מפרסם: שרף תקשורת
תאריך: 15/02/2018 12:05
נושא: טכנולוגיה והייטק, חברה

מיטאפ חברת WAZE עם סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות מהחברה הבדואית

יום ב', 19 פבר' 2018 בשעה 17:30
מיקום: WeWork
כתובת: פארק ההייטק שבבאר שבע (מפה)
משך: שעתיים וחצי
הודעה לעיתונות

חברת סיראג' טכנולוגיות מפגישה את Waze עם צעירי החברה הבדואית

חברת סיראג' טכנולוגיות תערוך ב-19 בפברואר מיטאפ שיפגיש את יובל (פג') שמואלביץ', סמנכ"ל התפעול של Waze, עם תיכוניסטים, סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות ומכללות מהחברה הבדואית. במטרה להעמיק את החיבור של החברה הבדואית עם עולם ההיי-טק. עוד במיטאפ הקרוב, יוסף אל סאנע, סמנכ"ל הפיתוח של סיראג' יספר את סיפורו האישי ואופן השתלבותו בעולם ההייטק הישראלי.

המיטאפ הקרוב הינו השני במספר שמקיימת סיראג' טכנולוגיה לחברה הבדואית. במפגש הקרוב ישתתפו עשרות תלמידי תיכון וסטודנטים מהחברה הבדואית, שיבקרו זו הפעם הראשונה בחלל העבודה של מתחם WeWork, יפגשו את המהנדסים הבדואים המועסקים בחברת סיראג' ובפארק ההייטק בכלל, במטרה להלהיב ולעודד אותם להשתלב בעולם הטכנולוגיה. סיראג' עורכת מיטאפים אלו מתוך הבנה שלמרות הגידול במספר הסטודנטים מהמגזר הערבי, ישנו חוסר מוחלט של סטודנטים מהחברה הבדואית.

בין הנוכחים באירוע: יובל שמואלביץ', סמנכ"ל תפעול ב-Waze; סמדר נהב, מנכ"לית סיראג'.

לדברי סמדר נהב, מנכ"לית סיראג' טכנולוגיות: "סיראג' פועלת מתוך האמונה כי יצירת מודלים לחיקוי וחשיפה לסיפורי הצלחה בתרבות ההייטק יגרמו לבחירה במקצועות ההנדסה של צעירים רבים מבני הקהילה הבדואית שהיום בוחרים ללכת למקצועות מסורתיים כגון הוראה וסיעוד. המפגש עם Waze הוא חלק מפעילות זו כי הרי כל ילד בנגב יודע מה זה Waze, אבל רק מעטים ביותר מבניהם מאמינים שהם היו יכולים להיות חלק מחברה כזו".

לדברי יוסף אל סאנע, סמנכ"ל הפיתוח של סיראג': "נתוני ההשתלבות של סטודנטים מהחברה הבדואית במקצועות ריאליים שואפת לאפס. בשנת 2017 למדו בפקולטה למדעי המחשב של אוניברסיטת בן גוריון שבנגב רק 4 סטודנטים בדואים, וזאת, למרות שנרשמה עליה באחוז הסטודנטים המגיעים מהמגזר הערבי. יתרה מכך, מבין אנשי העסקים ניתן למנות בודדים ספורים בלבד שהינם מהקהילה הבדואית. אני מזמין את כלל האוכלוסייה, היהודית והבדואית, להגיע למיטאפ ולהיות חלק מהשינוי שאנו שואפים לחולל".

האירוע יתקיים בשעה 17:30, במשרדי WeWork בפארק ההייטק שבבאר שבע, הוא פתוח לציבור הרחב וללא תשלום.

# # #

אודות סיראג' טכנולוגיות:

החברה הוקמה על ידי יזמי הייטק, אנשי אקדמיה ויזמים חברתיים מהחברה הבדואית מתוך החזון לעודד השתלבותה של החברה הבדואית בעולמות ההייטק. סיראג' מעניקה שירותי תוכנה ברמה גבוהה, בדגש על שירותים בתחום הIIoT - (Industrial Internet of Things) למגוון לקוחות מהארץ ומהעולם, כמו ג'נרל אלקטריק ופרוקטר אנד גמבל.

לסיראג' חמישה מייסדים ובראשם, ד"ר גיורא ירון, מאבות תעשיית ההיי־טק בישראל; פרופ' ג'יהאד אל־סאנע, ראש ביה"ס למדעי המחשב ויועץ הרקטור לענייני ערבים באונ' בן גוריון; איש העסקים חאדר אל־שייך; ד"ר סארה אבו־כף, דוקטור לפסיכולוגיה באונ' בן גוריון וסמדר נהב, המשמשת כמנכ"לית העמותה ולשעבר מנכ"לית הארגון צופן — לקידום ההייטק בחברה הערבית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שרף תקשורת.