מפרסם: אור תקשורת ופרסום
תאריך: 16/12/2018 09:59
נושא: בריאות, משפחה, נשים
הרב משה שלזינגר והדוקטור איתי גת, צילום יח"צ
הרב משה שלזינגר והדוקטור איתי גת, צילום יח"צ
הרב משה שלזינגר והדוקטור איתי גת, צילום יח"צ
הרב משה שלזינגר והדוקטור איתי גת, צילום יח"צ
הודעה לעיתונות

המאצ'ו הישראלי חייב לקחת אחריות על בעיות הפוריות שלו

הרב משה שלזינגר, נשיא עמותת פרי חיים, נפגש היום עם ד"ר איתי גת, רופא גניקולוג מומחה בפוריות הגבר והאישה, במטרה לדון בהתמקצעות הטיפול בפוריות הגבר וביצירת מודעות בחברה הישראלית לבעיית הגברים. "40-50% מהגברים בזוגות הפונים לטיפולי פוריות, סובלים מבעיה בפוריות. השיח בין הרבנים לרופאים חייב להתקיים וממקום של ידע הלכתי ורפואי - כמו הידע של הרב שלזינגר." אומר ד"ר גת.

הרב משה שלזינגר, נשיא פרי חיים – ארגון בינלאומי לפריון, העוסק בייעוץ רפואי לזוגות מעוכבי פריון כבר 30 שנה, נפגש היום עם ד"ר איתי גת, רופא גניקולוג מומחה בפוריות הגבר והאישה במרפאתו ברחוב הברזל בתל אביב. מטרת הפגישה הייתה לדון בדרכים למקצע את הטיפול בפריון הגבר.

"בשונה מהנעשה בעולם, בו טיפולי פוריות הגבר הם חלק ממקצוע האורולוגיה, אני מאמין שיש להפריד את השניים." אומר הרב משה שלזינגר, "רופאים צריכים להתמקצע במקצוע פוריות הגבר, בעיקר כאשר אנחנו מדברים על גורמים סביבתיים, היוצרים סיטואציה בה יותר ויותר גברים סובלים מבעיות פריון. ד"ר איתי גת וד"ר יגאל מדג'ר - גדול המומחים בעולם לפוריות הגבר מכירים, ושוחחנו על אפשרות לשיתוף פעולה מקצועי ביניהם, במטרה לחזק את המענה הניתן לגברים הסובלים מהפרעות פוריות."

"פוריות הגבר היא תחום נרחב המתחיל מספירות זרע ובעיות הורמונליות ומגיע עד לקידום פעילות כירורגיות שתפקידן לסייע לפוריות הגברים." ממשיך הרב שלזינגר, "בארץ יש מעט מאוד רופאים שייחדו את פעילותם בפוריות הגבר בלבד. יש גניקולוגים רבים שמטפלים בנשים ובגברים, אבל לתפיסתי, כדי לשפר את הטיפול בזוגות ובגברים, חייבים להתמקצע בפריון הגבר באופן ספציפי."

מוסיף ד"ר איתי גת, מומחה בפוריות של הגבר וגם בפוריות של האישה, שתחום העניין המרכזי שלו הוא הטיפול בפוריות הגבר: "אנחנו מדברים על קשיים זוגיים, מנטליים, רגשיים, ובסופו של דבר מדובר בבני אדם שזקוקים לעזרה. אין בעיני דבר רגיש יותר מגבר עם הפרעת פריון. זה משפיע על הדימוי העצמי, על הזוגיות ועל תחושת הגבריות. מבין הזוגות המגיעים אליי עם הפרעת פריון, ל-40-50% מהם יש הפרעה אצל הגבר, מה שאומר שמדובר בבעיה נפוצה מאוד. יש בעיית מאצ'איות קשה שמייצרת מידור מוחלט של הגבר. אישה עם בעיית פוריות תדבר עם אימא שלה, עם אחותה, עם חברות. גבר עם בעיוות פוריות לא יכול לדבר על זה עם אף אחד. בפגישות איתי אני קודם כל נותן להם ידע – כי ידע זה כוח. אני גורם להם להבין שמחצית הגברים מהזוגות שמגיעים, עם בעיות פריון. הם לא לבד. זה כבר מפחית את הבושה ותחושת חוסר האונים. "

"באופן מסורתי וחברתי אנו רגילים להתמקד אך ורק בטיפול באישה מבלי לתת מספיק מקום להיבט הזכרי בפוריות הזוג. . לצערי, מסיבות חברתיות ואחרות חלק מהגברים הישראלים מסכימים להיבדק רק כשהטיפולים אצל האישה לא מתקדמים ולעתים אנחנו מתעכבים באבחון הבעיה ומבזבזים זמן יקר." ממשיך ד"ר איתי גת, "חשוב לבצע הערכה מלאה גם לגבר. הספרות המדעית העדכנית מראה שלעתים מדובר בבעיה הורמונלית נלווית לפוריות אצל הגבר, דבר שיכול להביא אפילו לתמותה מוקדמת."

"אבחון הבעיה אצל הגבר והטיפול בה, מקל על הטיפול גם באישה. הטיפול בגבר ליכול לקחת 3-6 חודשי טיפול, ולאחריו ניתן להתחיל לנסות שוב להיכנס להיריון. מכיוון שמדובר במשך זמן ארוך ולא פשוט, במקרים רבים הטיפול יסייע בכניסה להיריון עם הילד הבא. כפי שהאישה לוקחת חומצה פולית כמה חודשים לפני הניסיון להרות, כך צריך שכמה חודשים לפני הניסיון להרות שוב, הגבר יוכל לקבל טיפול הורמונלי שישפר את הסיכויים להרות ובמהירות. הטיפול בגבר מסייע לייצר תכנית טיפולית לכמה הריונות במהלך בניית המשפחה." הד"ר גת מרחיב, "הטיפול בגבר מאפשר לאישה לחוש שלא כל האחריות עליה והגבר הוא רק הצופה. כשהגבר נבדק גם הוא, האישה יודעת שיש לה שותף לפעילות. רבים מהגברים שנמצאים בטיפולים עם בנות זוגם, חשים ייסורי מצפון גדולים על כך שכל הטיפולים באחריותה. בנוסף, כשמדובר בבחור צעיר עם ספירת זרה נמוכה, ניתן להקפיא לו את הזרע. עם השנים יכולה להיות החמרה וירידה בספירת הזרע, והקפאתו תבטיח שיוכלו להיכנס להיריון גם בעתיד. הקפאת זרע היא הרבה פעמים התחליף הפשוט לניתוחים ולשאיבות עתידיות לגבר".

"הפגישה ביני ובין הרב שלזינגר חיונית מבחינתי, ומאוד שמחתי עליה, במגזר החרדי יש הרבה שאלות הלכתיות שעולות במיוחד כשמדובר בטיפול בגברים. השיח בין הרבנים לרופאים חייב להתקיים וממקום של ידע הלכתי ורפואי – כמו הידע של הרב שלזינגר." מסכם ד"ר איתי גת.

על עמותת פרי חיים
פעילות הרב שלזינגר ועמותת פרי חיים, הביאה ללידת כ-60,000 ילודים עד כה. הידע שהצטבר אצל הרב ב-30 שנות פעילות וייעוץ הוא עצום, והרב רואה עצמו שליח המחויב לחלוק את הידע הזה עם הזקוקים לו.

הרב שלזינגר, נאבק לצד זוגתו במשך 20 שנים, עד שהשניים הצליחו להביא לעולם תאומים. הרב שלזינגר, שחווה על בשרו את הקשיים שזוגות דתיים וחרדיים חווים בבואם לקבל סיוע, מחשש שיאלצו לבצע פעולות המנוגדות להלכה או בשל פחד מחדירה לפרטיותם - החליט לבצע שינוי ולייעץ למי שמבקשים להפוך להורים. במשך 20 שנים פעל הרב מדירת חדר קטנה, ממנה ייעץ לעשרות אלפי זוגות. בשנת 2006 מוסדה פעילותו בהקמת עמותת "פרי חיים - ארגון בינלאומי לפריון". הרב שלזינגר המשמש כנשיא העמותה, מקיים מאות פגישות ייעוץ מדי שבוע בירושלים, בבני ברק ובמודיעין עילית. במקביל לעבודתו כיועץ רפואי של קופת חולים מכבי ומעבדת 'סייטוביט'. כתודה על פעילותו רבת השנים, קיבל את אות נשיא המדינה.

השירותים שמספק ארגון "פרי חיים" כוללים: ייעוץ רפואי, תמיכה נפשית ורגשית, חלוקת תרופות למעוטי אמצעים ומוקד מידע על טיפולי קופות חולים ומרכזים רפואיים. השירות ניתן בחינם לזוגות וליחידים חילוניים, מסורתיים, דתיים חרדים ולא יהודים - כולם נהנים מניסיונו של שלזינגר בעולם הפוריות, משפע המידע ומשיטות הטיפול, בדרך למטרה הנכספת: היריון נטול סיכונים, בדרך יעילה וקצרה.

לפרטים נוספים: אור מרוני, יח"צ פרי חיים: 052-5634826

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אור תקשורת ופרסום.