר ולהרפות, ישתתפו השחקנים רפאל עבאס, הראל זיסמן, נוהר קורן, מקהלת הילדות "בת שיר", והתזמורת הסימפונית חיפה.

במרכז ההצגה הילד אלון, שבטעות עוזב את הבלון שלו, ויוצא בעקבותיו למסע אל המקום שאליו מגיעים כל הבלונים, המקום שנמצא "מעבר לקשת ומעל צמרות הכוכבים".

שם למעלה, בעולם הבלונים, אלון פוגש את בלונה, ילדה שהגיעה לעולם הבלונים משום שלא הייתה מוכנה להרפות מחוט הבלון שלה ועפה אתו לשמיים.

ההיכרות שנרקמת בין אלון לבלונה בעולם השמימי של הבלונים, מאפשרת לשניהם ללמוד משהו על איך אפשר להרפות ו"לשחרר בלון".

במשך שלושת ימי הפסטיבל, שיתקיים בתיאטרון חיפה, יתחרו שש הצגות מקור אשר נבחרו בקפידה מתוך מעל כמאה מועמדים. בפסטיבל יתארחו גם מופעי תיאטרון רחוב צבעוניים מרחבי העולם. מופעי הרחוב אינם כרוכים בתשלום נוסף ומתקיימים לאורך כל שעות היום. הפסטיבל מופק על ידי תיאטרון חיפה, בניהולה של מנכל"ית התיאטרון ניצה בן צבי אשר תשמש גם כמנכל"ית הפסטיבל. משה נאור הינו המנהל האמנותי של תיאטרון חיפה ואיציק ויינגרטן- מנהלו האמנותי של הפסטיבל.

שירה גפן היא סופרת, במאית, שחקנית ותסריטאית עטורת פרסים. גפן כותבת ספרי ילדים ומביימת הצגות ילדים כבר 20 שנה. ספרה "בלונה" זכה להצלחה רבה וביקורות מהללות.

נדב ויקינסקי הוא בוגר החוג לקומפוזיציה באקדמיה למוזיקה ומורה למוזיקה בסטודיו למשחק "ניסן נתיב", עבד בעבר עם ברי סחרוף ואביתר בנאי.

גליה פרדקין היא במאית תיאטרון לילדים ומבוגרים, אמנית, כוריאוגרפית ומורה לתנועה.

רועי אופנהיים הוא מוזיקאי, מעבד ומנצח ישראלי, מקים ומייסד תזמרת המהפכה.

טקסט - שירה גפן

מוזיקה - נדב ויקינסקי

בימוי - גליה פרדקין

ניצוח וניהול אומנותי - רועי אופנהיים

משחקים ושרים - רפאל עבאס, הראל זיסמן, נוהר קורן, מקהלת בת שיר בניצוחה של טלי ויייסמן

מנגנים - נגני התזמורת הסימפונית חיפה

הפקה - מור אמסלם

עיצוב במה ותלבושות - ארנה ברנט שמעוני

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- בירן תקשורת ויחסי ציבור.