מפרסם: שרף תקשורת
תאריך: 28/02/2018 13:41
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

אריקסון מאמצת גישה חדשנית של בינת מכונה להתמודדות עם המורכבות הגוברת של הרשתות

שילוב של בינה מלאכותית ו – machine learning יסייע בהאצת הרשת ושיפור ביצועים, כחלק מהערכות והאצת תהליכים הנוגעים לאימוץ הדור החמישי, האינטרנט של הדברים והדיגיטציה המתמשכת של התעשייה

בינת מכונה מטפלת באופן ממוקד במורכבות הרשתות הגוברת הנובעת מהשקת G5, IoT ודיגיטציה של כלל התעשייה.

אריקסון משיקה טכנולוגיות בינה מלאכותית בכל קו המוצרים והשירותים שלה על מנת לאפשר לרשתות לטייב את עצמן, להתייעל ולספק חוויות משתמש אופטימליות.

מתודולוגיות כגון אלגוריתמים של למידת מכונה, המשולבים בקצה הרשת, מאפשרים מעבר בין התאים מהיר עד פי 2 וביצועי רשת משופרים.

חברת אריקסון מכריזה היום על אימוץ גישה כוללת הנוגעת לבינת מכונה ברחבי הארגון והפעולות הקשורות ללקוחות. ההכרזה מתייחסת להשקת טכנולוגיות בינה מלאכותית שיאפשרו לרשתות לטייב את עצמן, להתייעל ולספק חוויית משתמש אופטימלית.
המציאות המורכבת של מערכות הטלקום של ימינו צפויה להמשיך ולהתגבר בעקבות ההשקה של G5, האינטרנט של הדברים והדיגיטציה המתמשכת של התעשייה. בינת המכונה, שעושה שימוש בלמידת מכונה ובטכנולוגיות אחרות של בינה מלאכותית, חיונית להתמודד עם מורכבות זו ביתר יעילות.

להלן מספר דוגמאות ליתרונות של בינת מכונה:
הטמעת טכנולוגיות בינה מלאכותית תאפשר לאריקסון לקצץ במחצית את זמני המעבר (handover) בין תאים ובכל להביא לפחות שיחות שנכשלו ולזמני תחזוקה קצרים יותר אצל ספקי השירותים. באופן דומה, אלגוריתמים של למידת מכונה מסוגלים לחזות דפוסי תנועה ולהעביר תאים למצב שינה באופן דינמי ללא השפעה על חוויית המשתמש, ובכך להשיג יעילות אנרגטית של עד 10 אחוזים.
הודות ליישום בינת מכונה במטרה למנוע תקלות עתידיות, אריקסון תוכל לספק לאנשי מרכז הפעלת הרשת המלצות המובילות לנקיטת פעולה ובכך לעיל את מתן השירות על-ידי טכנאים בעד 30 אחוזים.
מרכיבי למידה עצמית יוטמעו בליבה וירטואלית (vMME) על מנת להשיג VNF Autoscaling הראשון בעולם שעושה שימוש במערכת מתקדמת להגדרות אוטומטיות (deep reinforcement learning) המשפרת את ביצועי המערכת ב-25 אחוזים בהשוואה לסיפי ביצועים מוגדרים מראש.
האנליטיקה תצויד בזיהוי דפוסים של בינת מכונה באמצעות למידה עמוקה ובכך תאפשר זיהוי,טיוב וצמצום של עד 20 אחוזים בפניות לשירות הלקוחות עקב סוגיות איכות של הרשת.

אריק אקודן, סמנכ"ל הטכנולוגיה של אריקסון אמר, "עם אוטומציה ובינה מלאכותית ספציפית לאיזור הרשת, הבינה המובנית בפלטפורמת הרשת מספקת ביצועים משופרים תוך טיוב המשאבים המועטים של הרשת האלחוטית. אנו מפתחים פתרונות למידת מכונה לכל קו המוצרים והשירותים שלנו בכדי לספק את הביצועים הגבוהים ביותר ואת פעולות הרשת האינטואיטיביות והקלות ביותר לשימוש עבור לקוחותינו."

חטיבת המחקר של אריקסון נמצאת בתהליך של חיזוק המיומנות בלמידת מכונה ובינה מלאכותית כבר מאז 2007 והחברה מחזיקה כיום במאות פטנטים בתחום זה. טכנולוגיות אלו כוללות הכל, החל מלמידת מכונה בסיסית וכלה בטכניקות מתקדמות יותר ללמידה מערכת מתקדמת להגדרות אוטומטיות, כמו גם פונקציונליות דמויית-צ'אטבוט עם יכולות NLP וזיהוי תמונה.
לקריאה נוספת אודות הגישה הייחודית של אריקסון לבינת מכונה והאופן שבו טכנולוגיות כגון למידת מכונה ובינה מלאכותית מניעות את המערכות ומאפשרות מיכון והמשך הפיתוח של רשתות.

אודות אריקסון
אריקסון מאפשרת לספקי שירותי תקשורת ללכוד את מלוא הערך של הקישוריות. קו המוצרים והשירותים של החברה כולל רשתות, שירותים דיגיטליים, שירותים מנוהלים ועסקים מתעוררים ומטרת החברה לעזור ללקוחותיה לבצע את המהפך הדיגיטלי, להתייעל ולמצוא זרמי הכנסות חדשים. השקעותיה של אריקסון בחדשנות מספקות את יתרונות הטלפוניה והפס הרחב הנייד למיליארדי בני אדם בעולם. מניות אריקסון נסחרות בנאסד"ק שטוקהולם ובנאסד"ק ניו יורק. www.ericsson.com

אריקסון ב-Mobile World Congress
Zone do the ב-Mobile World Congress 2018 הוא המקום שבו אריקסון מציגה את המעורבות, הערך והצמיחה המתאפשרים הודות ל-G5, האינטרנט של הדברים ופעולות דיגיטליות. באמצעות הדגמות טכנולוגיות חיות ושיתופי פעולה עם לקוחות, אנו מפשילים שרוולים וניגשים לעבודה. אנו ממחישים, ולא רק מסבירים, מדוע טכנולוגיות מתעוררות חיוניות למקסום הפוטנציאל העסקי. הצטרפו אלינו בתערוכה ובאינטרנט ב-www.ericsson.com/mwc

אריקסון ישראל, המנוהלת על ידי אלון ברמן, נוסדה ב- 1997 ומשמשת כספקית הגדולה בישראל של תשתיות רשתות סלולר בארץ וכן מעניקה שירותי אינטגרציה, ניהול מיזמים ופרויקטים מורכבים ושירותי תמיכה טכנית מתקדמים ומגוונים ללקוחות ממגזר הביטחון, תשתיות אנרגיה וחשמל, תחבורה ומדיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שרף תקשורת.