האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים תקיים ערב עיון לציון 80 שנה להופעת הספר "כוכבים בחוץ" של נתן אלתרמן

יום ב', 28 מאי' 2018 בשעה 15:30
מיקום: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
כתובת: בית האקדמיה, כיכר אלברשטיין רח' ז'בוטינסקי 43, ירו (מפה)
משך: 4 שעות
הודעה לעיתונות

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים תקיים ערב עיון לציון 80 שנה להופעת הספר "כוכבים בחוץ" של נתן אלתרמן יום שני, יד' בסיון

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים תקיים ערב עיון לציון
80 שנה להופעת הספר "כוכבים בחוץ" של נתן אלתרמן
יום שני, יד' בסיון, 28/5. ללא תשלום

כּוֹכָבִים בַּחוּץ, ספרו הראשון של נתן אלתרמן, ראה אור בשנת 1938, ומאז הוא מרעיש בקסמו המהפנט את ליבותיהם של קוראי השירה העברית לדורותיהם. הושג בו, לדעת רבים, מיזוג מפתיע בין מטפוריקה צבעונית מהממת בתנופתה, מוסיקליות מכשפת, הגות מורכבת ורבת ניגודים וריגוש מתפרץ ויוקד.
כוכבים בחוץ, ספר הספרים של המודרניזם בשירה העברית, מוסיף לחיות בקרבנו חיים פעילים, והוא טבע חותם עמוק ונמשך בשירה העברית ובעולמם של קוראיה. כעת, לציון שמונים שנה להופעת הספר, תקיים האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים אירוע מיוחד בהשתתפות בכירי החוקרים של אלתרמן ויצירתו.
לדברי פרופ' דן מירון המכלול השירי בספר עומד בסימן של אסתטיות, של יופי חזותי וצלילי מרהיב, יחד עם תנועה נפשית חיה וסוחפת. במרכז הספר הוצבה דמותו של ההלך, הנודד בשבילי העולם אחוז כמיהה אדירה לגעת במראותיו וקולותיו, אך בה בעת הוא חדור תודעה טראגית של כישלון ודחף להתנער מן השליחות ולזנוח את הניגון והדרך המייצגים את גורלו ומלווים אותו עד מותו ומעבר לו, בבחינת "להביט לא אחדל ולנשום לא אחדל ואמות ואוסיף ללכת". ומוסיף מירון "המלה ארץ ישראל לא נזכרה כלל בכוכבים בחוץ, אבל מי שרצה יכול לקרוא אל תוך סמלי סערות הסתיו המתפרצות, הסופות החולפות בברקיהן כנדנדות באוהל קרקס העולם, והעיר החדשה ה'חתולית כמו אש, אלילית כמו עשת' את תנופת המהפכה הציונית, שחידשה חיי עם ותרבותו".
ערב העיון באקדמיה הלאומית למדעים יתחלק לשני מושבים: המושב הראשון יתקיים בין השעות 16:00-17:45 ותפתח אותו פרופ' רות ברמן, חברת האקדמיה למדעים מאונ' תל אביב. במושב זה ירצו פרופ' דן לאור מאונ' תל אביב על "אלתרמן - טרובדור או מוכיח בשער? מכוכבים בחוץ ועד החוט המשולש"; פרופ' חגית הלפרין, אף היא מאונ' תל אביב, תשוחח על "השלולית הקטנה והחברות הגדולה: בין שלונסקי לאלתרמן". יחתום את המושב פרופ' עמינדב דיקמן, מהאונ' העברית בהרצאה שנקראת "אלתרמן מכניס אורחים: עיון בתרגומיו".
המושב השני יתקיים בין השעות 18:00-19:30 ויפתח אותו פרופ' אבנר הולצמן, חבר האקדמיה מאונ' תל אביב. במושב זה ידברו פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים וכן פרופ' אריאל הירשפלד מהאונ' העברית בירושלים שירצה על "פוליפוניה דרמטית: עוד דבר על אודות המוזיקה של כוכבים בחוץ". יחתום את הכינוס פרופ' דן מירון מהאונ' העברית בהרצאתו: "הולדת הפוליטיקה מרוח המוזיקה: יחיד ורבים בכוכבים בחוץ".

"כוכבים בחוץ" – כינוס לרגל 80 שנים להוצאת ספרו של נתן אלתרמן יתקיים ביום שני, יד' בסיוון, 28/5, בשעה 16:00.
התכנסות בשעה 15:30 בבית האקדמיה, כיכר אלברשטיין רח' ז'בוטינסקי 43, ירושלים.
מספר המקומות באולם מוגבל, הכניסה על בסיס מקום פנוי. נא לאשר השתתפות אצל כוכי מימרן בטלפון: 02-5676240.

בברכה,

ורד ליון- ירושלמי
יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.