באדיבות הספרייה הלאומית
באדיבות הספרייה הלאומית
באדיבות הספרייה הלאומית
באדיבות הספרייה הלאומית
הודעה לעיתונות

לכבוד חודש הרמדאן מתקיימת בספרייה הלאומית תערוכה מיוחדת של כתבי יד אסלאמיים מאוירים ונדירים בין המאה ה-10 למאה ה-18

לכבוד חודש הרמדאן מתקיימת בספרייה הלאומית תערוכה מיוחדת של כתבי יד אסלאמיים מאוירים ונדירים בין המאה ה-10 למאה ה-18:

עבור מרבית הציבור היהודי חודש הרמדאן ידוע ומוכר בעיקר כחודש של צום, אך בעולם ובתרבות המוסלמית הרמדאן הוא החודש המרכזי והחשוב ביותר בשנה - הן מבחינה דתית ורוחנית והן מבחינה תרבותית.
במישור הדתי הרמדאן הוא חודש של תפילה, צדקה והתעלות רוחנית ובהיבט התרבותי מתקיימות בלילות הרמדאן פעילויות תרבות של בידור ופנאי לכל המשפחה.
כעת, לרגל חודש הרמדאן, מקיימת הספרייה הלאומית בפעם הראשונה תערוכה מיוחדת של כתבי יד אסלאמיים נדירים, מאוירים וחלקם גם יקרים מאוד.
אוצרת אוסף האסלאם בספרייה הלאומית, ד"ר רחל יוקליס, מציינת שבין הפריטים המיוחדים בתערוכה נמצא קוראן מיניאטורי מהמאה העשירית; שירה מיסטית שנכתבה בירושלים בשנת 1362; כתב יד מלכותי מספריית הסולטאן העות'מאני שהועתק במצוות ח'דיג'ה סֻלטאן (1821-1766); פיוט מיוחד לחודש הרמדאן שנהוג בין המוסלמים השיעים במדינות כמו איראן ולבנון; שירה פרסית עם איורים מרהיבים מאיראן של המאה ה-17 ועוד.
יצוין שאוסף האסלאם בספרייה הלאומית נמצא בה כמעט 100 שנים (הוקם בשנת 1924) וכיום הוא האוסף הגדול ביותר של תרבות האסלאם בישראל, והוא גם נחשב לאחד האוספים החשובים ביותר במזרח התיכון.

התערוכה פתוחה לציבור ללא תשלום בשעות הפעילות של הספרייה הלאומית (ימים ראשון – חמישי בין השעות 9:00 – 19:00 וימי שישי 9:00 – 13:00 ). היא תהיה פתוחה עד יום חמישי 14/6.

פרטים באתר הספרייה הלאומית: www.nli.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.