אנסמבל מודליוס
אנסמבל מודליוס
אתי בן זקן ואיתן שטיינברג. צילום נופר הורוביץ
אתי בן זקן ואיתן שטיינברג. צילום נופר הורוביץ
הודעה לעיתונות

אתי בן-זקן ואנסמבל מודאליוס - חגיגות ה-20 לפרוייקט הלאדינו של איתן שטיינברג ואתי בן-זקן

פועם בהיכל'
עמותת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה
מציגה סדרת קונצרטים חדשה לזכרה של אנט סלין
במסגרתה יתארח קונצרט לאדינו חגיגי:

אתי בן-זקן ואנסמבל מודאליוס
חגיגות ה-20 לפרוייקט הלאדינו של איתן שטיינברג ואתי בן-זקן
5.12.2018 בשעה 20:30 - אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב

עמותת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה, ארגון גג למוזיקאים עצמאיים, שמתמקדת בגילוי, במתן הזדמנויות ובתמיכה במוזיקאים ישראלים שפועלים בישראל, עומדת מאחורי שורה של אמנים והרכבים ישראליים שעומדים בחזית העשייה המוסיקלית בישראל וברחבי העולם.
העמותה והמרכז, שהוקמו על ידי אנט סלין, ביתה של הפסנתרנית פליציה בלומנטל, משיקים סדרת קונצרטים ומופעים באולם צוקר שבהיכל התרבות, בה תנתן במה לבולטים שבהרכבי המרכז. הסדרה מוקדשת לזכרה של אנט סלין שהלכה לעולמה ביוני 2017. מנכ"לית העמותה אביגיל ארנהיים: " הפרידה מאנט, נמצאת קרוב ללבנו וחשבנו שהכי נכון יהיה לכבד את זכרה עם עשייה מוזיקלית מקומית. היא, שדאגה לכך בעשרים השנים האחרונות."

בקונצרט השני בסדרה (5.12), יציינו אתי בן זקן ואיתן שטיינברג 20 שנים לפרויקט הלדינו וישיקו לרגל האירוע אלבום חדש ובו מבחר מהשירים בפרויקט בביצוע אנסמבל מודליוס.

בקונצרט ישולבו ביצועים לשירי אהבה מוכרים, לצד ביצועים לרומנסות עתיקות ומוסיקה מחצרות האצילים בספרד של תקופת הרנסנס. בין השירים Adio Querida, Avram Avinu, Los Bilbilicos,La vida do por el raqui ועוד שירים אהובים רבים.
הצמד מחדש ומעיר לחיים שירים נוספים מהרפרטואר היהודי-ספרדי העצום, ביניהם כאלה שלא נשמעים לעתים קרובות על במה. בקונצרט זה יבוצעו למשל את הרומנסות העתיקות:
Girineldo, Porque no cantas, לצד שירי חתונה מלהיבים של יהודי ספרד מצפון-מרוקו, כמו:
La madre de esta novia, Viva Orduenya. כמו כן, ריקודים ספרדיים קצרים שנוגנו בחצרות האצילים בספרד של תקופת הרנסנס, ובשירים שנשמרו ע"י הנוצרים בספרד, כמו השיר המפורסם
Tres Morillas.
כל אלה יוגשו בקונצרט בעיבודים מיוחדים, שבדרכו הייחודית של איתן מצליחים להשאיר את השיר העתיק "במרכז הבמה" ובו-בזמן לתת לו מעטפת מלהיבה בכלים קלאסיים, אתניים ועתיקים.

בהשתתפות: אתי בן-זקן וחברי אנסמבל מודאליוס בהרכב מורחב וחגיגי:
מיכאל מלצר ושריג סלע (חליליות); אורית מסר-יעקבי ודנה וקסמן (צ'לו), טל פדר (קונטרבס), עודד שוב (גיטרה), אופירה זכאי (לאוטה), אמנון יואל (כלי הקשה) וענת פורט (פסנתר). העיבודים הם מאת איתן שטיינברג, שיצטרף גם כמנצח ונגן.

סדרה זו תצטרף לשלל האירועים שמקיים המרכז למוסיקה פליציה בלומנטל שכוללים את הסדרה "פועם בלב", שתעלה זו העונה השלישית ותתקיים בגלריה מיזנה שבמוזיאון תל אביב. "פועם בלב", מציגה תעודת זהות ישראלית של עולם המוזיקה השוקק בארץ. היצירות בסדרה נבחרו בשיתוף עם ההרכבים הקאמריים, במטרה לאפשר לקהל הסקרן להעמיק את היכרותו עם המוזיקה האמנותית והעממית, שנוצרה ונוצרת בארץ, כשילוב או היתוך ייחודי של מסורות מן המערב ומן המזרח ומוזיקה חדישה בת ימינו. עוד על הסדרה באתר פליציה בלומנטל: http://fbmc.co.il/

כמידי שנה יעלה המרכז למוסיקה את פסטיבל פליציה בלומנטל, שיתקיים בבין 26 ל- 30 במרץ ויציע מבחר עצום של קונצרטים ומופעים ובהם מוסיקאים והרכבים מהארץ והעולם.

חגיגות ה-20 לפרוייקט הלאדינו של איתן שטיינברג ואתי בן-זקן
במסגרת 'פועם בהיכל' סדרת קונצרטים חדשה של מרכז פליציה בלומנטל למוסיקה
רביעי, 5 בדצמבר 2018 בשעה 20:30

לכרטיסים: https://ticks.co.il/event.php?i=f5yQRqnJuu1
או בטלפון: 077-2019573

לפרטים נוספים נא לחזור ל: [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.