מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 17/03/2019 12:54
נושא: מוניציפלי
קרדיט צילום: ג'קי לוי
קרדיט צילום: ג'קי לוי
קרדיט צילום: ג'קי לוי
קרדיט צילום: ג'קי לוי
הודעה לעיתונות

בשורה חברתית: 300 עובדים בחברה העירונית "אריאל" יועברו להעסקה ישירה בעיריית ירושלים

בהסכם שנחתם בין ההסתדרות, עיריית ירושלים, משרד האוצר וחברת "אריאל, יעברו 300 עובדים המספקים שירותי ליבה חברתיים לתושבי ירושלים, להעסקה כעובדי עירייה

העובדים – שלחלקם ותק של למעלה מ-20 שנה – יועסקו בתנאי העסקה זהים לשל כלל עובדי הרשויות המקומיות במדינה ויחולו עליהם גם תנאי הסכמי המסגרת במגזר הציבורי
ההסתדרות, עיריית ירושלים, משרד האוצר והחברה העירונית "אריאל" חתמו היום (א') על הסכם היסטורי המעביר 300 עובדי שירותי ליבה חברתיים מחברת "אריאל" להעסקה ישירה בעיריית ירושלים.

החתימה על ההסכם נערכה הבוקר במעמד שר האוצר משה כחלון, ראש העיר ירושלים משה ליאון, יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל,

מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי, מנכ"ל חברת "אריאל" ציון תורג'מן והמשנה למנכ"ל העירייה חיים גבאי.

אריאל הינה חברה בת של עיריית ירושלים המשמשת לה כזרוע ביצועית. ההסכם שנחתם היום בין הצדדים קובע כי 300 עובדי "אריאל" - מרביתם משמשים בתפקידים חברתיים כדוגמת עובדים סוציאליים ועובדים העוסקים בקידום ורווחת נוער וצעירים בבירה – ייקלטו ויועסקו כעובדי עירייה לכל דבר ועניין.

על פי ההסכם קליטת העובדים תושלם בתוך כשנתיים.

עד עתה, משך עשרות שנים, הועסקו עובדי "אריאל" כנותני שירותים מטעם העירייה ותחת הגג המוניציפלי שלה, אולם לא הועסקו ישירות על ידה ולא היו זכאים לתנאי העסקה של עובדי עירייה. כתוצאה מהמעבר להעסקה על ידי העירייה, ייהנו העובדים – שלחלקם ותק של למעלה מ-20 שנה - מכל תנאי ההעסקה להם זכאי עובדי הרשויות המקומיות במדינה ואף יחולו עליהם תנאי הסכמי המסגרת במגזר הציבורי
שר האוצר, משה כחלון: "היום אנחנו עושים צדק עם 300 עובדים ועובדות שנמצאים בחזית החברתית של העיר ירושלים ושל מדינת ישראל. הייתם מספיק טובים כדי להישלח לחזית החברתית במקומות הכי קשים, אבל לא מספיק טובים להיות עובדי קבע.
מדברים היום על גנרלים בתקשורת. אתם לא פחות אמיצים וחשובים מכל אלה שמופיעים בטלוויזיה, אתם הגנרלים החברתיים של מדינת ישראל. מאות העובדים כאן בירושלים מתווספים לאלפי עובדי הקבלן שכבר קלטנו בארבע השנים האחרונות בבתי החולים, בעיריות ומוסדות ציבוריים נוספים בשיתוף פעולה עם ההסתדרות. כל עוד אני שר אוצר, נמשיך לעשות צדק ולקלוט עוד עובדי קבלן. בשביל ימים כאלה אני נמצא בפוליטיקה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מצטרפת היום למאבק בתנאי העסקה של עובדי קבלן, השוואת תנאי העסקה בין עובדי העירייה לבין עובדי אריאל זוהי בשורה אמיתית לעובדים, שהחל מרגע קליטתם תנאי העסקה שלהם ישופרו משמעותית. אין לי ספק שאת התוצאות יראו תושבי ירושלים ברמת טיב ואיכות השירות".

מ"מ יו"ר הסתדרות העובדים, ארנון בר דוד: עברם של עובדי חברת 'אריאל' להעסקה כעובדי עירייה הוא בשורה חברתית חשובה עבור ציבור תושבי ירושלים והעובדים. מדובר בעובדים המספקים שירותי ליבה חיוניים ובזכות ההסכם הם יזכו לאופן העסקה מכבד העושה צדק עמם ועם מלאכת הקודש שהם מבצעים באופן מסור ויום-יומי. אני מודה לכל מי שנרתם לקידום ההסכם ובטוח כי גם בעתיד עוד ועוד רשויות במדינה יבינו כי קליטת עובדים להעסקה ישירה זהו הצעד הנכון והמתבקש ממנו כל הצדדים יוצאים מורווחים".

יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות העובדים, דני בונפיל: "ההסתדרות במרחב ירושלים מר דני בונפיל מברך על קליטת עובדי חברת אריאל לקליטה בהעסקה ישירה בעיריית ירושלים כעובדים מן המניין לכל דבר ועניין, מר בונפיל מברך את כל העוסקים בעניין ומבקש להדגיש את חשיבות העסקת כעובדי עירייה אשר יזכו לביטחון תעסוקתי וסוציאלי כפי שזוכים לו כל עובדי העירייה, תודה מיוחדת לראש העיר מר משה ליאון על תמיכתו הבלתי מסוייגת בקליטת העובדים".

מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "מדובר בהסכם חשוב ופורץ דרך אשר יאפשר לאותם עובדים מסורים ליהנות לראשונה מכל ההטבות ותנאי ההעסקה של עובדי העירייה. אני משוכנע שהתוצאה של זה תהיה גם שיפור בשירותים שיקבלו התושבים כי עובד מרוצה הוא גם עובד טוב יותר".

לפרטים נוספים:
שרי הררי, דוברת ראש העיר ירושלים :
050-4568446

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.