יח"צ
יח"צ
הודעה לעיתונות

לירון רביבו נכנסת לנעליה של תלמידת תיכון שעוברת שיימינג בהצגת הנוער של תיאטרון חיפה – "ביוש"

הצגת הנוער המצליחה של תיאטרון חיפה- "ביוש"- מצרפת אליה את השחקנית וכוכבת הנוער לירון רביבו. רביבו נבחרה כדאבל-קאסט של שירה לוי-ליכטנשטיין בתפקיד הראשי. השתיים מגלמות בהצגה את דמותה של מיה, נערה שחייה עוברים טלטלה כאשר תמונה אינטימית שלה מוצגת ברחבי הרשת. ההשפלה והאלימות המילולית והפיזית שהיא סופגת מחבריה לכיתה שוברים אותה, וחולפת כמעט שנה עד שהיא אוזרת אומץ לחזור לביה"ס, לעמוד מול כולם עם התובנות והלקחים, וגם אז... מחכה לה הפתעה.

"ביוש", שכתבו וביימו חלי קניזו-שחר ובני יזרעאל, הוא מחזה אקטואלי ורלוונטי על אחת התופעות הכאובות שקשורות בתרבות הנוער של ימינו, והסיוט הכי גדול של תלמידים והורים – תופעת השיימינג. למעלה מ-400,000 תלמידי תיכון החלו השבוע את שנת הלימודים, ועבור חלקם, תהיה זו תקופה אשר לצד חוויות נעימות תגלם בתוכה התמודדויות לא פשוטות עם תופעות הלוואי של הרשת, אשר הולכות ומתעצמות עם כל חידוש טכנולוגי, ובהן תופעת הבריונות.

המחזה, המבוסס על סיפור אמתי, עובד להצגה מרתקת ומעודכנת שלטובתה לוהקו מיטב כוכבי הנוער: ליאור כהן ("גאליס"), עדי אלון ("נעלמים", "מטומטמת"), תותי ניניו ("אליפים", "שכונה"), נועם שנהב ( "פול מון" ) סטיב פרידמן ( "אמת או חובה" ) ושירה לוי-ליכטנשטיין ("מועדון החנונים", "פלאשבק"). ההצגה משלבת בין עולם הבמה והמסך ומדברת בשפת הרשת והטוקבקים שמייצרת חיבור מיידי עם הקהל הצעיר. כך מצליחים השחקנים להביא אל הבמה בצורה כנה ובלתי אמצעית את הסיפור, שלמרות הכאב שבו, מלמד על חברות אמת, כבוד לאחר, נאמנות אהבה ומחילה.

"ביוש" הוצגה לראשונה בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים ונוער בשנת 2018 וזכתה לשבחי הביקורת. רביבו, שזהו תפקידה הראשון בתיאטרון, הנחתה תכניות נוער פופולאריות דוגמת "הצלצול האמתי" והשתתפה בסדרות פופולאריות כמו "פולמון" ובאחד מהתפקידים הראשיים בפסטיגל האחרון.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- בירן תקשורת ויחסי ציבור.