מפרסם: שרף תקשורת
תאריך: 30/01/2018 14:02
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

לוויין עמוס-7 של חלל תקשורת יעניק יכולות תקשורת למשימת סימולציה בתנאי מאדים

הלוויין עמוס-7 של חלל-תקשורת, מפעילת לווייני עמוס, יספק שירותי תקשורת לוויינית בניסוי שיתקיים במסגרת המיזם להקמת תחנת אימוני הסימולציה בתנאי כוכב הלכת מאדים של חברת D-MARS . במסגרת הניסוי תבוצע תקשורת בין האסטרונאוטים המתאמנים באתר המדמה את התנאים על מאדים בקרבת מכתש רמון, למרכז שליטה ובקרה הנמצא באתר אחר. משימה זו, אשר תתבצע בשיתוף עם הפורום האוסטרי לחלל (OeWF), נועדה לבחון סוגיות בתקשורת בין-כוכבית ארוכת טווח וכן לבחון את האתגרים העולים ממשימות חלל מאוישות.

תחנת D-MARS אשר תוקם בחודש הקרוב במכתש רמון תדמה את התנאים של משימת חקר מאדים כדי להבין טוב יותר את חוויות האסטרונאוטים ולמצוא פתרונות לאתגרים שעשויים לעלות במהלך משימות חלל מרוחקות במיוחד. התחנה תמוקם בדרום הארץ ליד מכתש רמון, ונועדה לקדם את חקר החלל, המדע והטכנולוגיה בישראל על ידי יצירת תשתית לאקדמיה, מחקר ופיתוח טכנולוגי.

ד"ר הלל רובינשטיין, מנהל פרויקט D-MARS, מסר: "פרויקט D-MARS מציב את ישראל בחזית חקר החלל, ובמיוחד מאדים. עם הלוויין עמוס-7 אנו מוסיפים מאפיין של תקשורת בין-כוכבית לניסויים שלנו תוך הדגשת האתגרים השונים שהאסטרונאוטים המתאמנים עשויים להתמודד עמם. משימה זו נעשית בשיתוף פעולה עם פורום החלל האוסטרי, אשר ינהל ניסוי מקביל ביחד עם תחנת D-MARS."

דוד פולק, מנכ"ל חלל-תקשורת, מסר: "אנו נרגשים ומברכים על ההזדמנות לקחת חלק בפרויקט D-MARS. כאשר אנו מסתכלים אל העתיד, חובתנו לטפח את הדור הבא של מומחי חקר החלל. עמוס-7 ימלא תפקיד חשוב בקידום ידע החוקרים על תקשורת מבוססת חלל."

אודות D-MARS:
D-MARS הינה תחנת אימונים המדמה את סביבתה הטבעית של מאדים אשר תוקם בסמוך למכתש רמון ותספק מרחב ייחודי לחקר החלל בשל הדמיון שלו לסביבה הטבעית של מאדים מבחינת גיאולוגיה, צחיחות ובידוד. המשימות בתחנה ידמו משימות למאדים או לכוכבי לכת אחרים. האסטרונאוטים המתאמנים, אשר כונו "רמונאוטים", יחיו כאסטרונאוטים אמיתיים עם שגרה יומית, מזון ותקשורת כפי שיהיה צפוי במהלך משימות בין כוכביות אמיתיות, כולל לבישת חליפת חלל כאשר יוצאים אל מחוץ למרחב המחיה הפיזי.

אודות חלל-תקשורת:
חלל-תקשורת עוסקת במתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק והחכרת מקטעי חלל של לווייני תקשורת ללקוחותיה, באמצעות לוויינים שבבעלותה. לקוחות חלל-תקשורת כוללים בין היתר, חברות המספקות טלוויזיה רב-ערוצית, רשתות שידור טלוויזיה, רשויות מדינה הנזקקות ללוויין תקשורת להעברת מידע לסוגיו, חברות העוסקות בהעברת מידע, טלפוניה ואינטרנט וכן גופים העושים שימוש ברשתות VSAT.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שרף תקשורת.