מפרסם: ריבלין תקשורת המונים
תאריך: 29/12/2018 19:00
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

רגע לפני מותו של עמוס עוז, "רדיו ארץ" שידר תוכנית לזכרה של רונית מטלון

שני סופרים דגולים שמתו באותו יום, בהפרש של שנה

רדיו ארץ, הינו גוף התקשורת היחידי שהקדיש תוכנית שלמה לזכר הסופרת הדגולה

תוכנית רדיו שהוקדשה לזכרה של הסופרת רונית מטלון ז"ל שהלכה לעולמה ב- 28.12.2017, שודרה ביום חמישי האחרון בתחנת הרדיו הדיגיטלי "רדיו ארץ". רונית מטלון ועמוס עוז שניים מבכירי הסופרים בישראל, מתו באותו יום בהפרש של שנה בדיוק.

בתוכנית הרדיו לזכרה ב"מועדון ספרות" בעריכתו והגשתו של יוסי ריבלין נערך ראיון נדיר עם בן זוגה לחיים של רונית מטלון פרופ' אריאל הירשפלד שאף כתב איתה את אחד מספריה האחרונים רומן המכתבים "השפעה בלתי הוגנת".עוד התראיינו תוכנית פרופ' יגאל שוורץ מחוקרי כתיבתה, העורכת חגית לביא שהייתה בעבר תלמידתה בלימודי תואר שני בעריכה וכתיבה יצירתית באוניברסיטת חיפה וחוקר הספרות יפתח אשכנזי. בתוכנית הושמעו שירים שרונית מטלון אהבה בחייה.

פרופ' אריאל הירשפלד אמר עליה בתוכנית: "היא הייתה "קול יוצא דופן, משכין שלום בתוך הרעש הישראלי. מבחין תמיד בין מהותיות לקולות הסרק. הפסד גדול. על כתיבת ספרם המשותף אמר הירשפלד: "עוד לפני שהיינו זוג התכתבנו במייל. וזה היה תהליך מרתק. והכיף הזה הפך לרומן מכתבים משותף. דמויות בדויות, לא אנחנו. בעת הכתיבה של הרומן למדתי ממנה ספרות, למרות שכבר הייתי פרופסור מדופלם.."

עוד אמר הירשפלד על רונית מטלון ז"ל: "היא הייתה רוצה בעיקר שיזכרו אותה כמי שמבטאת את האופציה להיות פה לבנטיני במובן של מקומי המכיל כל מיני תרבויות, לא מתוך איבה פנימית אלא מתוך איסוף מאיר פנים, משכילי, שיש בו אריגות משתנות גם של ערבית ואנגלית וצרפתית ותרבויות נוספות, לפי הגותה של ז'קלין כהנוב שהיא הושפעה ופיתחה אותה בחייה".

פרופ' יגאל שוורץ אמר: "שנינו גדלנו בבתים שהמושג אהבה היה בו חמקמק. לא יציב. מותנה ותמיד אחר כך חיפשנו שנינו את ה'אישורים' בחיים. רונית הייתה דמות גדולה מהחיים. פאם פאטל. חיה על הקצה. נשבר הלב."

"רדיו ארץ" תחנת רדיו הפועלת במרחב הדיגיטלי, הוקמה בידי אחדים מיוצאי רשות השידור, בראשם בכיר קול ישראל לשעבר, יוסי הדר. עוד בין שדרי התחנה גבי ינון, ירון חי מנשה, יניב מורוזובסקי, נאווה קור-בודק, מור כצמן, נחום חבר, אלברט גבאי, נירית צוק ועוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ריבלין תקשורת המונים.