החתימה על הסכם קורסי הסייבר. קרדיט: אתר StMaartenNews
החתימה על הסכם קורסי הסייבר. קרדיט: אתר StMaartenNews
הודעה לעיתונות

קבוצת מר הישראלית נבחרה להכשיר עשרות עובדי סייבר מקומיים מהאיים הקאריביים

"למרות ההתפתחות הטכנולוגית המהירה באיים הקאריביים ובאמריקה הלטינית, נותרו אזורים אלו פגיעים מאוד להתקפות סייבר, כאשר ל-4 מתוך 5 מדינות באזור אין אסטרטגיית הגנת סייבר או תוכנית להגנה על תשתיות קריטיות", אמר אריאל לבנון, סמנכ"ל סייבר ומודיעין בקבוצת מר

"קיים היום ביקוש ל-800 אלף עובדי סייבר, כך שגם אם נכניס את כל תושבי סנט-מרטין לשיעורים לא נוכל לספק את הביקוש הגדל. כעת, הילד, הדודה או האחיין של כל אחד פה יכול להפוך לחלק מהשוק, ולקבל שכר של 50 אלף דולר לשנה לפחות", אמר גרג ארינדל, הנספח הכלכלי של סנט-מרטין בקרן הדו-לאומית ישראל והקריביים

חולון, 28 בינואר 2018 – קבוצת מר (ח.מר תעשיות; ת"א: מר), העוסקת בפיתוח, ייצור ואספקת פתרונות חדשניים בתחומי הביטחון, המודיעין, הסייבר והתקשורת, הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם אוניברסיטת סנט-מרטין (USM), באמצעות שותפות אסטרטגית עם הקרן הדו-לאומית ישראל-הקאריביים (CIVI), לאספקת שירותי הדרכה והכשרה של עשרות עובדי סייבר מקומיים בקאריביים. עקב פגיעותו של האיזור להתקפות סייבר, הקורסים יהיו פתוחים למשתתפים מכל רחבי האיים הקאריביים.

"למרות השיפורים הטכנולוגיים המואצים באיים הקריביים ובאמריקה הלטינית, נותרו אזורים אלה פגיעים מאוד להתקפות סייבר, כאשר ל-4 מתוך 5 מדינות באזור אין אסטרטגיית הגנת סייבר או תוכנית להגנה על תשתיות קריטיות", אמר אריאל לבנון, סמנכ"ל סייבר ומודיעין בקבוצת מר. "ב-3 השנים האחרונות שני הסקטורים המותקפים ביותר הם מוסדות פיננסים וחברות תקשורת, כאשר ההתקפות על תשתיות קריטיות וגופי ממשל הולכות ומתרבות. ההאקרים צדים מסדי נתונים ומספרי כרטיסי אשראי של לקוחות חברות טלקום במטרה למכור אותם ברשת האפלה, או פשוט גונבים כסף במקרה של פריצות לבנקים."

קרן CIVI פועלת לחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי, דיפלומטי והתרבותי, בין ישראל לקאריביים. הקרן פועלת לנצל את הטכנולוגיה הישראלית לטובת חיזוק המדינות בקאריביים, תוך הגדלת הסחר הדו-צדדי בין שתי המדינות. גרג ארינדל, הנספח הכלכלי של סנט-מרטין בקרן הדו-לאומית ישראל והקאריביים: "קיים היום ביקוש ל-800 אלף עובדי סייבר, כך שגם אם נכניס את כל תושבי סן-מרטין לשיעורים לא נוכל לספק את הביקוש הגדל. כעת יש לנו הזדמנות שבה הילד, הדודה או האחיין של כל אחד פה יכול להפוך לחלק מהשוק הצומח הזה, ולקבל שכר התחלתי של 50 אלף דולר לשנה לפחות."

במסגרת הקורסים יעברו סטודנטים, ללא ניסיון קודם בתחום , הכשרה בהבנה וזיהוי איומים וסיכוני סייבר אפשריים במגוון מגזרים עסקיים וממשלתיים, ובמתן פתרונות למצבים השונים. ההדרכות יתבצעו בקבוצות של כ-30 סטודנטים, אשר ייפתחו אחת לחודש במהלך השנה הקרובה, במתכונת של חמישה ימי לימוד מלאים בשבוע. תכנית הלימודים תכיל מדרגות הכשרה נוספות, על פי צרכי כל מגזר. עם סיום הקורס, יקבל כל תלמיד תעודה מוכרת בינלאומית בתחום הסייבר שתכלול גם את חותמת ההסמכה של אוניברסיטת סנט-מרטין.

אריאל לבנון סיכם: "פעילות הסייבר הישראלית, שפותחה בעקבות שנים רבות של ניסיון, יכולה לסייע משמעותית לחברות במגזרים השונים בהתמודדות עם התקפות סייבר נפוצות. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה עם אוניבסיטת סנט מרטין יסייע בהרחבת יכולות והכשרת עובדי סייבר, שיוכלו להירתם להגנה על תחום זה באיזור."

אודות קבוצת מר
קבוצת מר (ח.מר; ת"א: מר) היא חברה ישראלית גלובלית הממקדת את עיסוקיה בשלושה תחומי ליבה: תשתיות תקשורת- בעיקר סלולרית ואופטית; HLS ('הגנת המולדת'); שירותי מודיעין סייבר ומערכות חקירה ומודיעין מבוססות טכנולוגיית ביג-דאטה; ופתרונות תקשורת טקטית לכוחות החירום וההצלה ולצבאות. החברה, באמצעות חברות הבת שלה, מציעה פתרונות הוליסטיים מקצה לקצה הכוללים ייעוץ, פיתוח, ייצור, אינטגרציה, הטמעה והדרכה המותאמים לצורכי הלקוח. לקוחותיה של הקבוצה כוללים גופים ממשלתיים, מוניציפאליים, ביטחוניים, בנקים, מפעילי תקשורת ועוד. לחברה מספר מרכזי פיתוח בתחום התוכנה והאלקטרוניקה ומפעלי יצור בארץ ובעולם. קבוצת מר מעסיקה כ-1,100 עובדים ופעילה בעיקר באמריקה הלטינית, ארה"ב אפריקה וישראל. מר מנוהלת על-ידי ניר למפרט ונמצאת בשליטת חיים מר, קרן פימי ויצחק בן בסט ונסחרת בבורסת ת"א החל משנת 1992. משרדי ההנהלה של קבוצת מר נמצאים בחולון. www.mer-group.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- TheInvestor – Real PR/IR Action.