מפרסם: קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ
תאריך: 21/01/2019 10:04
עדכון: 04/02/2019 20:13
נושא: בידור ופנאי, מוזיקה, תרבות

צלילי אור: שלישיית אלכסנדר עם הויולן גיא בן ציוני, בקונצרט הקרוב בסדרה "פועם בהיכל"

יום ד', 13 פבר' 2019 בשעה 20:30
מיקום: אולם צוקר, היכל התרבות ת"א
כתובת: הוברמן 1 תל אביב (מפה)
משך: שעתיים
שלישיית אלכסנדר
שלישיית אלכסנדר
גיא בן ציוני
גיא בן ציוני
הודעה לעיתונות

צלילי אור: שלישיית אלכסנדר עם הויולן גיא בן ציוני, בקונצרט הקרוב בסדרה "פועם בהיכל"

רביעיית הפסנתר אופוס 47 וקטעי פנטזיה לשלישיית פסנתר מאת שומאן לצד שלישיית הפסנתר אופוס 1 מס' 2 מאת בטהובן בקונצרט הקרוב של שלישיית אלכסנדר. יום ד', 13.2.2019, אולם צוקר.

'פועם בהיכל'
סדרת מופעים של עמותת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה
לזכרה של אנט סלין גאה להציג:
צלילי אור: שלישיית אלכסנדר עם הויולן גיא בן ציוני

"לשלוח אור לחשכת לב האדם - זוהי חובתו של האמן" (רוברט שומאן)

"פליציה בלומנטל' העמותה והמרכז, שהוקמו על ידי אנט סלין, ביתה של הפסנתרנית פליציה בלומנטל, משיקים סדרת קונצרטים ומופעים באולם צוקר שבהיכל התרבות, בה תנתן במה לבולטים שבהרכבי המרכז.
בקונצרט השלישי תופיע שלישיית אלכסנדר עם שובה מסבב הופעות בספרד לקונצרט ובו מיטב המוסיקה הקאמרית הרומנטית. בקונצרט מיצירות בטהובן ושומאן, שניהם בעלי עולם פנימי סוער במיוחד. בתכנית 'שתי וערב' ארוגות שתי יצירות קאמריות של רוברט שומאן סביב יצירה של בטהובן: שלישיית הפסנתר אופוס 88, המכונה 'קטעי פנטסיה לשלישיית פסנתר' , וכן רביעיית הפסנתר המפורסמת והאהובה שמסיימת את התכנית, נכתבו באותו פרץ יצירתי עצום בשלהי 1842. השלישייה אופוס 1 מס' 2 של בטהובן שייכת לאותו מקבץ שלישיות מפורסם, אתו פתח בטהובן את דרכו בווינה. רעיונותיו החדשים כבר מבצבצים מתוך המסורת הקלאסית בה היא כתובה.

אורח הקונצרט יהיה הויולן גיא בן ציוני, בוגר האקדמיה למוסיקה בפרנקפורט כתלמידה של טבאה צימרמן; והאקדמיה למוסיקה בלייפציג שם למד עם פרופ' טטיאנה מזורנקו וסיים בהצטיינות. מאז סיום לימודיו מופיע באופן קבוע בפסטיבל בינלאומיים חשובים בהם: לוקנהאוז בניהולו של גידעון קרמר, דבוס, היימבך, ירושלים, זגרב, קרונברג ועוד. היה חבר ברביעית המיתרים "ספולסקי" בקופנהגן, שנחשבה בזמנו לאחד האנסמבלים החשובים בדנמרק, סייר עמם בסקנדינביה ורוסיה, והקליט לחברות צ'נדוס וקלאסיקו. היה חבר ברביעיית הפסנתר וולדשטיין מווינה עמם הופיע באולמות החשובים באירופה, בהם הוויגמור הול בלונדון, הקונצרטחבאו שבאמסטרדם, או המוזיקפריין בוינה. חבר מייסד בפרויקט הקאמרי הישראלי איתם ממשיך להופיע ודרכם שומר על קשרים אומנותיים עם המלחינים העכשוויים בישראל. שיתופי פעולה עם מוזיקה מודרנית ומחול מודרני מצא גיא עם קבוצת המחול סשה וולץ בברלין, אשר הופעתם המשותפת ״קפלים- קונצרט כוראוגרפי״ זכתה להצלחה בינלאומית גדולה, ראשיתה בפסטיבל מוצרט בזלצבורג. אלבום הבכורה שלו לויולה סולו, שנקרא מונודיאלוג יצא ב-2016 וזכה לשבחי הביקורת הבינלאומית. 12 שנים כיהן כפרופסור לוויולה באקדמיה למוזיקה על שם פליקס מנדלסון בלייפציג. בעונת 2017-2018 היה פרופסור אורח באוניברסיטת אינדיאנה שבבלומינגטון וחבר ברביעיית המיתרים פסיפיקה איתה סייר ברחבי ארה"ב.

הסדרה "פועל בהיכל" היא חלק משלל האירועים שמקיים המרכז למוסיקה פליציה בלומנטל שכוללים את הסדרה "פועם בלב", שמתקיימת זו העונה השלישית בגלריה מיזנה שבמוזיאון תל אביב. "פועם בלב", מציגה תעודת זהות ישראלית של עולם המוזיקה השוקק בארץ. היצירות בסדרה נבחרו בשיתוף עם ההרכבים הקאמריים, במטרה לאפשר לקהל הסקרן להעמיק את היכרותו עם המוזיקה האמנותית והעממית, שנוצרה ונוצרת בארץ, כשילוב או היתוך ייחודי של מסורות מן המערב ומן המזרח ומוזיקה חדישה בת ימינו. עוד על הסדרה באתר פליציה בלומנטל: http://fbmc.co.il/

סדרת הקונצרטים "פועם בהיכל" מוקדשת לזכרה של אנט סלין שהלכה לעולמה ביוני 2017. מנכ"לית העמותה אביגיל ארנהיים: " הפרידה מאנט, נמצאת קרוב ללבנו וחשבנו שהכי נכון יהיה לכבד את זכרה עם עשייה מוזיקלית מקומית. היא, שדאגה לכך בעשרים השנים האחרונות."

כמידי שנה יעלה המרכז למוסיקה את פסטיבל פליציה בלומנטל, שיתקיים בבין 26 ל- 30 במרץ ויציע מבחר עצום של קונצרטים ומופעים ובהם מוסיקאים והרכבים מהארץ והעולם.

עמותת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה, ארגון גג למוזיקאים עצמאיים, שמתמקדת בגילוי, במתן הזדמנויות ובתמיכה במוזיקאים ישראלים שפועלים בישראל, עומדת מאחורי שורה של אמנים והרכבים ישראליים שעומדים בחזית העשייה המוסיקלית בישראל וברחבי העולם.

צלילי אור
שלישיית אלכסנדר עם הויולן גיא בן ציוני
נתאי צרי כינור, אלה טובי צ'לו, מיכל טל פסנתר, גיא בן ציוני ויולה.

בתכנית:
רוברט שומאן קטעי פנטסיה לשלישיית פסנתר אופוס 88
לודויג ואן בטהובן שלישיית פסנתר אופוס 1 מס' 2 בסול מג'ור
רוברט שומאן רביעיית פסנתר במי במול מג'ור אופוס 47

רביעי 13.2.2019 בשעה 20:30 - אולם צוקר, היכל התרבות

לרכישת כרטיסים: https://ticks.co.il/event.php?i=PS5LzuQw4c1 או בטלפון 03-6201185

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.